DOBRO JE ZNATI

Tekućine koje život znače za motor, kočnice, servouređaj volana…

Redovitom izmjenom tekućina u sustavima za hlađenje i kočenje te ulja u mjenjaču i hidrauličkom mehanizmu upravljača bitno se produžava njihov vijek i poboljšava funkcioniranje…

U posljednja dva desetljeća bitno su se produljili servisni intervali, što je dobro došlo onima koji zanemaruju održavanje. Interval izmjena motornog ulja produljio se na 20.000 pa čak i 30.000 kilometara. Bez obzira na to, u više smo navrata savjetovali da se na pola servisnog intervala izmijeni motorno ulje zajedno s uljnim filtrom.

Takvo se ulaganje višestruko isplati, jer izlijevanjem ulja iz motora izlaze nakupljene nečistoće. Na pola intervala, i kod motora koji troše zanemarivo ulja, potrebno je dolijevanje. Zbog toga je dobro na pola intervala izmijeniti ulje, nego uliti (primjerice) pola litre ulja u već djelomice potrošeno ulje. Motor će vam se odužiti duljim vijekom, a time se istodobno poboljšava rad i povećava pouzdanost motora. Također, ne treba štedjeti na ulju i uvijek je preporučljivo koristiti najkvalitetnije ulje, bez obzira što je i nešto skuplje.

Kod novijih automobila više često nije predviđena izmjena ulja u mjenjaču, odnosno mnogi to više ne rade. To ipak nije preporučljivo, jer se s vremenom u ulju za mjenjač nakupi metalna strugotina, dijelovi metala, prljavština i vlaga. Sve to potom dospijeva među zupčanike i visoko opterećene ležajeve te povećava njihovo trošenje. Svakako je dobro, radi poboljšanja funkcionalnosti ulje u mjenjaču najkasnije nakon 50.000 km.

Isto vrijedi i za hidrauličku tekućinu (ulje) u servouređaju upravljača.Naime, hidraulička pumpa, a i servomehanizam s hidrauličkim cilindrom te sklop zupčaste letve i zupčanika upravljača također su skloni trošenju, a svi produkti trošenja potom dospijevaju u hidrauličko ulje, koje cirkulira cijelim sustavom i izaziva trošenje. Zbog toga je i to ulje preporučljivo izmijeniti najkasnije nakon 50.000 km. To je jamstvo da će servouređaj dugo trajati te da neće trebati nikakvi zahvati u cijelom vijeku automobila.
Ne smije se zanemariti ni tekućina za hlađenje.

Nakon tri godine treba je izmijeniti i time se poboljšava zaštita od smrzavanja, nego i povećati trajnost pumpe rashladne tekućine i gumenih crijeva te smanjiti stvaranje naslada na unutrašnjim dijelovima motora i hladnjaku. Mnogi zanemaruju izmjenu tekućine za kočnice, koja je sklona upijanju vlage (0,5 posto godišnje), pa nagriza unutrašnjost kočnog cilindra i može dovesti do opasnog ‘parnog čepa’ – propadanja kočnica. Tekućina s vremenom nakupi i prljavštine te je preporučljivo izmijeniti nakon najkasnije tri godine.

Time se povećava pouzdanost i trajnost kočnica. Naime, vlaga u kočnom sustavu povećava nagrizanjenje metalnih dijelova, koji potom oštećuju gumene dijelove. Redovitom izmjenom bitno se povećava pouzdanost i trajnost sustava. Treba redovito provjeravati razine tekućina u svim bitnim sklopovima, a ulaganje u raniju izmjenu ulja i hidrauličkih tekućina je isplativo, povećava se pouzdanost i trajnost

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin