Mercedes-Benz 540K (1936. – 1940.): brutalno veličanstven najveći sportaš s Trokrakom zvijezdom

Foto: Mercedes-Benz
Za šefove država postojao je i sumanuto golemi Mercedes-Benz 770K, no ako ste željeli sami voziti, Mercedes-Benz 540K je bio vrh, ne samo Mercedes-Benz ponude, nego cjelokupne europske lepeze automobila…
Šasija od zaobljenih cijevi po uzoru na Srebrne strijele olakšala ga je u odnosu na prethodnika 500K, a s uključenim Roots kompresorom Roots redni 8-cilindarski motor od 5401 ccm razvijao je čak 180 KS. S tim je potencijalom veličanstveni roadster dugačak 5245, širok 1905 i visok 1651 mm te ukupnu masu od 2,6 tona mogao potegnuti 170 km/h te do stotke ubrzati za 17,2 sekunde.

Napravljeno ih je 419, danas vrijede milijune, a vrhunac svega, raskošni Spezialroadster s kontroliranim porijeklom, i desetke milijuna eura. Razumljivo: ovo je jedan od najveličanstvenijih vrhunaca automobilske ekstravagancije ikada proizvedenih. Tvorničke karoserije bile su najčešće, u Mercedesu nisu ništa oko kvalitete izrade prepuštali slučaju.
Od Hermanna Göringa do Jacka Warnera, vozili su ga neki od tada najmoćnijih ljudi na svijetu. Ne i Ante Pavelić, kako se često pogrešno tvrdi. Prvi čovjek NDH od Hitlera je dobio Mercedes-Benz 770K, danas u Rusiji, a oklopljeni Mercedes-Benz 540K iz Titove zbirke, koji se nalazi u Tehničkom muzeju Slovenije, bio je osobni automobil generala Lehra, te su apeli za ‘povratak’ tog automobila u Hrvatsku prilično promašeni.
Zanimljivo, jedan je primjerak modela Spezialroadster, najveličanstvenije karoserijske izvedbe, postojao u Jugoslaviji, no nažalost 1960-ih je otišao u staro željezo.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo