IN MEMORIAM

Herbert Linge (1928. – 2024.), oproštaj od velikog vozača i Porsche operativca

Foto: Porsche

Porsche oplakuje gubitak bivšeg vozača utrka i upravitelja operacija razvojnog centra Weissach, Herberta Lingea, koji je preminuo 5. siječnja 2024. u dobi od 95 godina.

Linge je odigrao ključnu ulogu u postavljanju Porsche poligona, dok je svojim djelovanjem kao upravno tijelo motosporta bio odgovoran za uvođenje mjera za spašavanje života na trkaćim stazama diljem svijeta.

Herbert Linge bio je i uvijek će biti sastavni dio povijesti marke iz Zuffenhausena. Bio je jedan od prvih učenika tvrtke i kasnih 1950-ih bio je čovjek koji je predložio Ferryju Porscheu da se lokacija u blizini njegovog rodnog grada Weissacha i susjednog naselja Flacht koristi za testiranje i razvoj.

„Ožalošćeni smo viješću o smrti Herberta Lingea,” kaže Michael Steiner, član Izvršnog odbora za istraživanje i razvoj. „Ne samo da je bio Porscheov čovjek od samog početka, već i naš prijatelj desetljećima. Željeli bismo mu zahvaliti na njegovoj predanosti kao vozaču utrka i relija, kao izvoru ideja i kao tehničaru. Linge je bio vizionar i jedan od velikih likova razvojnog centra Weissach. Imao je vodeću ulogu u uspostavi postprodajne mreže u SAD-u i bio je posebno predan sigurnosti u motosportu. Mi i globalna obitelj Porsche nikada ga nećemo zaboraviti.”

Dr. Wolfgang Porsche, predsjednik Nadzornog odbora Porsche AG, dodaje: “Herbert Linge je osobno poznavao mog djeda. Zahvaljujući kolegama poput njega, Porsche je s mojim ocem Ferryjem uspio ponovno uspostaviti i međunarodno proširiti svoje poslovne aktivnosti u Stuttgartu. Za na tome smo jako zahvalni. Naše su misli s njegovom obitelji.”

Rođen 11. lipnja 1928. u Weissachu, Herbert Linge dobio je svoju prvu Porsche osobnu iskaznicu 7. travnja 1943. u dobi od 14 godina. Šest godina kasnije bio je prvi mehaničar zaposlen u Porscheu nakon što se preselio iz Gmünda u Stuttgart. Sve do svoje smrti, Linge je bio jedan od rijetkih preostalih ljudi koji su osobno poznavali Ferdinanda Porschea. Sudjelovao je u razvoju prvog Porschea 356 proizvedenog u Stuttgartu. Prvi sportski automobili tvrtke nisu isporučeni sve dok ih Linge nije testirao. Od 1952. nadalje, redovito je putovao u SAD kako bi uspostavio nacionalnu mrežu postprodaje. Vozači utrka i kolege cijenili su ga kao nadarenog mehaničara i analitičara, a i sam je pokazivao talent za utrkivanje. Njegovi suvozači oduševljeno bi govorili o preciznosti kojom je vozio sportske automobile, dok su mu se drugi divili zbog njegove pribranosti i činjenice da ništa ne može pokolebati brzog ‘Švabu’.

Herbert Linge nagrađen je meksičkim Ordenom za zasluge za tri uzastopne pobjede u klasi kao suvozač mehaničara na Carrera Panamericana od 1952. do 1954. Sjedeći uz Hansa Herrmanna, njih dvojica su osigurali pobjedu u klasi u 550 Spyderu na Mille Miglia 1954. – utrka koja će postati legenda nakon što je dvojac bio prisiljen sagnuti se kako bi prošao ispod zatvorene barijere željezničkog prijelaza. Linge je nastavio slaviti daljnje pobjede u klasi ne samo na Mille Miglia, već i na Targa Florio. Završio je kao ukupni pobjednik relija Liège-Rim-Liège 1954., Tour de Corse 1960. i Marathon de la Route 1967. na Nürburgringu. Startao je 11 puta na utrci 24 sata Le Mansa.  Zatim je 1965., zajedno s Peterom Nöckerom, osvojio je nagradu Index of Performance u Le Mansu za najekonomičniji omjer potrošnje goriva i kapaciteta motora. Iste godine, Linge i tada budući direktor Porsche utrka Peter Falk završili su peti na reliju Monte Carlo – što je bio prvi veliki uspjeh u motosportu za 911.

1970. sudjelovao je u utrci 24 sata Le Mansa u Porsche 908 koji je bio pretvoren u automobil s kamerom za snimanje, a nakon toga je uskakao na mjesto Stevea McQueena u scenama utrka za film ‘Le Mans’. “Porsche i McQueen imali su izuzetno dobar odnos. Naš tadašnji direktor utrka u potpunosti je stajao iza filma i podržali smo McQueena gdje god smo mogli”, prisjetio se jednom Linge. “Steve nije mogao sam sudjelovati u pravoj utrci zbog osiguranja i nije imao automobil koji je bio u skladu sa službenim propisima. Ali on je želio prave slike za svoj film – i dobio sam ih je uz 908.”

S poboljšanjem sigurnosti u motosportu visoko na svom osobnom planu, Linge je 1972. osnovao odjel za sigurnost Njemačke Vrhovne nacionalne sportske komisije za moto sport (ONS). Zajedno s onima koji su ih vozili, ova sigurnosna vozila opremljena aparatima za gašenje požara spasila su živote brojnih utrkača vozači 1970-ih i 80-ih godina. Deset godina nakon osnivanja ONS-Staffela, Linge je dobio Savezni križ za zasluge u čast svog životnog djela. Inače, njegov prvi ONS servisni automobil bio je Porsche 914/6 GT, koji je sudjelovao na reliju Monte Carlo 1971. godine. Automobil opremljen sigurnosnim uređajima i sustavom za gašenje požara postao je poznat kao ‘najbrže vatrogasno vozilo na svijetu’.

Foto: Porsche

Nakon što se 1987. povukao s uloge voditelja operacija u Weissach Development Centeru, Linge je nastavio raditi kao konzultant za moto sport. Pravi vizionar, nastavit će na čelu trkaće serije iz 1990. koja je slavila svjetski uspjeh: Carrera Cup. Kao počasni građanin Weissacha ostao je blisko povezan s Porscheom u desetljećima koja su uslijedila. Dugi niz godina nastavio je putovati s Porscheom, nastupajući na sajmovima automobila i događajima koji obilježavaju razne prekretnice u bogatoj povijesti tvrtke. Obožavatelji su voljeli čuti anegdote skromnog Lingea, čiji je život u Porscheu ispisao mnoge posebne priče.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo