Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine S&S BMV6, izvrsna kombinacija i razlog za osmijeh

Francuski osvajač ulica već treću godinu zaredom odiše svježinom, a specifičnim stilom, komforom i funkcionalnošću privlači kupce. Turbobenzinac od 110 KS odlično mu pristaje, dobro vuče, fino zvuči i razmjerno je štedljiv (6,5 litara)…

Što reći, a da već ne znamo nešto o ovome modelu. Citroën C3 nas je već navikao na svoj otkačeni nastup, a svoj uspjeh gradi već treću godinu zaredom. Ako nas pitate, ovo je možda i najzanimljiviji model francuske marke, model s kojim bismo se i na dulje staze voljeli družiti.Bolji poznavatelji znaju kako se prvi C3 pojavio 2002., poslavši u mirovinu Saxo, druga generacija stigla je krajem 2009., a na salonu u Parizu 2016. predstavljen je aktualna generacija. No, krenimo secirati naš testni primjerak zanimljive pogonske opcije.

Ugodno podešeni ovjes većini će se svidjeti, ali svima će se zasigurno dopasti živahni 3-cilindarski turbobenzinac PureTech, koji iz 1199 ccm izvlači 110 KS. Osim što nudi dinamične performanse, koje uživo djeluju puno uvjerljivije nego u prikazanim brojkama (9,8 s do stotke i može potegnuti 188 km/h), može se pohvaliti i razmjerno malom potrošnjom od 6,5 litara. Pri višim okretajima motor dobiva sportski frktavi zvuk, koji potvrđuje dinamičnost i pokazuje da se konkurencija s njim ne treba šaliti. Temperamentu i performansama pomaže i šeststupanjski mjenjač, koji je dobro stupnjevan, ali smo poželjeli da je ‘čvršći’, kraćih hodova ručice.

Na autocesti je razmjerno tih, a to je djelomično zasluga i dobro posloženim omjerima brzina. Lako se može voziti temperamentno, živahno, jer dinamičnom pogonu dobro asistira ‘konkretno’, sigurno podvozje, koje usto pruža i dovoljno sigurnosti. A sjedi se blago povišeno, ugodno, stječe se dojam vožnje većeg automobila, kompakta. Upravljač s električnim servom konačno je postao osjećajniji, a vožnji u ‘visokom ritmu’ pomažu i snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 37,5 metara. Za nižu klasu – petica!

Unutrašnjost je funkcionalna, usto i zabavna, kao vanjština. Dakle, razigranost u prvom redu.  Puno je tu detalja koji privlače poglede, ali i plastike koja otkriva kako je riječ samo o modelu B-segmenta, koji ipak nije premium.Na koncu, ovaj model i dalje će ostati jako zanimljiv širokoj skupini kupaca. Posebno onoj ženskog roda, s pravom – ima iznadprosječno prostora u interijeru, ugodan je za vožnju, a s cijenom se može prilagoditi domaćoj kupovnoj moći.

FOTO: Auto Motor i Sport / Press

POGON
Motor: benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5500 o/min
Moment: 205 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm
Međuosni razmak: 2540 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,9 m
Masa/nosivost: 1125/475 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Spremnik: 45 lEuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: čelični
Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 9,8 s;
Potrošnja (EU): 5,5/4,0/4,8 l/100 km
Na testu: 6,6 l/100 km
CO2: 103 g/km
CIJENA
Testni model: 127.200 kn
Osnovni benzinac (bez klime): 83.723 kn – PureTech 68 Live
Osnovni dizelaš (bez klime): 96.442 kn –  BlueHDi 75 Live

VRLINE I MANE
+ motor (potrošnja, performanse)
+ prostranost+ specifičan dizajn
+ performanse
– dugi hodovi ručice mjenjača
– neki materijali interijera

Komentari