JESTE GA VIDJELI VEĆ?

Abarth 1000 Monoposto Record Pininfarina (1960.), aerodinamika u posebnoj formi

Foto: Abarth

Abarth 1000 Monoposto Record Pininfarina (1960.), jedan od najdragocjenijih dragulja u povijesnoj kolekciji Stellantis.

Ovaj snažan i vitak prototip, pravi je manifest aerodinamike, a proizlazi iz kontinuirane suradnje između Fiata, Abartha i proizvođača karoserija Pinina Farine.

Foto: Abarth

Kako je sve krenulo? Fiat je lansirao model 500 1957. godine i s ciljem isticanja kvalitete svog malog dvocilindričnog pogonskog sklopa, povjerio razvoj Officine Abarthu, specijalistu za proizvodnju sportskih automobila visokih performansi. Abarth je napravio lagani, aerodinamični jednosjed oko motora, koristeći cjevastu šasiju i suženu karoseriju izrađenu u suradnji s proizvođačem karoserija Pinin Farina. Nastavili su se uspjesi i rekordi postignuti na stazi, kao i evolucija motora i aerodinamike sve do 1960. godine, kada dolazi do ekstremne promjene: s aerodinamičkog aspekta, “rep” je promijenjen u obliku i duljini, nova karoserija koja se lomila Records je bio oslobođen dugih stražnjih peraja korištenih prethodnih godina i bio je mnogo kraći zbog značajnog smanjenja prevjesa.

Foto: Abarth

Osim toga, novi jednosjed bio je opremljen novim dvocilindričnim motorom obujma od jedne litre: model 1000 isporučivao je ukupno 108 KS, znači preko 100 KS po litri bez turbo punjenja, što je vrlo visoka vrijednost za natjecateljski motor tog vremena koji se morao oduprijeti napornim rutama na velikim udaljenostima.

Ne treba posebno naglašavati da je 28. rujna 1960. na stazi Monza Abarth 1000 Monoposto Record Pininfarina oborio niz rekorda, od prosječne brzine preko 203 km/h, zatim još jedan rekord tijekom 72 sata, postignut vozeći 12.824,545 km pri prosječnoj brzini od 186,68 km/h.

Autor

Preporučeni sadržaj