SAVJET ZA KUPNJU

Peugeot 307 (2001. – 2007.): ‘Europski auto 2002. godine’ nije ugrozio Golf IV i V

Peugeot 307 je sredinom 2001. zamijenio model 306 te je na tržištu izdržao do jeseni 2007., kad ga je zamijenio model 308. Startao je izvrsno te je osvojio titulu ‘Europskog automobila 2002. godine’…

Kupci, međutim, od toga nisu imali velike koristi, jer je 307-ica bila puna ‘dječjih bolesti’. Najviše je problema bilo s upravljačkom elektronikom, a problema je bilo i s ubrizgavanjem, podizačima stakala, alternatorom. Ni mehanika nije bila bezgrešna, a problema je najviše bilo sa servouređajem upravljača, gumenim osloncima prednjeg ovjesa, trošenjem diskova i prednjim amortizerima.

Pročuo se glas da je Peugeot 307 nekvalitetan i to je dosta naštetilo ugledu PSA-U. Iz nekog čudnog razloga najviše problema bilo je s osnovnim benzincem 1.4 sa 75 KS (vjerojatno stoga što je bio i najbrojniji), za kojeg se dugo mislilo da je ‘nepoderiv’. Na kraju je ispalo da mu je dizajn najveća vrlina.

Dizelaši su bili uvjerljiviji od benzinaca, premda to ne mora biti pravilo kod rabljenih primjeraka. Kod automobila s više od 100.000 km u pravilu je bolje izabrati benzinski model, jer nema turbopunjača, visokotlačne pumpe i brizgalica.

Peugeot 307 je iznimka, posebice kad se radi o dvolitrenoj turbodizelskoj izvedbi s 90 KS. Manje je temperamentna i nešto rastrošnija od nove sa 136 KS, ali je izdržljivija i solidnija.

Ukratko to je bio najbolji mehanički sklop prvog modela Peugeot 307, uključujući mjenjač sa spojkom. S vremenom se Peugeot 307 poboljšavao, posebno nakon redizajna iz 2005., kad su ‘zategnute bore’ te su izmijenjeni svi sklopovi koji su stvarali problema.

Uvod nije ukazivao na dobro, ali zaključak prikazuje ovaj auto u puno boljem, zapravo vrlo dobrom svjetlu. Naime, nakon što je popravljeno ono što se trebalo popraviti, Peugeot 307 je postao zreo kompakt, koji je za preporuku. Pruža dosta za uložen novac i ako se redovito održava i normalno vozi, problema najčešće nema. Za četvrtinu je jeftiniji od usporedivog Golfa, a objektivno, nije lošiji.

Benzinske su verzije u pravilu znatno jeftinije od dizelskih, a imaju manje kilometara te je manja vjerojatnost da ćete naletjeti na primjerak s vraćenom kilometražom, odnosno da ćete kupiti ‘mačka u vreći’. Testni model je u punoj snazi i sve je u dobrom stanju, kao da se tek dobro razradio.

Mjenjač ima predugačak hod i nije precizan (poznata boljka starijih PSA modela, a ispušni sustav stvara malo dublji zvuk nego kod novog modela. Ipak, pregledom na dizalici, ne otkriva se dotrajalost, pa još neko vrijeme ne treba očekivati nužnost izmjene.

Ako uočite mastan uljni karter, to znači da ga vlasnik nije dobro održavao i pazio, ali i rizik da je vožen s manjkom ulja. Kod testnog modela propuštanje ulja je zanemarivo, što je zasluga i redovitog održavanja i umjerene vožnje. Treba pregledati i unutrašnjost.

Nakon vizualnog pregleda unutrašnjosti i podvozja (tada je nužno provjeriti i limariju, da auto nije bio slupan), treba provjeriti zazor upravljača i ovjesa te na kraju izmjeriti kompresiju u motoru. Potom slijedi testna vožnja, koju je ovaj model uspješno svladao – obzirom na godine i kilometre, sve je na svom mjestu.

Tada je važno da auto dobro drži pravac i da se kod kočenja ne zanosi. Ako je sve u dobrom stanju, kupnja se zbog povoljne cijene u pravilu isplati. Ne treba zanemariti ni da je rizik krađe 307-ice stoput manji nego kod Golfa IV i V. A ovo su greške i problemi riješeni kroz službene servisne kampanje:

PROBLEM
Jaka buka iz stražnjih kočnica pri kočenju tijekom vožnje unazad.
UZROK
Obloge stražnjih kočnica neispravne.
POPRAVAK
Stavite modificirane obloge stražnjih kočnica.

PROBLEM
Ručna kočnica zablokira u hladnim vremenskim uvjetima. Kabel ručne kočnice strši zbog unutarnjeg oštećenja/korozije.
UZROK
Utjecanje vode u sajlu ručne kočnice.
POPRAVAK
Zamijenite obje sajle ručne kočnice.

PROBLEM
Kontrolna lampica ABS/ESP svijetli. Stop-svjetla ne rade.
UZROK
Prekidač položaja papučice kočnice (BPP) neispravan.
POPRAVAK
Provjerite je li razmak između adaptera i okolnih komponenti zadovoljavajući. Stavite modificirani prekidač položaja papučice kočnice (BPP). Postavite sigurnosnu zakačku na priključak adaptera. Stavite sklop adaptera na prekidač položaja papučice kočnice (BPP) i postojeći sklop. Pričvrstite priključak adaptera na nosač prekidača položaja papučice kočnice (BPP) pomoću sigurnosne zakačke. Pričvrstite adapter i priključak na susjedni sklop električnih instalacija pomoću vezice.

PROBLEM
Ručna kočnica zablokira u hladnim vremenskim uvjetima.
UZROK
Utjecanje vode u sajle ručne kočnice stvara koroziju.
POPRAVAK
Postavite modificirane sajle ručne kočnice.

PROBLEM
Cviljenje iz prednjih kočnica pri laganom kočenju.
UZROK
Obloge prednjih kočnica zaglavljene u nosaču kliješta kočnica zbog korozije i onečišćenja.
POPRAVAK
Skinite obloge prednjih kočnica. Očistite nosač kliješta kočnica i podmažite. Stavite mazivo na kontaktne površine stražnjih ploča obloga prednjih kočnica.

PROBLEM
Buka iz ležaja prednjih kotača.
UZROK
Prekomjerna istrošenost na ležajevima prednjih kotača zbog nedovoljne podmazanosti u proizvodnji.
POPRAVAK
Stavite modificirani ležaj prednjih kotača.

PROBLEM
Buka iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Potporna opruga prednjeg ovjesa u direktnom kontaktu s donjim opružnim sjedalom. Ako su opruge ovjesa korodirale moraju se zamijeniti.
POPRAVAK
Skinite podupirač ovjesa. Skinite oprugu. Postavite zaštitnu navlaku na niži dio opruge (2 po opruzi).

PROBLEM
Buka iz stražnjeg dijela vozila pri konstantnoj brzini.
UZROK
Oštećeni ili neispravno postavljeni ležaj(evi) stražnjih kotača.
POPRAVAK
Pregledajte ima li oštećenja na ležajevima stražnjih kotača i zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Buka/vibracije iz donje zaštite motora.
UZROK
Nepričvršćena donja zaštita motora.
POPRAVAK
Uklonite donju zaštitu motora. Skinite originalne zakačke. Ponovno stavite donju zaštitu motora s novim maticama i vijcima.

PROBLEM
Curenje ulja iz pumpe električnog servo upravljača (EPS). Električni servo upravljač (EPS) težak. Kontrolna lampica EPS svijetli. Na digitalnom multifunkcionalnom zaslonu prikazana je poruka upozorenja EPS.
UZROK
Propuštanje na brtvilu pumpe EPS preko 2-pinskog multipriključka na kontrolnom modulu EPS. Kontrolni modul EPS-a ugrađen u pumpu EPS.
POPRAVAK
Zamijenite kontrolni modul EPS-a.

PROBLEM
Jaka buka iz prostora motora. Mjerač temperature rashladnog sredstva motora pokazuje visoku temperaturu. Slab rad sustava klima-uređaja.
UZROK
Neispravan motor ventilatora za hlađenje rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 2. Zamijenite ako je potrebno. Zamijenite motor ventilatora rashladnog sredstva motora.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Oklijevanje pri ubrzanju kada je motor hladan. Neispravan rad na praznom hodu kod hladnog starta. Nepravilan rad motora. Zatajenje motora.
UZROK
Nataložene čađe u ulaznim otvorima glave cilindra.
POPRAVAK
Skinite usisnu granu. Provjerite da li ima naslaga ugljika u ulaznim otvorima glave cilindra. Dodajte aditiv za čišćenje u spremnik goriva. Za učinkovit popravak ponovite postupak dva puta.

PROBLEM
Zvuk struganja iz stražnjih vrata tijekom otvaranja.
UZROK
Tvornička greška graničnika stražnjih vrata.
POPRAVAK
Ugradite modificirani graničnik stražnjih vrata, ako je potrebno.

PROBLEM
Daljinski ne radi. Kontrolne lampice instrumentalne ploče ne svijetle kada je paljenje uključeno. Starter ne radi.
UZROK
Greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula 1.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul 1 s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Kutija s osiguračima/pločica releja instrumentalne ploče: Osigurač F24 pregorio. Audio sustav ne radi. Multifunkcionalni zaslon ne radi. Instrumentna ploča ne radi. Osvjetljenje instrumentne ploče ne radi.
UZROK
Električne instalacije taru se o stup upravljača.
POPRAVAK
Provjerite ima li oštećenja na električnim instalacijama i popravite ako je potrebno.

PROBLEM
Klima-uređaj (AC) nije učinkovit. Kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli.
UZROK
2-pinski priključci kontrolnog modula motora ventilatora rashladnog sredstva motora i motora ventilatora rashladnog sredstva motora su zamijenjeni.
POPRAVAK
Priključak sa zelenom/žutom žicom mora biti postavljen na motor ventilatora rashladnog sredstva motora.

PROBLEM
Motor ventilatora klima-uređaja/grijanja ne radi.
UZROK
Slaba veza između otpornika motora ventilatora grijanja/klima-uređaja i multipriključka sklopa. Greška otpornika motora ventilatora klima-uređaja/grijanja.
POPRAVAK
Zamijenite otpornik motora ventilatora klima-uređaja/grijanja. Zamijenite multipriključak i električne instalacije.

PROBLEM
Pregaranje osigurača. Kutija s osiguračima/pločica releja instrumentalne ploče: F22.
UZROK
Sklop električnih instalacija tare se između branika i svjetla branika. Predugačka žica desnog svjetla registarske tablice.
POPRAVAK
Pristupite žicama svjetla registarske tablice. Savijte desnu žicu svjetla registarske tablice tako da bude iste duljine kao i lijeva žica svjetla registarske tablice. Stavite izolacijsku traku na obje žice.

PROBLEM
Motor ne starta.
UZROK
Električne instalacije davača kiše zaglavljene ispod ploče za podešavanje što uzrokuje kratki spoj. Kutija s osiguračima/pločica releja instrumentalne ploče: Pregorjeli osigurači.
POPRAVAK
Skinite ploču za podešavanje davača kiše i odrežite 4 mm od žlijeba sklopa električnih instalacija. Popravak električnih instalacija. Zamijenite osigurač(e).

PROBLEM
Ne starta. Starter ne radi.
UZROK
Pregorio osigurač startera. Prekoračeno dopušteno opterećenje osigurača.
POPRAVAK
Zamijenite osigurač F8 (20A) u kutiji s osiguračima/ploči s relejima u prostoru motora 1 s osiguračem od 25A.

PROBLEM
Loše startanje. Zatajenje motora. Oklijevanje pri ubrzanju.
UZROK
Slaba veza na multi-priključcima sklopa kontrole rada motora zbog vibracija.
POPRAVAK
Provjerite priključak sklopa električnih instalacija na osjetilu temperature usisanog zraka (IAT)/davaču apsolutnog tlaka (MAP). Provjerite multipriključak sklopa električnih instalacija na davaču položaja motora zaklopke/motoru zaklopke. Popravite sklop električnih instalacija. Stavite vezice oko multipriključka i sklopa električnih instalacija da spriječite vibracije koje prouzrokuju lošu vezu. Programirajte motor zaklopke. Uključite paljenje na 35 sekundi. Ne pritišćite papučicu gasa. Instalirajte nadograđeni softver računala motora (ECM).

PROBLEM
Loše kretanje iz hladnog starta. Motor zataji nakon hladnog starta. Gubitak snage.
UZROK
Hidraulični podizači ispušnih ventila neispravni.
POPRAVAK
Stavite modificirane hidraulične podizače ispušnih ventila.

PROBLEM
Mogući problemi u radu motora. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Slaba veza ili nedostaje veza priključka na davaču protoka mase zraka (MAF).
POPRAVAK
Provjerite i očistite spojeve priključka na davaču MAF. Stavite vezicu oko priključka da spriječite vibracije koje uzrokuju lošu vezu .

PROBLEM
Kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Postavite sva tri nova releja.

PROBLEM
Gubitak snage. Lampica za indikaciju kvara motora svijetli. Zveckanje iz turbopunjača. Previše ispušnog dima.
UZROK
Unutarnja greška turbopunjača.
POPRAVAK
Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite komponente ako je potrebno. Postavite novi turbopunjač.

PROBLEM
Curenje ulja iz turbine. Gubitak snage. Zvuk fućkanja s turbopunjaču
UZROK
Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev.

PROBLEM
Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena.
UZROK
Utjecanje vode pod poklopce zupčastog remena stvara koroziju.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen s remenicom zatezača i remenicom vodilice. Očistite koroziju sa svih komponenti.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Računalo motora (ECM) u prinudnom modu. Zatajenje motora.
UZROK
Kodovi grešaka pohranjeni u memoriji grešaka računala motora (ECM) vezani uz regulaciju dizela visokog tlaka. Visokotlačna pumpa za gorivo oštećena iznutra.
POPRAVAK
Zamijenite visokotlačnu pumpu za gorivo.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Akumulator ispražnjen.
UZROK
Rashladno sredstvo motora zbog kapilarnosti putuje u sklop električnih instalacija računala motora (ECM) sa žutog 2-pinskog konektora prekidača temperature rashladne tekućine (ECT).
POPRAVAK
Stavite novi sklop električnih instalacija motora. Odspojite žuti 2-pinski konektor prekidača temperature rashladne tekućine motora (ECT). Postavite novi konektor. Stavite novo računalo motora (ECM).

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Centar za obavijesti prikazuje ‘Antipollution fault’.
UZROK
Utjecanje vode u davač tlaka filtra čestica čađe (DPF).
POPRAVAK
Provjerite priključke davača tlaka DPF i popravite prema potrebi. Postavite novi davač tlaka DPF. Postavite modificiranu ispusnu cijev za vodu.

PROBLEM
Loše startanje. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.Kod greške pohranjen u memoriji grešaka računala motora.
UZROK
Visokotlačna pumpa za gorivo gubi tlak.
POPRAVAK
Zamijenite visokotlačnu pumpu za gorivo.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Greška tlaka turbopunjača.
UZROK
Zaglavio prsten turbopunjača.
POPRAVAK
Ugradite novi turbopunjač (TC).

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.Kodovi grešaka pohranjeni u memoriji grešaka računala motora (ECM): P0095, P0096.
UZROK
Neispravno osjetilo temperature usisanog zraka (IAT).
POPRAVAK
Postavite novo osjetilo temperature usisanog zraka (IAT).

PROBLEM
Pregrijavanje motora.
UZROK
Slomljen rotirajući dio pumpe rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Zamijenite pumpu rashladnog sredstva.

PROBLEM
Buka iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Potporna opruga prednjeg ovjesa u direktnom kontaktu s donjim opružnim sjedalom.
POPRAVAK
Ako su opruge ovjesa korodirale moraju se zamijeniti. Skinite podupirač ovjesa.Skinite oprugu. Postavite zaštitnu navlaku na niži dio opruge (2 po opruzi).

PROBLEM
Neispravan rad na praznom hodu kod hladnog starta.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo