Volkswagen ID.3, ‘električni Golf’ budućnosti, ‘brusi’ se za tržišni nastup

Prvi model iz budućeg električnog ID.3, programa svojevrsna je električna verzija budućeg Golfa i, po pormuli slavne Bube’, prvi masovni električni auto…

Aerodinamični kompaktni monovolumen dugačak 425 cm, dakle u formatu Golfa, ali međuosnog razmaka 274 cm (+10),  širine 185 cm (+5) i visine 149 (+4) pruža komfor srednje klase.

Napravljen je na zajedničkoj platformi za električni pogon MEB, u osnovnoj verziji elektromotor od 150 kW ugrađen straga (!) pokreće stražnje kotače.

Litij-ionske baterije ugrađene su u podnicu, kao u skateboardu,  moći će se dobiti u tri veličine (kapaciteta), s WLTP dosegom od 330 do 550 km.

Struktura karoserije je od kombinacije čelika, aluminija i ugljičnog kompozita, a sve s ciljem postizanja potrebne strukturalne čvrstoće uz nisku masu.

A istodobno je u formatu Golfa postignut komfor Passata, pogotovo straga. Kokpit je hi-tech i potpuno digitalizirana.

Zbog materija i pogona u podnici, i razmjerno lagane nadgradnje osigurana je i vrhunska stabilnost (i uz ‘izvorno nestabilan’ stražnji pogon), čemu pomaže kompletna elektronička logistika.

Komforu doprinose i dva prtljažnika, sprijeda i straga, ukupnog obujma gotovo 500 litara, što ovom modelu jamči veliku upotrebljivost.

Stražnji pogon omogućava veći kut zakretanja prednjih kotača i krug okretanja od samo 9,9 m. A postignuta je i pristojna dinamičnost.

Više od 300 Nm okretnog momenta dostupno je od nula okretaja pa (zahvaljujući i boljem gripu zbog stražnjeg pogona) do 100 km/h ubrzava za 8 s, a brzina je elektronički ograničena na 180 km/h.

Vozač će moći birati jedan od četiri programa vožnje, ovisno o intenzitetu elektromotornog kočenja.

U najvišem stupnju vozi se samo s jednom pedalom, popuštanjem se rekuperacijski (generatorski) program tako snažno uključuje, da je usporavanje u pravilu moguće bez kočnice.

Volkswagen već prima uplate za modele koji će biti dostupni u veljači, a cijena od oko 30.000 eura usporediva je s jednako opremljenim Golfom.

Završna testiranja zamaskiranog modela (na slikama pokazala su da je prvi I.D. itekako spreman za tržišni nastup, oduševio je komforom, upravljivošću i performansama, a tri tipa veličine baterija (i dosega) prilagođene su potrebama kupaca.

Ovo je jedan od četiri ID modela iz prvog ‘paketa’ Slijede crossover, u veličini Tiguana, velika coupe-limuzina gabarita Arteona te kombi Bus/transporter, sa stilskim elementima i ‘dušom’ legendarnog prvog Bullija.

Volkswagen već do 2026. planira četvrtinu ukupnog programa prebaciti na električni pogon.


Komentari

loading...