Naši ljudi posebno su slabi na modele iz Njemačke. Još kad se automobili iz navedenog podneblja pojave u akcijskim izdanjima, priča dobiva smisao. Audi na domaćem tržištu s Edition10 paketom baš izaziva interes, jedan takav iz A4 porodice smo baš i isprobali…
Nakon što smo isprobali akcijski Audi A3 Limousine, na red je stigao broj veći – Audi A4. Dobro poznati model poslovnog stasa, predstavio nam se u A4 35 TFSI Edition10 izdanju. Oni upućeniji u domaća automobilska zbivanja, sigurno dobro znaju kako ova izvedba znači dobru priliku za sve one koji kupuju novo vozilo.
Premium model dostupan od 244.141 kunu. Zvuči za današnje pojmove izrazito zanimljivo, stoga ne čudi veliki interes potencijalnih kupaca. A svi dobro znamo što je Audi, pogotovo u očima naših ljudi. Pogotovo u ovakvom nenapadnom izdanju, ostavlja baš gospodski dojam u prometu.
Testirani primjerak stigao nam je u nešto bogatijem izdanju opreme. Uz serijski dostupnu trozonsku klimu, tempomat, MMI Radio plus (10.1″) i LED stražnja svjetla, ovaj primjerak hvalio se između ostalog doplaćenim LED prednjim svjetlima (8.937 kuna). Odmah ćemo vam reći, isplati ih se doplatiti. Jednostavno, vozilo dobije i na vizualnom štihu, a o efektu u noćnoj vožnji ne treba trošiti riječi.
S druge strane, ovaj model koji osvaja već s prvim sjedanjem i ostavlja dojam i misao – ‘da, to je to’, stigao nam je sa S line interijerom (8.353 kuna), te paketom konturnog i ambijentalnog osvjetljenja (904,14 kuna). Pri parkiranju smo imali pomoć od kamere (dio ‘asistent za gradsku vožnju’ paketa – 5.980 kuna). Iako nemamo zamjerku na kameru, očekivali smo ipak malo bolju rezoluciju slike. Od ostalih asistenata izdvajamo onaj za detektiranje bočnog prometa, koji upozorava na nadolazeća vozila kada izlazite s parkinga u nazad.
Sad kad smo iznijeli sve stavke kojima se hvali testirani Audi A4, možemo ga secirati u pogledu funkcionalnosti, kvaliteti i samog korištenja.
Što se tiče kvalitete materijala, Audi je ovdje opet besprijekoran. Sve je fino utegnuto, a vrste i izbor materijala odlični. Premium duh niti skriva, niti ga je teško primijetiti. Od prvog sjedanja i namještanja sjedala, pa kroz korištenje i aktiviranje opcija. Pritisak gumba za grijanje sjedala već ostavlja profinjeni dojam. S druge strane, nestao je ‘kotačić’ za biranje opcija na MMI zaslonu. Sad se sve odrađuje na dodir.
Zaslon veličine 10.1″ donosi lijepu grafiku s prikazom multimedije i ostalih postavki vozila. Navigacije u ovom slučaju nema. No, uz Apple CarPlay i Android Auto, mišljenja smo da većina to neće zamjeriti. Također, analogni brzinomjer svidio nam se elegantnim izgledom, pa je ipak lakše preboljeti izbivanje Audi virtualnog kokpita. Trozonska klima i ostale funkcije i dalje su dostupne kroz tipke. Audi je jednostavno takva marka, da i takve detalje morate pohvaliti.
U pogledu prostranosti, Audi A4 je u rangu s ostalim društvom iz premium segmenta. Ali kad bi ga uspoređivali s polubraćom iz koncerna (Passat, Superb), izgubio bi bitku. Prtljažnik je dovoljno dubok za priličnu količinu prtljage (480 l), ali kao i kod svih limuzina, problem je otvaranje i maleni pristupni prostor.
Hvalimo sjedala i njihovu udobnost. Sa S line paketom dobili smo i lijepo profiliranu podršku u nešto agilnijim potezima s volanom.
Kad smo kod vožnje, Audi se jako lijepo vozi. Ugodno upija neravnine i brojne uspornike. Isto tako, u zavojima je prilično dinamičan i na upravljaču pruža dobar osjećaj. Pogotovo kad prebacite u ‘Dynamic’ program vožnje. A4 35 TFSI svoje vozačke talente prezentira u prisustvu mirnog 2.0-litrenog turbo benzinca od 150 KS i 270 Nm. Dojam snage je uvjerljiviji jasno, kod dizelske izvedbe (35 TDI – 163 KS), a ovaj motor je najugodniji u linearnim ubrzanjima, kada doslovno ne osjetite kako ‘hvata’ nešto veće brzine. Tome sigurno doprinosi i 7-stupanjski S tronic. Odlično surađuje s benzinskim motorom, a hvalimo njegove reakcije čak i kada se igrate s ‘ručicama’ iza upravljača. Isto tako, forma Audi mjenjača je ako nas pitate, definitivno jedna od najboljih uopće u autoindustriji. Što se tiče performansi, A4 35 TFSI hvata krajnjih 225 km/h i 100 km/h za 8,9 sekunde.
Što se tiče motora, ovaj benzinac je zapravo u mild-hibrid formi. To je zapravo 12V blagi hibridni sustav sa starter generatorom s remenskim prijenosom i litij-ionskom baterijom. Ova tehnologija omogućuje primjerice isključivanje motora tijekom vožnje – takozvani modus kotrljanja. Time se smanjuje potrošnja. U praksi, to stvarno djeluje i imate dojam da A4 nekada može ‘jedriti’ nekom avenijom kilometar-dva bez korištenja gasa. No, isto tako start-stop sustav nekada zna izbaciti iz takta, budući da ugasi motor prije nego što ste stali. Uz sve napredne tehnologije, koje je Audi do vrhunca razradio, na testu smo trošili u prosjeku 8,2 litre. Iako je test bio 80% vremena unutar grada, nije tako ni loša brojka, ali…
Primjera radi, vožnja u jutarnjem terminu (07:30 sati), na relaciji Jordanovac-Vrbani tijekom 3 dana u nizu, rezultirala je potrošnjom od 10,2 litre do dolaska na krajnje odredište. Priznajemo, očekivali smo možda malo štedljiviji motor. S druge strane, na otvorenim cestama, možete očekivati brojku od 6 litara.
‘Summa summarum’ Audi A4 je izvrstan automobil i izbor za duge staze. Ovo je model s kojim nećete morati objašnjavati ljudima zašto ste baš odabrali ovaj automobil. Uz sve kvalitete i aktualnu Edition10 ponudu, ovo je jako dobra opcija (od 244.141 kuna). Čak i ako uzmete dodatke kao na testnom primjerku (280.132 kuna), dojma smo da u ovo vrijeme ludovanja vrijednosti svega oko nas, A4 je još uvijek – normalan.
Pohvale i minuse, dopunjuje i Audi s produženim jamstvom u trajanju od 6 godina ili 150.000 kilometara bez ograničenja u prve dvije godine.
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., blok od alu lijeva, Euro 6d
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1984 ccm
Provrt x hod: 82.5 x 92.8 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 5.500/min
Moment: 270 Nm pri 1.350-3.900 o/min
Mjenjač: automatski, 7 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: sedan, D-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4762 x 1847 x 1428 mm
Međuosni razmak: 2820 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,6 m
Masa/nosivost: 1440/595 kg
Prtljažnik: 480 l
Spremnik: 54 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: multi-link
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R17
PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Na testu: 8,2 l / 100 km
CO2: 150-165 g/km
CIJENE
Osnovni model: 244.141 kuna
Testni model: ( 280.132 kuna) – Edition10 akcija