Bertha Benz je 5. kolovoza 1888. , bez suprugovog znanja, posudila njegovu motornu kočiju i u dva dana provozila 212 km, što je prva duža vožnja automobilom u povijesti te početak velike sage o izumu koji će promijeniti način putovanja i svijet
Carl Benz je još 1886. patentirao svoju motornu trokolicu, službeno prvi automobil u povijesti, no ideja da je i proda ponekoj zainteresiranoj stranki nije nailazila na laku realizaciju. Nitko još zapravo nije znao može li taj izum uistinu i poslužiti nečemu konkretnom, Benz je održao niz demonstracijskih vožnji na kratkim distancama, ali nije se usuđivao okušati na potencijalno po njegov ugled pogubnoj dužoj vožnji.
Dok je premišljao što bi i kako bi, njegova je supruga Bertha Benz odlučila je preuzeti inicijativu. Rano ujutro, 5. kolovoza 1888., dok joj je suprug još spavao, jednom od Benzovih motornih trokolica, sa sinovima Richardom i Eugenom, zaputila se iz Mannheima u posjet majci u Pforzheim.
Put je trajao čitav dan, u kojem je prevalila oko 106 km i stigla na odredište, samo da bi se idućeg dana vratila kući. Problema je bilo, od nabave goriva u ljekarnama, popravaka kvarova, no put je obavljen i izazvao lavinu medijske pompe.
Put Berthe Benz bio je prijelomna točka u povijesti automobila. Prva duža vožnja obavljena novim prijevoznim sredstvom bila je tim zanimljivija, što ju je napravila žena, pokazavši time prednosti automobila. Dakako, Bertha, koja će umrijeti 5. svibnja 1944., u 96. godini, u jeku II. svjetskog rata, imala je i drugih motiva za vožnju.
Premda je mnogo naslijeđenog novca investirala u suprugovu tvrtku, nije ga smatrala dostatno probitačnim u reklamiranju svog izuma, pa mu je odlučila pomoći. Hvala joj na tome!