Konceptni model izložen je na 18. FC Expo (Međunarodnom sajmu za vodik i gorivne članke) koji se održava od 16. do 18. ožujka u Japanu
Toyota Motor Corporation je razvila modul za pohranu vodika koji sačinjava više visokotlačnih (70 MPa) spremnika od smole primjenjiv za automobile (što je kompanija već dokazala svojim vozilom na vodik Toyota Mirai) te sigurnosne mehanizme kao što su detektor vodika i prekidač za automatsko isključivanje. Ovaj konceptni model modula izložen je na Međunarodnom sajmu za vodik i gorivne članke FC Expo koji se od 16. do 18. ožujka održava u tokijskom kongresnom centru Tokyo Big Sight.
Istodobno s razvojem ovog modula, Toyota nastavlja provjeravati sigurnost pri transportu vodika te kapacitete pohrane vodika, na sličan način kao i prošle godine – na trkalištima. Tako će prva ovogodišnja provjera biti na utrci Super Raikyu u Suzuki, koja se održava od 19. do 20. ožujka.
Pozadina razvoja modula
Toyota već dugo razvija inicijative koje doprinose stvaranju održivog društva, a prodaja vozila s pogonom na vodik te sustavi gorivnih članaka (FC) samo su neki primjeri. U okviru tih inicijativa razvijen je i visokotlačni spremnik vodika pod tlakom od 70 Mpa za automobile. Toyota je ovaj modul za pohranu vodika kojeg sačinjava više spremnika razvila kao odgovor na sve veću potrebu i sve rasprostranjeniju primjenu vodika kao energije. To rješenje sada budi veliki interes za primjenu u željezničkom prometu, brodarstvu, upravljanju teretom u lukama te za FC generatore. Međutim, upotreba istih spremnika u raznim gospodarskim granama i vrstama primjene iziskuje zadovoljavanje različitih sigurnosnih normi i prilagođavanje takvom okruženju pa zbog toga spremnici trenutačno nisu u širokoj primjeni.
Inicijative za promicanje upotrebe visokotlačnih spremnika vodika
Od 2021. godine Toyota, zajedno sa svojim poslovnim partnerima, provodi kontinuirana testiranja u svim fazama: proizvodnji, transportu i upotrebi. Kao poligon koristi utrke serije Super Taikyu – mjesto na kojem se događaju promjene i agilan razvoj te koje utjelovljuje ideju „izrade najboljih trkaćih automobila”. Isto vrijedi i za razvoj ovog konceptnog modela. U 2022. godini sve započinje s utrkom Super Taikyu u Suzuki (od 19. do 20. ožujka) gdje će Toyota raditi na povezivanju s novim poslovnim partnerima te provesti testiranja za svoju ideju daljnjeg širenja upotrebe vodikove energije.
Na ovoj će se utrci provjeravati sigurnost pri transportu veće količine vodika FC kamionom koji će prevoziti visokotlačne spremnike vodika od smole velike zapremnine (2 kompleta, svaki sa 16 spremnika) napunjene pod tlakom od 45 MPa. Testiranje će se provesti nakon što japansko Ministarstvo gospodarstva, trgovine i industrije izda certifikat za spremnike, a radi se o inicijativi koja će dodatno doprinijeti razvoju studija koje bi trebale potaknuti daljnju upotrebu vodika. Usporedo sa studijama koje provodi Vlada, Toyota će nastaviti koristiti prilike kao što su utrke Super Taikyu da provjeri mogućnosti upotrebe vodika pod tlakom od 70 MPa, što je zasad certificirano samo za upotrebu s automobilima.
Značajke konceptnog modula za pohranu vodika
Osim tri različite verzije kapaciteta vodika, koji su temeljeni na visokotlačnom spremniku od smole korištenom za automobil Toyota Mirai, dio asortimana su i veliki moduli sa spremnicima povećane zapremnine.
Značajka 1: Pohrana i transport vodika
Jedinica modula, koja sadrži sigurne spremnike vodika koji se upotrebljavaju za automobile, sadrži razne sigurnosne mehanizme koji automatski nadziru radni status kako bi se osigurala ekstremno visoka razina sigurnosti modula. S obzirom na to da su sigurnija pohrana i transport vodika mogući u većim količinama, vodikova se energija može iskoristiti na raznim mjestima gdje je punjenje vodikom otežano, primjerice u lukama i planinskim područjima.
Značajka 2: Upotreba vodika
Kad je u pitanju upotreba vodika kao goriva za FC proizvode, u kombinaciji sa sustavom modula FC koji je Toyota na tržište plasirala u ožujku 2021. godine, sigurna i jednostavna upotreba moguća je u raznim granama, uključujući mobilnost vlakova, brodova, kamiona i autobusa, rukovanje teretom u lukama i FC generatore.
Foto: Toyota