Servis kardanskih vratila ne mora biti noćna mora vlasnika SUV-ova

Mehanizam prijenosa snage većih SUV modela ima središnji razvodnik snage, koji dobiva snagu od motora te je kardanskim vratilima razvodi na prednji i stražnji diferencijal…

Mnogi koji ‘povoljno’ kupe moćan SUV sa 100.000 km, 200.000 km, ponekad i više, nakon određenog vremena suočavaju se s visokim cijenama za održavanje. Gume (dvostruko skuplje nego kod osnovnog modela), spojka ili  servis automatskog mjenjača, turbopunjač, kočni diskovi… Sve je papreno skupo.

A onda dođe u prvi plan golem trošak za popravak kardanskih vratila. U ovlaštenim servisu je cijana ‘boli glava’, jer se u pravilu, nakon što prolupa, mijenja cijeli sklop kardanskih vratila s pripadajućim križnim zglobovima, ležajevima i elastičnim osloncima.

Tvrtka Intermobil specijalizirala se za održavanje i reparaciju kardanskih vratila, koji snagu sa središnjeg razvodnika snage (ima funkciju i središnjeg diferencijala te je najčešće izveden kao viskozna spojka, a kod težih SUV-ova i kao mehanički diferencijal) kardanskim vratilima prenosi na prednji i stražnji diferencijal.

Po  potrebi, mijenjaju se ‘križevi’, ležajevi i oslonci, vratilo se potom precizno balansira (dinamički uravnotežuje) i ugrađuje. Osigurava se kvaliteta na razini tvorničke, a cijena je, ovisno o stupnju nepravilnosti i oštećenja, 30 do 50 posto cijene novog sklopa, s ugradnjom.

Komentari