USPOREDNI TEST AUTOZEITUNG.DE

Alfa Romeo Giulia – Audi A4 – BMW Serija 3, pobjednik je, naravno…

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 16V Q4, Audi A4 45 TFSI quattro, BMW 330i xDrive, tri premium limuzine sportskih karakteristika, s turbobenzinskim motorima 2.0, automatskim mjenjačem i pogonom 4×4. Na njemačkom ‘terenu’ redoslijed je BMW-Audi-Alfa Romeo. Jeste li sumnjali?

Usporedba uglednih limuzina srednje klase, premium sportskih, u organizaciji njemačkog portala Autozeitung.de, posebno je zanimljiva, jer je lista kratka. BMW Serije 3, Audi A4. Mercedes-Benz C-klase, njemačko Sveto trojstvo,  Jedini prirodni neprijatelj je Alfa Romeo Giulia, posljednji jaki adut (OK, tu je i  njegova crossover verzija Stelvio) nekad moćne talijanske autoindustrije (ne računamo li ‘vječni’ Ferrari). Mercedes se ne doživljava prvenstveno kao sportski adut, pa je usporedba Audi-BMW-Alfa Romeo.

Do prije dvije-tri godine usporedba bi bila u dizelskom programu, ali dizelaši više nisu ‘in’, pa su uspoređene turbobenzinske verzije, s automatskim mjenjačem i pogonom 4×4: Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 16V Q4, Audi A4 45 TFSI quattro, BMW 330i xDrive. Sve tri su 2.0, ali Audi i BMW, za razliku od Alfa Romea, skrivaju u oznaci.

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 16V Q4, dimenzija 4643 x 1860 x 1557 mm i međuosnog razmaka 2820 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1995 ccm, koji razvija najveću snagu od 280 KS pri 5250/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 2250/min. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1671 kg. Do stotke ubrzava za 5,2 s, najveća je brzina 240 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 36,3/35,6 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 9,3 l/100 km. Osnovna verzija stoji 54.500 eura.

Audi A4 45 TFSI quattro, dimenzija 4738 x 1842 x 1434 mm i međuosnog razmaka 2820 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 265 KS pri 5250 – 6500/min i najveći okretni moment od 370 Nm pri 1600 – 4500/min. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem  s dvostrukom spojkom DSG 7. Izmjerena je masa 1636 kg. Do stotke ubrzava za 5,4 s, najveća je brzina 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 33,5/33,2 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 7,7 l/100 km. Osnovna verzija stoji 46.700 eura.

BMW 330i xDrive, dimenzija 4709 x 1827 x 1445 mm i međuosnog razmaka 2851 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 258 KS pri 5000 – 6500/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1550 – 4400/min. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1698 kg. Do stotke ubrzava za 5,6 s, najveća je brzina 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,0/33,9 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 7,2 l/100 km. Osnovna verzija stoji 48.850 eura.

Ovo su ocjene po modelima i kategorijama, a svaka kategorija ima max. 1000 bodova.

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 16V Q4, Audi A4 45 TFSI quattro, BMW 330i xDrive

Karoserija: 600, 630, 658
Vozni komfor: 707, 769, 758
Motor/Mjenjač: 632, 666, 686
Vozna dinamika: 690, 755, 737
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2629, 2820, 2839
Troškovi/Ekologija: 318, 337, 3199
Konačna ocjena: 2947, 3157, 3158
Poredak: 3, 2, 1

Pobjednik je, naravno., BMW 330i xDrive! Jeste li sumnjali?

Ovako je ocijenio Marcel Kühler, Autozeitung.de:

Čak i ako je pobjeda ‘za dlaku’: BMW 330i xDrive osigurava ukupnu pobjedu i time još jednom dokazuje da je trenutna generacija minhenske srednje klase mjerilo u segmentu. Razina sigurnosti, dinamika vožnje i učinkovitost faktori su koji čine pobjedu na testu.

Premda zaostajanja od BMW-a u procjeni vlastitih značajki, Audi A4 45 TFSI quattro na kraju prvo mjesto gubi samo za bod, zahvaljujući povoljnijim troškovima. Udobnost ovjesa i uzorni kratki put kočenja također su bolji od konkurencije. O Alfi Romeo Giulia 2.0 Turbo 16V Q4 odlučeno je srcem. Naime, činjenično, lijepi talijanski model nema jednih argumenata na svojoj strani protiv jake bavarske konkurencije u ovom usporednom testu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin