Segment malih premium limuzina još uvijek je na životu. Ova priča ima (pre)dobre temelje, da bi pokleknula pod npr. SUV groznicom ili nekim drugim trendom. Glavni akter u ovom društvu svakako je Audi A3 Limousine, model koji je svojim uspjehom potaknuo i druge da se uključe u borbu za svoj dio kolača. Isprobali smo A3 30 TFSI u akcijskom Edition10 paketu…
Kompaktni nastup u produljenoj formi, recept koji će velika većina s odobravanjem gledati. Opće poznato je kako naši ljudi s najviše simpatija gledaju prema limuzinskom nastupu, pa ne čudi ni uspjeh modela A3. Prvo kroz prethodnu, a sad i aktualnu, novu izvedbu koja je na tržištu od proljeća 2020. Audi je učinio odličan potez, kada se 2013. odlučio za obogaćivanje A3 ponude sa sedan varijantom.
Model koji nerijetko mnogi na prometnicama ‘miješaju’ s (ipak većim) A4, samo je obogatio široku plejadu izvedbi marke iz Ingolstadta. Neki će reći, možda je razlog što baš taj A4 nije ostvario još bolje rezultate, ali nekako mislimo da čelnici marke nemaju problema s time. Prodaja ‘četiri prstena’ protekli godina ostvarivala je jako dobre rezultate.
Testirani Audi A3 zapravo je dio akcije Edition10. Ovaj povoljniji paket obuhvatio je modele – A1, Q2, A3, A4 i A6. U slučaju testiranog A3 Limousine, u serijskoj opremi dobivate alu naplatke (16″), prednja LED svjetla, tempomat, automatsku klimu, parking senzore straga, digitalnu instrument ploču s 10.25″ zaslonom u boji i druge popratne korisne stvari (Hold assist, asistent za praćenje trake…). Već kad smo kod akcija, onda ćemo i cijene istaknuti, a ona iznosi 27.877 eura, tj. 210.043 kuna, bez doplata.
Ako se odlučite igrati i ipak dodati neke stvari po vašem guštu, računajte kako će taj iznos rasti – za metalik boju (807,50 eura), za col veće kotače (17″) također 807,50 eura (6.084 kuna). S druge strane, ako želite Audi virtualni kokpit Plus (276,25 eura), Audi vas obavezuje i na upravljač s tri kraka (138,75 eura). Malo po malo, i lako dođete do iznosa u rasponu od 230 do 250 tisuća kuna.
Gledano cjelokupno, A3 je model koji odiše kvalitetom. Hijerarhija u koncernu se dobro zna, a Nijemci ne smiju nit jesu zakinuli svoj mali prodajni dragulj. U oštroj konkurenciji A klasa Sedan i BMW 2, razina se mora održavati. U ovom testnom primjerku, jedinu zamjerku zapravo upućujemo dizajnerskom i tehnološkom odjelu, koji su mogli napraviti ipak malo uvjerljivija svjetla (straga), koja dolaze serijski i njihov svjetlosni potpis.
Ok, to je igra u kojoj se želi postići efekt – nadoplate u potpunoj LED tehnologiji. I to svakako preporučujemo, jer Audi nije isti bez takvih detalja. Ne zaboravite, Audi je proizvođač koji je donio LED svjetla u autoindustriji. Istina, to je poprilično na cijeni, od 1.027 eura, pa do 1.835 eura za LED Matrix…Audi A3 Limousine je dug 4.495 mm. Kompaktni A3 dug je 4.343 mm (+152 mm na stranu Limousine varijante), dok je Audi A4 (4.762 mm), čisto za dojam. Zlatna sredina u proporcijama, kako zbog svakodnevnog korištenja, tako i u pogledu prostora. Nova generacija A3 je narasla i osjeti se blagi rast. Zato mladi i male obitelji koje vole Audi, s lakoćom naginju prema ovom modelu.
U vozačkom smislu, A3 Limousine s masom od nešto preko 1.200 kilograma ima i pruža potencijal za vozačke karakteristike. No, ono od čega sve kreće je motor. A3 u 30 TFSI oznakama krije 1.0 litreni turbak, poznati motor dotjeran na Audi način. Zavidnog režima rada, 110 KS iz 3 cilindra najbolje stoji u gradskim avanturama. Na autoputu se najbolje osjeća na 120 do 140 km/h. Osim ugušenog, ali prepoznatljivog zvuka, solidnim se pokazao po pitanju potrošnje (6,5 – 7,8 l). Nemamo ništa protiv toga sklopa, ali bi više voljeli vidjeti oznaku na prtljažniku – 35 TFSI (1.5 litre obujma, 150 KS).
Na kraju, dobar osjećaj na volanu nastavlja se kroz cijelu unutrašnjost. Audi zna napraviti interijer, kvaliteta izrade je stvarno na vrhuncu. Ok, u nižim klasama i premium proizvođači znaju zakočiti. Potkrade se neka plastika koju ne biste očekivali, ali to su detalji kada se razmazite, kad vidite oznaku na volanu.
Kupnja Audi A3? Definitivno zanimljiv izbor. Pogotovo u ovakvim prilikama i akcijama. Kod mlađe populacije nema dvojbe…
POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5.500/min
Moment: 200 Nm pri 2.000-3.000/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: sedan, C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4495 x 1816x 1425 mm
Međuosni razmak: 2636 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1225/598 kg
Prtljažnik: 425 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R17
PERFORMANSE
Brzina: 210 km/h
0-100 km/h: 10,6 s
Potrošnja (EU): 5,7/4,8/3,7 l/100 km
Na testu: 6,7 l / 100 km
CO2: 120 g/km
CIJENE
Testni model: 27.878 eura (210.143 kuna) – Edition10 akcija
Foto: Nikola Jurković