Prvi model iz budućeg električnog ID.3, programa svojevrsna je električna verzija budućeg Golfa i, po pormuli slavne Bube’, prvi masovni električni auto…

Aerodinamični kompaktni monovolumen dugačak 425 cm, dakle u formatu Golfa, ali međuosnog razmaka 274 cm (+10),  širine 185 cm (+5) i visine 149 (+4) pruža komfor srednje klase.

Napravljen je na zajedničkoj platformi za električni pogon MEB, u osnovnoj verziji elektromotor od 150 kW ugrađen straga (!) pokreće stražnje kotače.

Litij-ionske baterije ugrađene su u podnicu, kao u skateboardu,  moći će se dobiti u tri veličine (kapaciteta), s WLTP dosegom od 330 do 550 km.

Struktura karoserije je od kombinacije čelika, aluminija i ugljičnog kompozita, a sve s ciljem postizanja potrebne strukturalne čvrstoće uz nisku masu.

A istodobno je u formatu Golfa postignut komfor Passata, pogotovo straga. Kokpit je hi-tech i potpuno digitalizirana.

Zbog materija i pogona u podnici, i razmjerno lagane nadgradnje osigurana je i vrhunska stabilnost (i uz ‘izvorno nestabilan’ stražnji pogon), čemu pomaže kompletna elektronička logistika.

Komforu doprinose i dva prtljažnika, sprijeda i straga, ukupnog obujma gotovo 500 litara, što ovom modelu jamči veliku upotrebljivost.

Stražnji pogon omogućava veći kut zakretanja prednjih kotača i krug okretanja od samo 9,9 m. A postignuta je i pristojna dinamičnost.

Više od 300 Nm okretnog momenta dostupno je od nula okretaja pa (zahvaljujući i boljem gripu zbog stražnjeg pogona) do 100 km/h ubrzava za 8 s, a brzina je elektronički ograničena na 180 km/h.

Vozač će moći birati jedan od četiri programa vožnje, ovisno o intenzitetu elektromotornog kočenja.

U najvišem stupnju vozi se samo s jednom pedalom, popuštanjem se rekuperacijski (generatorski) program tako snažno uključuje, da je usporavanje u pravilu moguće bez kočnice.

Volkswagen već prima uplate za modele koji će biti dostupni u veljači, a cijena od oko 30.000 eura usporediva je s jednako opremljenim Golfom.

Završna testiranja zamaskiranog modela (na slikama pokazala su da je prvi I.D. itekako spreman za tržišni nastup, oduševio je komforom, upravljivošću i performansama, a tri tipa veličine baterija (i dosega) prilagođene su potrebama kupaca.

Ovo je jedan od četiri ID modela iz prvog ‘paketa’ Slijede crossover, u veličini Tiguana, velika coupe-limuzina gabarita Arteona te kombi Bus/transporter, sa stilskim elementima i ‘dušom’ legendarnog prvog Bullija.

Volkswagen već do 2026. planira četvrtinu ukupnog programa prebaciti na električni pogon.