Francuski adut B-segmenta (5. generacije), s licem Meganea, novim 3-cilindarskim turbobenzincem (1.0) i atraktivnom opremom penje se na vrh klase, ali i košta…
Konačno, Renault Clio pete generacije, kojeg smo najavili, potom predstavili te na koncu upoznali na prezentaciji u Novom Mestu, došao je na naš asfalt. To je Megane? Ne novi Clio! Zaključak je kad se novi francuski ‘igrač’ niže klase (B-segmenta) ugleda sa stotinjak metara.
U Parizu su nakon uvođenja novih modela Espace, Talisman i Megane dobro zaključili da je dizajn prednjeg dijela, sa svjetlosnim elementima, koja s donje strane imaju oblik kljova pun pogodak. To, očito postaje prepoznatljivost i Francuzi sve više počinju koristiti ‘formulu’ čiju je uspješnost potvrdio Audi.
Novi je Clio nastao na zajedničkoj koncernskoj (Renault-Nissan-Mitsubishi) platformi CMF-B te je konstrukcijska i koncepcijska izvedenica novog modela Nissan Micra, koji usprkos neospornim adutima nije postigla očekivani tržišni uspjeh. Sada je to misija francuskog ‘rođaka’.
Renault Clio u petom izdanju transformirao je formu kako bi postao još uvjerljiviji, funkcionalniji, ponudivši on što se do jučer dobivalo u kompaktnoj klasi (C-segmentu). Prvenstveno se to odnosi na širinu, povećanu s 1731 na 1798 mm (početkom 2000-ih 180 cm je bila mjera srednje klase, D-segmenta).
A ionako velik međuosni razmak od 2583 povećan je na 2589 mm – to je centimetar više nego što su imali Volkswagen Golf VI i Škoda Octavia II! Uz bitno povećanu širinu, ‘obiteljskoj’ će funkcionalnosti pomoći povećanje prtljažnika s 300 na, za nižu klasu velikih 378 litara.
Visina je pritom smanjena s 1448 na 1440 mm, što potvrđuje dinamičnost, a fluidnost i aerodinamika nagrađeni su, za B-segment, izvrsnim koeficijentom otpora zraka od 0,27. To je melem za performanse i potrošnju goriva.
Među motorizacijom, uz već slavnog dizelaša 1.5 dCi, s 85 i 116 KS, u prvi plan dolazi novi 3-cilindarski turbobenzinac TCe 100, kojeg smo, u kombinaciji dobrim 5-stupanjskim šaltungom, upoznali na testu.
Riječ je o unaprijeđenoj izvedbi verzije s 898 ccm:uz zadržavanje provrta na 73,1 mm hod je povećan sa 72,2 na 81,3 mm. Snaga je time porasla s 93 na 100 KS, a više je profitirao najveći okretni moment – sa 135 Nm pri 2500/min povećan je na 160 Nm pri 2750/min.
Poboljšano je i ‘mapiranje’ parametara ubrizgavanja i paljenja, kako bi se dodatno povećana elastičnost i odziv na gas, pri nižim okretajima te novi motor 1.0 djeluje osjetno poletnije, ‘muškije’ od dosadašnjeg 0.9.
Na test smo dobili verziju ‘napucanu’ luksuzno-sportskom opremom, koja je izvana naglašena atraktivnom narančastom bojom i 17-colnim alu naplacima s gumama 205/45, a iznutra sportskim školjkastim sjedalima, izvedbom koja ima ‘dodir premiuma’, bogatom opremom i gadgetima te kožnim multifunkcijskim volanom i gumbom za paljenje motora.
Zašto nema šestog stupnja? Zato što je pet, u ovoj izvedbi, prava mjera, pogotovo što 3-cilindarska izvedba nudi više elastičnosti od 4-cilindarske. Dojam za volanom je ugodan i ozbiljan te se jasno osjeća velik napredak prema prethodniku, iskorak u B-segmentu. Zbilja novi Clio donosi ‘nešto više’ u nižu klasu.
Izvedba i materijali ‘odišu’ kvalitetom i preciznošću, komfor je sprijeda, ponavljamo, kao u kompaktu, a sasvim je komforno i straga. To je sada, baš, obiteljski auto. Sve djeluje dobro izvedeno i solidno, a takav smo dojam, već nakon prvog prijeđenog kilometra, stekli o ‘konkretnom’ podvozju i upravljaču, koji je dodatno unaprijedio osjećajnost i preciznost (napredak je već bio uočljiv u prethodniku, prema Cliju III).
Pod prednjom je haubom novi frktavi 3-cilindarski turbobenzinac 1.0, koji življe reagira na gas i nema neugodnog ‘nacukavanja’ pri šaltanju više, koje nam je smetalo kod prethodnog 0,9. Temperament potvrđuje ubrzanje do stotke za 11,8 sekundi i najveća brzina od 187 km/h.
Da se razumijemo, nije to ‘wow’, ali su ubrzanja, odziv na gas, taman kako treba (po otrcanoj frazi ‘prava mjera’). Dobro povuče već od 1500 okretaja (to je najveće unapređenje prema prethodniku) i kontinuirano vuče do 5500/min.
Za vožnju u visokom ritmu dovoljno je šaltati pri 4500/min, a za normalnu (i ekonomičnu!) vožnju 3500/min je OK. Motoru su dobra potpora optimalno stupnjevan 5-stupanjski mjenjač, solidno i precizno podvozje te snažne kočnice, koje su dodatno poboljšane prema već uvjerljivom prethodniku.
Novi se Clio ‘u rukama’ i ‘pod nogama’ osjeća kao solidan, veći auto uz naglašen osjećaj sigurnosti. To smo i očekivani nakon briljantnih rezultata na EuroNCAP testu – 95 posto sigurnosti za odrasle i 89 posto za djecu, osvojio je ne samo pet zvjezdica za sigurnost nego i postigao najbolji rezultat u klasi.
Sve to potvrđuje ukupna masa od 1,2 tone, a uz korištenje visokočvrstih materijala!To mu je dodatni, jak tržišni adut.
U gradskoj je vožnji temperamentan i zabavan, a dobro se snalazi na autocesti, gdje peti stupanj više nije anemičan kao u prethodniku 0.9. Lakoćom održava ritam 140 – 160 i zadržava rezervu za pretjecanje.
Posebno nas je uvjerila stabilnost na zavojitim prigradskim cestama, gdje je do izražaja došao sklad motora, mjenjača i podvozja.Porast kvalitete vidi se i pri prelascima neravnina, ‘ležećih policajaca’, sve je solidno, čvrsto i bez vibracija.
Novi je turbobenzinski Clio upravljiv i siguran, konačno i elastičan, dobro motoriziran u svakom pogledu, ali bez nepotrebnog pretjerivanja. A najveći je napredak u potrošnju. ‘Zli jezici’ su često govorili da prošli TCe 90 s 898 ccm ‘ne ide, a puno troši’, odista temperament je bio lošiji, a potrošnja veća od očekivanja.
Sada je sve došlo na svoje mjesto, pogotovo jer življi, žešći novi model troši dobru litru manje! Izmjerili smo prosjek 6,5 litara, što je s obzirom na izvedbi i performanse sasvim pristojno, a umjerenom vožnjom može se lijepo voziti s pet do šest litara.
Ovaj model, napucan luksuzno-sportskom opremom, koja osigurava ugodnu i opuštajuću vožnju treba platiti blizu 150.000 kn. Puno? Kako se uzme, omjer ponuđeno/plaćeno itekako štima, a ovako motorizirani već bogato opremljeni model intense može se dobiti za manje od 120.000 kn. To je to!
POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 3 cilindra , 12 ventila, blok od alu lijeva, lanacUgradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 73,1 x 81,3 mm
Kompresija: 9.5:1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5000/min
Moment: 160 Nm pri 2750/min
Mjenjač: ručni 5-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, B-segm., 5V
Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosni razmak: 2583 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1178/425 kg
Prtljažnik: 378/1159 l
Spremnik: 42 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17
PERFORMANSE
Brzina: 187 km/h
0-100 km/h: 11,8 s
Potrošnja (EU): 5,6/4,4/3,7 l/100 km
Na testu: 6,5 l/100 km
CO2: 100 – 107 g/km
CIJENA
Testni model: 149.000 kn (20.135 eura)
Osnovni benzinski model: 90.500 kn (12.230 eura) … LIFE Sce 75
Osnovni dizelski model: 118.900 kuna (16.068 eura) … ZEN Blue dCi 85