Francuski turbodizelski motor, uz njemački 1.6 TDI, najcjenjeniji je za prosječne kupce, kvalitetan i pouzdan, ali nije bezgrešan…
Ako bismo među prosječnim kupcima ocjenjivali najbolji dizelski motor, 1.6 TDI bi, sasvim izvjesno, zauzeo prvo mjesto.
Međutim, pitajte bilo kojeg mehaničara, potvrdit će vam i visoku kvalitetu, pouzdanost već slavnog Renaultovog 1.5 dCi, uvedenog 2002.
‘Tajna’ njegovih vrlina je u poznatim tehničkim sintagmama, ‘manje je često više’ i ‘jednostavno je bolje od kompliciranoga’.
Ovaj motor Renaultove serije K-Type, uveden 1995. izvorno je bio benzinac s blokom od sivog lijeva, s 1390 ccm (provrt 79,5 m, hod 70 mm) i 1598 cm provrt 79,5 m, hod 70 mm).
Iz njega je 2002., za Renault Clio druge generacije, faza II, napravljen dizelski motor, tako što je uzet duži hod (80,5 mm), ali je zbog većih mehaničkih i toplinskih opterećenja provrt smanjen sa 79,5 na 76,5 mm. Tako je nastao, već slavni, obujam od 1461 ccm.
Za razliku od DOHC benzinaca ima jedno bregasto vratilo, pokretano zupčastim remenom i osam ventila. Pokazao se ‘pogođenim’, premda je u početku imao problema s ubrizgavanjem Delphi (neuspješan ‘kuglasti’ Common-rail) i kad se prešlo na sustave Bosch, problemi su nestali.
O kvaliteti motora najbolje govori da ga osim Renaulta koriste Nissan, Dacia, Mercedes-Benz, Infiniti, ugrađuje se u ‘sto modela’. Izvrstan je, alo nije bezgrešan. Ovo je popis problema s kojima je bio suočen…
PROBLEM
Motor povremeno slabo pali i gasi se.
UZROK
Neispravan davač položaja radilice (CKP).
POPRAVAK
Zamijenite davač položaja radilice (CKP).
PROBLEM
Nije moguće startati nakon izmjene zupčastog remena. Podešavanje faze ventila neispravno nakon zamjene zupčastog remena.
UZROK
Neispravno podešavanje faze ventila zbog greške remenice bregaste osovine.
POPRAVAK
Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja. Zamijenite dijelove ako je potrebno.
PROBLEM
Motor ne pali.
UZROK
Prekid električne instalacije na prekidaču položaja papučice spojke (CPP).
POPRAVAK
Popravite električnu instalaciju.
PROBLEM
Papučica spojke blokirana ili se ne vraća.
UZROK
Zrak u hidrauličkom sustavu spojke.
POPRAVAK
Odzračite hidraulički sustav spojke. Ako nema poboljšanja: Zamijenite glavni cilindar spojke.
PROBLEM
Motor radi u prinudnom režimu. Kontrolna lampica ABS/ESP-a svijetli. Kod greške: P0571.
UZROK
Prekidač položaja papučice kočnice (BPP) neispravan.
POPRAVAK
Stavite novi prekidač BPP.
PROBLEM
Greška pri startanju.
UZROK
Utjecanje vode u kutiju s osiguračima/pločicu releja u prostoru motora.Korozija konektora ili releja kontrole motora.
POPRAVAK
Stavite zaštitni rukavac (160 mm) i traku (130 mm) na sklop električnih instalacija kutije s osiguračima/pločice releja u prostoru motora. Provjerite stanje kutije s osiguračima/pločice releja u prostoru motora, zamijenite ako je potrebno.
Provjerite relej kontrole motora, zamijenite ako je potrebno. Stavite ljepljivu traku na rub kutije s osiguračima u prostoru motora/poklopca pločice releja. Postavljena zaštita ne smije ometati zatvaranje kutije s osiguračima u prostoru motora/poklopca pločice releja.
PROBLEM
Uključena kontrolna lampica alternatora. Buka iz motora. Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Provjerite je li se remenica alternatora oštetila. Zamijenite ako je potrebno. Provjerite ima li alternator oštećenja. Zamijenite ako je potrebno.
PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL).Loš prazni hod. Motor teško starta. Zatajenje motora. Kodovi grešaka: DF137 01.DEF, DF137 02.DEF, DF137 07.DEF.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Klikanje ili lupanje pri pokretanju, izmjeni stupnjeva i uključivanju hoda unatrag..
UZROK
Ukrućenje gumenog nosača motora.Nepodešenost desnog nosača motora.
POPRAVAK
Olabavite sigurnosne vijke i maticu na desnom nosaču motora. Provjerite žljebove na nosaču motora. Zamijenite nosač motora ako nema žljebova. Skinite i bacite plastični poklopac s desnog nosača motora (ako ga ima).
Podmažite žljebove nosača motora. Pomaknite motor nazad i naprijed kako biste poravnali nosač motora. Pritegnite vijke nosača motora na 62 Nm. Pritegnite maticu nosača motora na 37 Nm .
PROBLEM
Greška pri paljenju kad je motor zagrijan.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Pogrešni okretaji praznog hoda. Motor se teško pokreće, loše vuče i gasi se..
UZROK
Neispravne brizgaljke goriva. Neispravan elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva. Neispravna visokotlačna pumpa goriva Neispravno računalo motora (ECM).
POPRAVAK
Provjerite niskotlačni sustav goriva i po potrebi ga popravite. Provjerite visokotlačni sustav goriva i po potrebi ga popravite. Provjerite identifikacijski prsten brizgaljke goriva: Ako je ružičaste, bež ili žute boje:
Stavite novi elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva. Ako nije ružičaste, bež ili žute boje: Zamijenite brizgaljku goriva. Provjerite broj na računalu motora (ECM): ako je broj računala motora 82 00 136 328 – ugradite novo računalo motora (ECM).
PROBLEM
Neobičan šum kad je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.
UZROK
Nedovoljna podmazanost graničnika i ležaja papučice spojke.
POPRAVAK
Stavite mazivo na graničnik i ležaj papučice spojke.