12. veljače 1971. Soichiro Honda najavio CVCC motore, koji će mu proslaviti tvrtku

Compound Vortex Controlled Combustion bila je Hondina oznaka za motor s reduciranom emisijom štetnih plinova, korištena od 1975. do 1990.

Bio je to jedan od tehnološki najnaprednijih motora svog vremena, omogućujući japanskom proizvođaču ispunjenje sve strožih propisa o emisiji ispušnih plinova bez ugradnje katalizatora.

Trik je bio u postavljanju još jednog ulaznog ventila manjih dimenzija, čime se postiže da smjesa u neposrednoj blizini svjećice bude bogatija zrakom, dok je u ostatku cilindra siromašnija.

Tako je postignuto potpunije izgaranje smjese, što rezultira u manjoj potrošnji i nižoj emisiji štetnih plinova. Sustav je kasnije kontinuirano razvijan i poboljšavan, a i Toyota je razvila svoju TTC-V inačicu.

Motor Honda CVCC je 2007. uvršten na listu mehaničkog blaga Japana, među najznačajnijim inovacijama došlim iz te zemlje.


Komentari