Viša cijena se itekako isplati: uz povećanje pouzdanosti i poboljšanje svojstava (performanse, potrošnja), zadržava se mobilno jamstvo te garancija u određenom udjelu (25 do 100 posto), a automobil će se lakše prodati i po višoj cijeni…
Mnogi, nažalost, pogotovo nakon isteka jamstvenog roka, prestaju s redovitim održavanjem u ovlaštenoj servisnoj mreži, te ga potpuno zanemare ili automobil nastave održavati izvan ovlaštene servisne mreže, s neoriginalnim, odnosno zamjenskim rezervnim dijelovima neodgovarajuće kvalitete (biraju najjeftinije). Pritom misle da će uštedjeti, ali nažalost, događa se suprotno, naglašavaju stručnjaci.
Automobil se sastoji od nekoliko desetaka tisuća dijelova, a neki su predviđeni za izmjenu. Radi se prvenstveno o potrošnim dijelovima, na čiji radni vijek utječe radni ciklus motora, odnosno automobila te način vožnje. Zbog toga se ti dijelovi u propisanom roku trebaju zamijeniti rezervnim i tada je bitno da se ugrade originalni ili ‘jednakovrijedni’ zamjenski rezervni dijelovi koji ispunjavaju BR certifikat. Te dijelove proizvodi sama tvornica ili ovlašteni kooperanti i oni potpuno zadovoljavaju standarde izvedbe i kvalitete pojedinih dijelova.
Važna je pravodobna i stručna izmjena i time ti kvalitetni dijelovi osiguravaju funkcioniranje automobila u tvornički originalnom stanju, s punom funkcionalnošću, sigurnošću i bitnim radnim parametrima, koji osiguravaju bitne performanse uz najpovoljniju potrošnju i najnižu emisiju štetnih plinova.
Uštede koje proizlaze iz toga nije uvijek lako ni izračunati, pogotovo kad se zbog neplaniranog kvara ostane na putu, uz velike izravne i neizravne gubitke, pogotovo ako zbog pogoršanih karakteristika vozila nastane nesreća. Mnogi zanemaruju i sljedeće tri bitne koristi od održavanja u ovlaštenoj mreži:
1. Zadržava se mobilno jamstvo, u Hrvatskoj i inozemstvu, uz pokrivanje troškova, zamjensko vozilo.
2. Zadržava se garancija, u određenom udjelu (25 do 100 posto), što se definira terminom ‘Kulanz’, na dijelove i rad i nakon isteka jamstva, ako na redovito održavanom vozilu nastane neplanirani kvar.
3. Bolje se čuva vrijednost automobila, dakle rabljeni automobil redovito održavan u ovlaštenom servisu vrijedi 500, 1000, 2000… eura više od istovrsnog održavanog izvan službene mreže.
Zbog toga, posebno kad se uračunaju sve povoljniji paketi, odnosno popusti koji nagrađuju lojalnost klijenata, zbirno, sustavno računajući je najisplativije održavati u ovlaštenom servisu. Stručnjaci savjetuju:
Održavanje u ovlaštenom servisu višestruko se isplati kroz poboljšanje svojstava, smanjenje potrošnje, povećanje pouzdanosti i sigurnosti, posjedovanje mobilnog jamstva, dugoročno očuvanje određenih jamstava te bolje zadržavanje vrijednosti auta.