Björn Waldegård se povijest relija trajno upisao 1979., titulom prvog svjetskog prvaka u tom sportu, kad je napokon i u njemu uvedeno bodovanje za svjetsko prvenstvo…
Foto: RX-Guru, Wikimedia Commons
Björn Waldegård rođen 12. studenoga 1943. u Stockholmu veliku je rally karijeru okrunio sa 16 pobjeda 35 podija i čak 290 etapnih pobjeda. Jedinstven je i po iznimno dugoj sportskoj karijeri – aktivno je vozio od 1973. do 1992. godine.
Stoga teško može postojati neka lista najboljih relijaša svih vremena na kojoj Waldegård nije pri samom vrhu, najmanje među prvih deset. Od ranih 60-ih dokazivao je talent na lokalnim relijima u svojoj domovini, gdje se 1967. i 1968. okrunio i naslovima nacionalnog prvaka.
Proboj u sami svjetski vrh uslijedio je pobjedom na znamenitom reliju Monte Carlo 1969. za upravljačem sportski prerađenog modela . Ista kombinacija vozača i automobila obranila je taj monegaški naslov i godinu dana kasnije no, zanimljivo, nakon tako sjajnog starta više nikada neće uspjeti ponoviti te uspjehe i ponovo pobijediti u Kneževini.
U doba najvećih uspjeha Lancije Stratos Waldegård je bio dio famoznog Alitalia tima, iz kojeg je otjeran nakon što je drugi puta zaredom pobijedio lokalnog idola Sandra Munarija na reliju Sanremo, odbivši momčadsku naredbu da podijele pobjedu.
Prešao je u Ford, nastavio nizati pobjede i 1979. za upravljačem Escorta RS1800 došao i do titule svjetskog prvaka. Osamdesetih se specijalizirao za najteže relije u kalendaru, one na afričkom tlu, gdje je ostvario niz pobjeda s Toyotom.
Padnja od njih, ona na Safariju 1990. dala mu je do danas neoborenu titulu najstarijeg pobjednika nekog relija za svjetsko prvenstvo. Najviši je rang napustio nakon teže ozlijede na Safariju dvije godine potom.
Sve do same smrti, 29. kolovoza 2014. od raka, gledali smo ga u akciji na najprestižnijim i najkompetitivnijim relijima oldtimera.