106ºC, kod nekih motora 108ºC, i ako je motor ispravan, neće doći do vrenja, jer je u sustav nadtlačen i koristi tekućinu na bazi etilen-glikola…
Najveća dozvoljena temperatura rashladne tekućine je 106 Celzijevih stupnjeva, a kod nekih motora 108 i do tih temperatura, ako je motor ispravan, neće doći do vrenja. Dva su razloga za to.
Prvo, u rashladnom sustavu (u pravilu) nije voda nego mješavina derivata alkohola: etilen-glikola, propilen-glikola i organskih kiselina, vrelišta višeg od 110 Celzijevih stupnjeva (ovisno o sastavu).
Također u rashladnom je sustavu tlak od 1,1 do 1,2 bara, a povišenjem tlaka tekućina vrije na višoj temperaturi (princip tlačnog lonca za kuhanje). Po istoj logici smanjenjem tlaka tekućina vrije na nižoj temperaturi, pa je poznato da ekspedicije na Himalaju u kipućoj vodi ne mogu skuhati jaje.
Optimalna radna temperatura motora je 90, odnosno od 85 do 95°C. Kod nižih temperatura pogoršava se podmazivanje i učinkovitost motora, a kod viših može doći do probijanja brtve glave, krivljenja glave i havarije motora.
Za ispravnost rashladnog sustava najvažnija je ispravnost termostata te termoprekidača, koji na 96 stupnjeva pali ventilator. Važno je da sustav brtvi, da su pumpa rashladne tekućine i elektromotor ventilatora ispravni te da je hladnjak čist i u dobrom stanju.
Gubitak rashladne tekućine ozbiljna je prijetnja motoru!