TESTIRALI SMO

Audi A4 35 TFSI S tronic Edition10, ulazak u poslovni premium svijet po cijeni koja nije u duhu inflacije

Naši ljudi posebno su slabi na modele iz Njemačke. Još kad se automobili iz navedenog podneblja pojave u akcijskim izdanjima, priča dobiva smisao. Audi na domaćem tržištu s Edition10 paketom baš izaziva interes, jedan takav iz A4 porodice smo baš i isprobali…

Nakon što smo isprobali akcijski Audi A3 Limousine, na red je stigao broj veći – Audi A4. Dobro poznati model poslovnog stasa, predstavio nam se u A4 35 TFSI Edition10 izdanju. Oni upućeniji u domaća automobilska zbivanja, sigurno dobro znaju kako ova izvedba znači dobru priliku za sve one koji kupuju novo vozilo.

Elegantan izgled s ne previše detalja, stražnji branik je efektan s (pravim) ispuhom na svakoj strani (Foto: Nikola Jurković)

Premium model dostupan od 244.141 kunu. Zvuči za današnje pojmove izrazito zanimljivo, stoga ne čudi veliki interes potencijalnih kupaca. A svi dobro znamo što je Audi, pogotovo u očima naših ljudi. Pogotovo u ovakvom nenapadnom izdanju, ostavlja baš gospodski dojam u prometu.

Testirani primjerak stigao nam je u nešto bogatijem izdanju opreme. Uz serijski dostupnu trozonsku klimu, tempomat, MMI Radio plus (10.1″) i LED stražnja svjetla, ovaj primjerak hvalio se između ostalog doplaćenim LED prednjim svjetlima (8.937 kuna). Odmah ćemo vam reći, isplati ih se doplatiti. Jednostavno, vozilo dobije i na vizualnom štihu, a o efektu u noćnoj vožnji ne treba trošiti riječi.

S druge strane, ovaj model koji osvaja već s prvim sjedanjem i ostavlja dojam i misao – ‘da, to je to’, stigao nam je sa S line interijerom (8.353 kuna), te paketom konturnog i ambijentalnog osvjetljenja (904,14 kuna). Pri parkiranju smo imali pomoć od kamere (dio ‘asistent za gradsku vožnju’ paketa – 5.980 kuna). Iako nemamo zamjerku na kameru, očekivali smo ipak malo bolju rezoluciju slike. Od ostalih asistenata izdvajamo onaj za detektiranje bočnog prometa, koji upozorava na nadolazeća vozila kada izlazite s parkinga u nazad.

Poznati Audi ambijent, MMI sustav radi fluidno, analogni brzinomjer je rijetkost danas… (Foto: Nikola Jurković)

Sad kad smo iznijeli sve stavke kojima se hvali testirani Audi A4, možemo ga secirati u pogledu funkcionalnosti, kvaliteti i samog korištenja.

Što se tiče kvalitete materijala, Audi je ovdje opet besprijekoran. Sve je fino utegnuto, a vrste i izbor materijala odlični. Premium duh niti skriva, niti ga je teško primijetiti. Od prvog sjedanja i namještanja sjedala, pa kroz korištenje i aktiviranje opcija. Pritisak gumba za grijanje sjedala već ostavlja profinjeni dojam.  S druge strane, nestao je ‘kotačić’ za biranje opcija na MMI zaslonu. Sad se sve odrađuje na dodir.

Zaslon veličine 10.1″ donosi lijepu grafiku s prikazom multimedije i ostalih postavki vozila. Navigacije u ovom slučaju nema. No, uz Apple CarPlay i Android Auto, mišljenja smo da većina to neće zamjeriti. Također, analogni brzinomjer svidio nam se elegantnim izgledom, pa je ipak lakše preboljeti izbivanje Audi virtualnog kokpita. Trozonska klima i ostale funkcije i dalje su dostupne kroz tipke. Audi je jednostavno takva marka, da i takve detalje morate pohvaliti.

Duboki prtljažnik broji 480 litara, dovoljno za poslovnjake… (foto: Nikola Jurković)

U pogledu prostranosti, Audi A4 je u rangu s ostalim društvom iz premium segmenta. Ali kad bi ga uspoređivali s polubraćom iz koncerna (Passat, Superb), izgubio bi bitku. Prtljažnik je dovoljno dubok za priličnu količinu prtljage (480 l), ali kao i kod svih limuzina, problem je otvaranje i maleni pristupni prostor.

Hvalimo sjedala i njihovu udobnost. Sa S line paketom dobili smo i lijepo profiliranu podršku u nešto agilnijim potezima s volanom.

Blagi hibrid od 150 KS, ugodan rad i potrošnja od oko 8 litara (foto: Nikola Jurković)

Kad smo kod vožnje, Audi se jako lijepo vozi. Ugodno upija neravnine i brojne uspornike. Isto tako, u zavojima je prilično dinamičan i na upravljaču pruža dobar osjećaj. Pogotovo kad prebacite u ‘Dynamic’ program vožnje. A4 35 TFSI svoje vozačke talente prezentira u prisustvu mirnog 2.0-litrenog turbo benzinca od 150 KS i 270 Nm. Dojam snage je uvjerljiviji jasno, kod dizelske izvedbe (35 TDI – 163 KS), a ovaj motor je najugodniji u linearnim ubrzanjima, kada doslovno ne osjetite kako ‘hvata’ nešto veće brzine. Tome sigurno doprinosi i 7-stupanjski S tronic. Odlično surađuje s benzinskim motorom, a hvalimo njegove reakcije čak i kada se igrate s ‘ručicama’ iza upravljača. Isto tako, forma Audi mjenjača je ako nas pitate, definitivno jedna od najboljih uopće u autoindustriji. Što se tiče performansi, A4 35 TFSI hvata krajnjih 225 km/h i 100 km/h za 8,9 sekunde.

Što se tiče motora, ovaj benzinac je zapravo u mild-hibrid formi.  To je zapravo 12V blagi hibridni sustav sa starter generatorom s remenskim prijenosom i litij-ionskom baterijom. Ova tehnologija omogućuje primjerice isključivanje motora tijekom vožnje – takozvani modus kotrljanja. Time se smanjuje potrošnja. U praksi, to stvarno djeluje i imate dojam da A4 nekada može ‘jedriti’ nekom avenijom kilometar-dva bez korištenja gasa. No, isto tako start-stop sustav nekada zna izbaciti iz takta, budući da ugasi motor prije nego što ste stali. Uz sve napredne tehnologije, koje je Audi do vrhunca razradio, na testu smo trošili u prosjeku 8,2 litre. Iako je test bio 80% vremena unutar grada, nije tako ni loša brojka, ali…

Primjera radi, vožnja u jutarnjem terminu (07:30 sati), na relaciji Jordanovac-Vrbani tijekom 3 dana u nizu, rezultirala je potrošnjom od 10,2 litre do dolaska na krajnje odredište. Priznajemo, očekivali smo možda malo štedljiviji motor. S druge strane, na otvorenim cestama, možete očekivati brojku od 6 litara.

‘Summa summarum’ Audi A4 je izvrstan automobil i izbor za duge staze. Ovo je model s kojim nećete morati objašnjavati ljudima zašto ste baš odabrali ovaj automobil. Uz sve kvalitete i aktualnu Edition10 ponudu, ovo je jako dobra opcija (od 244.141 kuna). Čak i ako uzmete dodatke kao na testnom primjerku (280.132 kuna), dojma smo da u ovo vrijeme ludovanja vrijednosti svega oko nas, A4 je još uvijek – normalan.

Pohvale i minuse, dopunjuje i Audi s produženim jamstvom u trajanju od 6 godina ili 150.000 kilometara bez ograničenja u prve dvije godine.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., blok od alu lijeva, Euro 6d
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam:  1984 ccm
Provrt x hod: 82.5 x 92.8 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 5.500/min
Moment: 270 Nm pri 1.350-3.900 o/min
Mjenjač: automatski, 7 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: sedan, D-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4762 x 1847 x 1428 mm
Međuosni razmak: 2820 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,6 m
Masa/nosivost: 1440/595 kg
Prtljažnik: 480 l
Spremnik: 54 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: multi-link
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R17

PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Na testu: 8,2 l / 100 km
CO2: 150-165 g/km

CIJENE
Osnovni model:
244.141 kuna
Testni model: ( 280.132 kuna)  – Edition10 akcija

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj