TEST RABLJENOG

Audi A3 (2003. – 2012.), s vrlinama Golfa 5 i ponekom manom, isplativ i s 300.000 km

Audi A3 druge generacije prvi je u koncernu iz Wolfsburga upotrijebio modularnu platformu MQB, bio je prethodnica Petice, a danas je zanimljiv rabljeni automobil…

Kompakt iz Ingolstadta, Audi A3 druge generacije (prvi je predstavljen pred ljeto 1996. po koncepciji koju će 1997. koristiti Volkswagen Golf IV. Kvalitetnom i solidnom izvedbom je u samom vrhu klase. Benzince 1.6 muči termostat, a dizelaše 1.9 TDI mjerač protoka zraka i zamašnjak, ako se vozi neravnim cestama, ugroženi su gumeni oslonci prednjeg ovjesa. Ostalo je 5.

Audi A3 druge generacije upravo je dobio nasljednika, a kako se radilo o premium verziji ‘rođaka’ Volkswagen Golf V, zanimljiv je ‘igrač’ na tržištu rabljenih. Prvi model, prethodnik modela Volkswagen Golf IV, predstavljen je u ljeto 1996., a ovaj o kojemu pišemo, na proljeće 2003. Dakle, sve ono dobro u Golfu, u ovom je modelu za nijansu bolje. Ali i kad su mane u pitanju, kompakt iz Ingolstadta ih je naslijedio od rođaka iz Wolfsburga.

Kod rabljenih sve bitno počinje s limarijom, a ona je kod Audija A3 izvrsna. Visoku ocjenu zaslužuje i cjelokupna izvedba, po kojoj ovaj model odskače od većine konkurenata. Zbog visokog rizika krađe temeljito provjerite dokumente, a nakon kupnje preporučljivo je ugraditi mehaničku blokadu mjenjača. Najviše modela koji se nude opremljeno je turbodizelašem 1.9 TDI (pumpa-brizgaljka).

Riječ je o izvrsnom modelu, što ipak ne znači da su takvi i najisplativiji. Naime, na tržištu rabljenih je barem eura skuplji od usporedivih benzinaca, i to u pravilu s dvostruko većom kilometražom. Nerijetko se prodaju primjerci s vraćenom kilometražom te je lako naletjeti na ‘mačka u vreći’. A održavanje niti jednog premium automobila nije jeftino.

Kod izvrsnog turbodizelaša 1.9 TDI osjetljivi du sklopovi mjerač protoka zraka i zamašnjak s dvije mase. No još je važnije znati – 1.9 TDI sa 105 KS znatno je pouzdaniji od 2.0 TDI sa 140 KS. Ima jedno bregasto vratilo i osam ventila, a snažniji je 16V, što nije dobra kombinacija sa sustavom pumpa-brizgaljka. Ide više nego dobro, a troši osjetno manje od snažnijeg, i goriva i ulja. Zbog toga se rabljeni 1.9 TDI više isplati od 2.0 TDI, čak i ako se nude po istoj cijeni.

Ako ne maštate da ćete se obogatiti niskom potrošnjom dizelaša, dobar je izbor osnovni benzinac 1.6 sa 102 KS. Također ima jedno bregasto vratilo i osam ventila, što po definiciji znači veću pouzdanost (manje potencijalnih mjesta kvara). Radi uglađeno i dobro vuče, ali potrošnja mu nije vrlina.

Ima pet stupnjeva (kao i 1.9 TDI, a snažniji imaju šest), a problem je i u kratkom krajnjem prijenosu. Zbog toga je temperamentniji, ali iznad 120 km/h postaje bučan i rastrošan. Ali, ako ga se vozi umjereno, može se računati na prosjek od osam litara, što je za takav auto OK. Inače troši  i više od deset.

Podvozje je čvrsto i izdržljivo, ali je preporučljiv pregled spona i gumenih oslonaca, posebice kod primjeraka sa sportskim naplacima. Kod Audija A3, kao i kod Golfa, treba provjeriti gumene oslonce prednjih poprečnih ramena. Jednostavno, loše su dimenzionirani. Srećom, znatno skuplji kuglasti zglobovi nisu problem, kao kod modela Audi A4 i Audi A6, što su naslijedili popularni modeli Volkswagen Passat B5 i Volkswagen Passat B5.5.

Solidnost Audijevog kompakta vidi se i po besprijekorno izrađenoj unutrašnjosti, s naglašeno kvalitetnim materijalima. I kod starijih primjeraka sve je tip-top, čvrsto i utegnuto. Kod novijih modela na tržištu ima i verzija s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest ili sedam stupnjeva. U pravilu se radi o snažnijim izvedbama, kod kojih se nije preporučljivo zalijetati s kupnjom, jer se takvi skupi mjenjači, ako otkažu, ne popravljaju, nego mijenjaju.

Najneugodniji problem modela proizvedenih do 2005. bili su kompresor i isparivač klima uređaja. Premda je unutrašnjost napravljena po premium standardima, nakon duže vožnje lošijim cestama može se pojaviti škriputanje plastike, Najviše skupih problema bilo je sa Siemensovim brizgaljkama turbodizelaša 2.0 TDI sa 140 KS, proizvedenih od 2003. do 2005.

Kod dvolitrenih turbodizelskih motora proizvedenih do 2005., zbog pretankih stijenki između otvora za sklop pumpa-brizgaljka i sjedišta ventila, u slučajevima većeg opterećenja je dolazilo do deformiranja, a ponekad i pucanja stijenki. To se u pravili događalo oko 100.000 km. Kao i kod modela Volkswagen Golf V, Škoda Octavia i Seat Leon, stražnji gumeni oslonci prednjih trokutastih ramena traju oko 50.000 km, pogotovo ako se vozi po lošim cestama.

Čvrsta i solidna karoserija zaslužuje najvišu ocjenu. Audi A3 je čvrst i solidan, a tragova hrđe nema ni na modelima prve serije. Na modelima iz 2003., najviše s benzinskim motorima 1.6, bilo je problema s ventilatorom rashladnog sustava i termostatom, a na modelima Quattro (4×4) i s propuštanjem cijevi hidrauličkog sustava kočnica na stražnjem lijevom kotaču.

Na modelima s TDI motorima, proizvedenim između ožujka i rujna 2003., bilo je reklamacija na propuštanje goriva na sklopovima pumpa-brizgaljka i otkazivanje brizgaljki (uglavnom na 2.0 TDI). Kod dizelskih motora vlasnici su se često žalili na otkazivanje zamašnjaka s dvije mase, ponekad i na turbopunjače Garrett, a na modelima iz 2005. bilo je problema sa zračnim jastucima, koji su preventivno promijenjeni.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj