"Schnellsportwagen"

Audi na Goodwoodu otkrio Auto Union Type 52, sastavljen prema skicama od prije 90 godina

Foto: Audi

Zamišljen prije više od 90 godina, a sada je opet oživljen, Audi Tradition odjel predstavlja Auto Union Type 52

Možda ste negdje čuli za Auto Union Silver Arrows, legendarni trkaći automobili za Grand Prix utrke iz doba 1930-ih. Ali rijetko tko zna da je ulično legalna verzija sportskog automobila sa 16-cilindričnim motorom također bila u fokusu kroz – Auto Union Type 52. Sada je Audi složio ovaj automobil, ‘Schnellsportwagen’, a javnosti ga je po prvi put predstavio na Goodwood Festivalu brzine, protekli vikend.

Foto: Audi

Vratimo se u vrijeme kada je Auto Union Type 52 zamišljen: Auto Union AG, nastao 1932. spajanjem četiri marke – Audi, DKW, Horcha i Wanderera, postao je konkurent u motosportu od samog početka, kada je na kraju krajeva i formiran novi logo, četiri prstena. Iste su godine objavljena pravila za novu formulu od 750 kg koja se koristila u Grand Prixu, a koji se održavao od 1934. do 1936. Godine 1933. Auto Union AG javio se u dizajnerski ured Ferdinanda Porschea u Stuttgartu da razvije trkaći automobil temeljen na formuli od 750 kg. . Rad na Auto Union Type A (interno, Porsche ga je nazvao Type 22) započeo je u ožujku 1933. Samo godinu dana kasnije, Hans Stuck postavio je svjetski rekord vozeći automobil na stazi AVUS u Berlinu. Kada su se inovativni Auto Union i Mercedes-Benz trkaći automobili pojavili na međunarodnoj trkaćoj sceni, rođena je legenda o – ‘Srebrnim strijelama’.

Brzi poput strijele, ove legendarne mašine osvojile su publiku svojim futurističkim dizajnom i revolucionarnom tehnologijom. Dok je Mercedes-Benz favorizirao motore sprijeda, Auto Union je prvi postavio motor iza vozača. Ovaj raspored motora u sredini ostaje standard u Formuli 1 danas. U godinama koje su uslijedile, Auto Union je postavio nekoliko svjetskih rekorda, osvojio brojne brdske uspone, tri njemačka prvenstva i europsko prvenstvo 1936. s naprednim Auto Unionom Type C. A ostalo je povijest…

Ili možda ne baš, jer jedan dio priče tek treba ispričati. Malo ljudi zna da su, dok su se razvijali trkaći automobili za Grand Prix, Auto Union AG i dizajnerski ured Ferdinand Porsche također planirali sportsku limuzinu za potencijalne kupce i gradsku upotrebu. U konceptnim dokumentima vozilo je nazvano “Schnellsportwagen”, što je očito njegov marketinški naziv. Danas automobil svojim prepoznatljivim karakteristikama najviše sliči klasičnom Gran Turismu.

Auto Union Type 52, kako je projekt postao poznat, trebao se prodavati kupcima za vožnju u utrkama na duge staze kao što je Mille Miglia ili u natjecanjima sportskih automobila kao što su utrke izdržljivosti u Spa-Francorchampsu ili Le Mansu. Bilo je govora i o tome da je automobil tvornički trkaći automobil.

Već krajem 1933. dizajnerski ured Porsche izradio je prve dizajnerske skice koje su 1934. dobile konkretniji oblik. Voditelji projekta odlučili su izraditi testni automobil – ali koliko danas znamo, to se nikada nije ostvarilo . Projekt je napušten 1935. godine, a trag mu se izgubio u arhivama Audija i Porschea. Ali programeri su ostavili mnogo revolucionarnog rada na papiru. Temeljio se na tehnologiji Grand Prix trkaćeg automobila koji je razvijen u isto vrijeme: šasija iz Auto Union Type 52 dizajnirana je kao ljestvičasti okvir s motorom postavljenim u sredini. Korišten je pogonski sklop Auto Union Type 22, ali je smanjena kompresija snažnog 16-cilindričnog motora kako bi automobil mogao raditi na običan benzin. U isto vrijeme, inženjeri su smanjili prijenosni omjer Roots superchargera. Motor Auto Union Type 52 trebao je izvući oko 200 KS iz 4,4 litre obujma pri 3650 o/min. Njegov najveći okretni moment od 436 Nm postignut je pri umjerenih 22350 o/min. U usporedbi s Grand Prix legendom, ovo je bilo smanjenje snage, ali izvrsne performanse od oko 200 km/h, kako su izračunali inženjeri, pokazuju da bi Schnellsportwagen opravdao svoje ime. U svoje vrijeme to bi bilo jedno od najsnažnijih uličnih vozila na cesti i u natjecanjima sportskih automobila. Zaista pravi “Schnellsportwagen” i zamislite to tamo davnih 30-ih godina prošlog stoljeća. Nevjerojatno!

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj