Ubacite mjenjač u prvi stupanj, potegnite do kraja ručnu kočnicu i prednje kotače zakrenite prema rubniku ili drugoj prepreci…
Svako malo može se pročitati kako je neki automobil, jer nije, ili je bio loše zakočen sleti u more, rijeku, provaliju. Zakočiti automobil je ne samo pravo, nego i obveza svakog vlasnika automobila. Naime, automobil koji ode s parkirnog mjesta može naletjeti na pješaka, dijete izvan ceste, drugi auto… Stoga je automobil nužno zakočiti, a svaki automobil za to ima dva odvojena sustava.
Prvo je sustav prijenosa snage, od motora do mjenjača. Kad se uključi prvi stupanj, auto je dobro zakočen, negativnim radom kompresije ugašenog motora, a moment okretanja kotača je moment okretanja radilice pomnožen s ukupnim stupnjem prijenosa i uvećan za otpore. No, mjenjač može ispasti iz brzine te obvezno treba zategnuti i ručnu kočnicu. Mnogi je ne zatežu, misleći da je time čuvaju. A stanje je suprotno.
Naime, kad se ručna kočnica svakodnevno koristi, bez pretjerivanja, smanjuju se unutrašnji otpori, jer se suši vlaga, uklanja oksidni sloj, sprječava blokiranje zglobova. Uz to, iskoristite i treću mogućnost – prednje kotače zakrenite prema rubniku ili drugoj prepreci. Ako popuste sve mjere kočenja, bolje da auto malom brzinom udari u obližnji zid, nego da otiđe.
VAŽNI SAVJETI
– Uvijek koristite oba sustava kočenja, prijenos i ručnu. Zategnite je i šaltajte prvu.
– Blokada je nešto intenzivnija uključenjem hoda unatrag, ali mjenjač teže ispadne iz prvog stupnja, koji je stoga preporučljiviji.
– Odmjereno zatežite ručnu kočnicu. Ocijenite na kojem ‘zubu’ drži vozilo, te je zategnite za još jedan. Ne pretjerujte.
– Na većoj nizbrdici prednje kotače usmjerite prema rubniku, zidu, ili najbližoj prepreci.
– Dodatna zaštita, poput podmetača pod kotače, poželjna je samo ako ručna kočnica ne hvata dobro.