USPOREDNI TEST AUTOZEITUNG.DE

Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5 i Porsche Macan? Pobjednik je…

Na testu Autozeitung.de, u odmjeravanju Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4, (1998 ccm, 280 KS), Audi Q5 45 TFSI quattro S tronic (1984 ccm, 265 KS) i Porsche Macan (1984 ccm, 245 KS) pobjednik je Porsche Macan

Ugledni njemački portal je usporedio tri premium sportska SUV-a srednje klase (D-segment), s 4-cilindarskim turbobenzinskim motorom 2.0, pogonom 4×4 i automatskim mjenjačem. Tehnološki su slični, a pritom su Q5 i Macan tehnološki blizanci (Audi Q5 je premium Volkswagen Tiguan, a Porsche Macan je još za oktavu viši.

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4, dimenzija 4686 x 1903 x 1648 mm i međuosnog razmaka 2818 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 280 KS pri 5250/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 2250/min. Snagu na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i mehaničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1822 kg. Do stotke ubrzava za 5,5 s, najveća je brzina  230 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,6/33,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 11,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 59.000 eura

Audi Q5 45 TFSI quattro S tronic, dimenzija 4663 x 1893 x 1659 mm i međuosnog razmaka 2819 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 265 KS pri 5250 – 6500/min i najveći okretni moment od 370 Nm pri 1600 do 4500/min. Snagu na sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG7. Izmjerena je masa 1872 kg. Do stotke ubrzava za 6,1 s, najveća je brzina 240 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,8/34,9 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 10,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 52.050 eura

Porsche Macan, dimenzija 4681 x 1923 x 1624 mm i međuosnog razmaka 2807 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 245 KS pri 5000 – 6750/min i najveći okretni moment od 370 Nm pri 1600 do 4500/min. Snagu na sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG7. Izmjerena je masa 1916 kg. Do stotke ubrzava za 6,1 s, najveća je brzina 225 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,4/32,6 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 10,4 l/100 km. Osnovna verzija stoji 61.132 eura

Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4, Audi Q5 45 TFSI quattro S tronic, Porsche Macan:

Karoserija: 680, 708, 680
Vozni komfor: 699, 742, 741
Motor/Mjenjač: 604, 626, 607
Vozna dinamika: 741, 705, 806
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2724, 2781, 2834
Troškovi/Ekologija: 304, 312, 270
Konačna ocjena: 3028, 3093, 3104
Poredak: 3, 2, 1

Ovako je ocijenio Caspar Winkelmann, Autozeitung.de

Audija Q5 je nakon redizajna unaprijedio sigurnosnu opremu. Uz veliku unutrašnjost, dobru udobnost sjedenja i najekonomičniju vožnju, adut iz Ingolstadta skuplja bodove u usporednom testu i ujedno je najjeftiniji.
Ipak, značajno skuplji i uži kroj Porsche Macana osigurava prvo mjesto. Izvanredna dinamika vožnje uključujući vrhunske performanse kočenja i skladnu udobnost ovjesa govore te pedantna izvedba govore u prilog modela iz Zuffenhausena. Poželjan bi bio nešto oštriji motor.
Vatreni Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 nudi to, kao i bočnu dinamičnost i izdašan prostor za putnike i prtljagu. Kad je u pitanju komfor, tu ima prostora za poboljšanje – treće mjesto.