Citroën C4 (2004. – 2010.): mane ‘francuskog Golfa’, dobrog kompakta za malo novca

Citroën C4 prve generacije, nasljednik Xsare naslijedio je i njene mane, prvenstveno u elektronici i upravljačkom modulu. Zbog poznatih problema s našim cestama treba pregledati kuglaste zglobove prednjeg ovjesa. Solidnost pada na sitnicama – podizačima stakala, ručicama, četom pregaranju žarulja…

Citroën C4 je među automobilima za koje se može reći da im pouzdanost nije glavna vrlina.. Takav ugled na tržištu može zahvaliti činjenici da je krajem 2004. zamijenio Xsaru, model s kojim je Citroën (sjetimo se samo neuništivih 2CV, Ami 6 i Ami 8 i DS) imao više problema nego s modelom ZX, koji se proizvodio od 1991. do 1998.

Već s Xsarom moglo se zaključiti ono što vrijedi i danas – mehanika je bolja od elektronike, a kod Xsare je bio najveći problem s upravljačkom elektronikom, odnosno centralnim modulom i bobinama. Francuski su stručnjaci bitno unaprijedili izvedbu i s tim modelom završava poglavlje ‘Citroëna od papira’.

Citroën C4 je za klasu solidniji i masivniji od Xsare iz koje je izveden (to pokazuje i masa od 1,2 tone), što podjednako poboljšava osjećaj u vožnji i sigurnost. Ta važna značajka pokazuje da je limarija vrlo kvalitetna, što je najvažnija vrlina francuskog kompakta. I prvi modeli, koji uskoro navršavaju osam godina, u pravilu nemaju znakova hrđanja.

I kvaliteta materijala i obloga osjetno je bolja nego kod Xsare. Ipak, C4 u vožnji ne djeluje solidno i kompaktno, kao, Golf, Focus ili Astra. No, nije se riješio ‘mušica’, odnosno sitnih nedostataka, koji su bili problem kod prethodnog modela.
Benzinski motor 1.4 16V, obujma 1360 ccm, izveden je iz 8-ventilskog motora jednakog obujma.

Pritom je poboljšana izvedba najslabijih karika dotadašnje izvedbe, što se prvenstveno odnosi na upravljačku elektroniku (središnji modul) i koračni elektromotor za podešavanje rada u praznom hodu (IS-ventil). Prema dosadašnjem iskustvu motor ne stvara probleme, a trajnost mu ne bi trebala biti problem.

Citroën C4 nije Toyota Corolla, ali to ne znači da je to nekvalitetan automobil. PSA je nakon 2002. bitno poboljšao kvalitetu, što se podjednako odnosi na Peugeot i Citroën. Najviše je poboljšana kvaliteta elektroničkih komponenti (upravljačkih modula i koračnih elektromotora za podešavanje rada u praznom hodu).

Ostalo djeluje solidno, iako i malo škriputavo, no poznato je da Citroëni nisu solidni poput Volkswagena. No, C4 se u prve dvije godine pokazao dobar, ali mušičav. Štekanje podizača stakala, otkazivanje ručice žmigavaca, blokiranje naslona za glavu – problemi su s kojima su bili suočeni vlasnici prvih modela C4.

Ostalo je uglavnom štimalo. Prema dosadašnjem iskustvu treba pregledati prednje diskove i amortizere, koji su tradicionalno slabije mjesto Citroëna. Po tome se može procijeniti i način na koji je automobil vožen. Zbog poznatih problema s našim cestama treba pregledati kuglaste zglobove prednjeg ovjesa i zanimljivo je, problemi se već mogu uočiti nakon prve godine.

U ponudi motora bili su 1.6 16V sa 110 KS te 2.0 16V sa 140 KS, a najmanje problema bilo je sa najsnažnijim, ne samo jer je najrjeđi. Isto pravilo vrijedi i u dizelskoj ponudi – turbodizelaš s common-rail ubrizgavanjem 2.0 HDi pokazao se pouzdanijim od 1.6 HDi, koji je sklon nakupljanju uljnog taloga u donjem dijelu motora, pogotovo ako se prekoračio interval izmjene ulja. Manje je problema bilo u verziji sa 90 KS nego sa 109 KS.

Mjenjač ne djeluje solidno i predugačkog je hoda, ali s njime nema većih problema. Kod Xsare je spojka teško trajala više od 120.000 km, a kod C4 tih problema nije bilo Unutrašnjost je opremljena solidno i prilično bogato za kompaktnu klasu, ali materijali po tradiciji nisu najčvršći i najtrajniji te se po tome, već nakon godine dana može utvrditi kako je automobil vožen i održavan.

Srodstvo s Peugeot 307 olakšava održavanje, a za sve PSA-ove modele vrijedi pravilo da je mehanika bolja od elektronike. Treba pregledati stanje podvozja, posebice kuglastih zglobova i amortizera, koji i nakon godine dana mogu imati povećan zazor
Benzinac 1.4 16V pokazao se pouzdanim, a problema nije bilo ni s mjenjačem. Dizelaš 2.0 HDI bolji je od 1.6 HDi.

 

Kod modela iz prve serije bilo je problema s trajnošću prednjih diskova, koji su skloni trošenju i izazivanju vibracija na volanu. Stražnji amortizeri ponekad izazivaju neugodna lupanja, što je posljedica istrošenja selen blokova ili istrošenja zaštitne oplate. Dosta problema kod modela prve generacije bilo je s električnim podizačima prednjih stakala i šumova zraka zbog slabog brtvljenja.

A ovo su problemi i greške riješeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Buka iz ležaja prednjih kotača.
UZROK
Neispravni ležaj(evi) kotača.
POPRAVAK
Provjerite jesu li ležajevi prednjih kotača jako istrošeni i zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Buka iz ležaja stražnjih kotača.
UZROK
Greška proizvođača ležaja stražnjih kotača.
POPRAVAK
Stavite modificirane ležajeve stražnjih kotača ako je potrebno.

PROBLEM
Jaka buka iz stražnjih kočnica pri kočenju tijekom vožnje unazad.
UZROK
Obloge stražnjih kočnica neispravne.
POPRAVAK
Ugradite modificirane obloge stražnjih kočnica.

PROBLEM
Kontrolna lampica ABS/ESP svijetli. Stop-svjetla ne rade. Kontrola brzine vožnje ne radi. Kontrola brzine vožnje povremeno se deaktivira. Ograničavač brzine vozila ne radi. Periodičan rad ograničivača brzine vozila. Svijetli kontrolna lampica ‘Servis’.
UZROK
Neispravan prekidač položaja papučice kočnice (BPP).
POPRAVAK
Provjerite je li razmak između adaptera i okolnih komponenti zadovoljavajući. Stavite modificirani prekidač položaja papučice kočnice (BPP). Postavite sklop adaptera na prekidač položaja papučice kočnice (BPP) i postojeći sklop. Pričvrstite priključak adaptera na nosač kutije s osiguračima instrumentalne ploče pomoću vezice.

PROBLEM
Poluga ručne kočnice ne ostaje zategnuta.
UZROK
Istrošene unutarnje komponente poluge ručne kočnice.
POPRAVAK
Postavite novi sklop poluge ručne kočnice.

PROBLEM
Ručna kočnica zablokira u hladnim vremenskim uvjetima.
Sajla ručne kočnice blokirana zbog unutarnjeg oštećenja/korozije.
UZROK
Utjecanje vode u sajlu ručne kočnice.
POPRAVAK
Zamijenite obje sajle ručne kočnice.

PROBLEM
Cviljenje iz stražnjeg ovjesa pri ulazu u vozilo, kretanju ili kočenju pri maloj brzini.
UZROK
Neispravni stražnji amortizeri.
POPRAVAK
Stavite nove stražnje amortizere.

PROBLEM
Lupanje iz prednjeg dijela vozila u vožnji na lošim cestama ili tijekom zaustavljanja/pokretanja.
UZROK
Olabavljeni umeci na prednjem podokviru.
POPRAVAK
Podignite vozilo dizalicom. Olabavite 2 matice koje drže letvu servo upravljača i sprječavaju okretanje usadnih vijaka. Olabavite 4 vijka koji pričvršćuju prednji podokvir na tijelo. Zategnite 2 desna vijka koji pričvršćuju prednji podokvir na tijelo, na moment 88-108 Nm. Zategnite 2 lijeva vijka koji pričvršćuju prednji podokvir na tijelo, na 88-108 Nm. Zategnite usadne vijke letve servo upravljača na 9 Nm. Zategnite desnu maticu letve servo upravljača na 90-110 Nm. Zategnite lijevu maticu letve servo upravljača na 90-110 Nm. Podesite geometriju prednjih kotača.

PROBLEM
Lupanje iz prostora motora pri zakretanju pri nižoj brzini.
UZROK
Olabavljena vezna šipka utega selektora brzina.
POPRAVAK
Zamijenite veznu šipku utega selektora brzina.

PROBLEM
Podrhtavanje spojke pri aktivaciji spojke pri kretanju na 2000 o/min.
UZROK
Neispravna potisnu ploču spojke.
POPRAVAK
Zamijenite potisnu ploču spojke.

PROBLEM
Podrhtavanje u vožnji u 1. stupnju s motorom na praznom hodu.
UZROK
Neispravni parametri kontrole rada motora pohranjeni u računalu motora (ECM). Neispravan nosač(i) mjenjača/motora.
POPRAVAK
Provjerite i podesite parametre kontrole rada motora pomoću odgovarajuće dijagnostičke opreme.
Provjerite nosače mjenjača/motora. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno.

PROBLEM
Neispravan davač visine stražnjeg ovjesa.
UZROK
Utjecanje vode u davač visine stražnjeg ovjesa.
POPRAVAK
Zamijenite davač visine stražnjeg ovjesa.

PROBLEM
Greška pri startanju. Akumulator ispražnjen.
UZROK
Priključci akumulatora neispravno postavljeni.
POPRAVAK
Provjerite jesu li priključci akumulatora ispravno postavljeni. Popravite ako je potrebno.

PROBLEM
Kontrolna lampica za grešku svjetla za vožnju u zavojima povremeno se pali. Prikazuje se poruka na displeju ‘Directional Headlamp Malfunction’.
UZROK
Utjecanje vode u priključak davača visine ovjesa.
POPRAVAK
Provjerite i očistite priključke davača visine ovjesa i priključke na konektoru. Ponovno spojite električnu instalaciju davača visine ovjesa tako da ostavite dovoljno prostora za kretanje ovjesa.

PROBLEM
Nije moguće podesiti traženu vanjsku temperaturu na komandnoj ploči klima-uređaja/grijača.
UZROK
Komandna ploča klima-uređaja/grijača neispravna.
POPRAVAK
Zamijenite komandnu ploču klima-uređaja/grijača.

PROBLEM
Nije moguće uključivati stupnjeve prijenosa
UZROK
Neispravan mehanizam ručice mjenjača.
POPRAVAK
Zamijenite mehanizam ručice mjenjača.

PROBLEM
Curenje ulja iz mjenjača.
UZROK
Neispravno brtvilo ulja lijevog pogonskog vratila.
POPRAVAK
Postavite modificirano brtvilo ulja lijevog pogonskog vratila.

PROBLEM
Gubitak snage. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Zveckanje iz turbopunjača (TC).
Previše ispušnog dima.
UZROK;
Unutarnja greška turbopunjača.
POPRAVAK
Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja te ga po potrebi popravite. Ugradite novi turbopunjač

PROBLEM
Curenje ulja iz turbopunjača motora 1.6 HDi. Gubitak snage.
Zvuk fućkanja s motora, turbopunjača
UZROK
Pukotine i oštećenja na usisnoj cijevi turbopunjača.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev turbopunjača

PROBLEM
Neobična buka iz središnje konzole tijekom vožnje.
UZROK
Nedovoljno zvučne izolacije oko ručice mjenjača.
POPRAVAK
Postavite zvučnu izolaciju ručice mjenjača .

PROBLEM
Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena motora 1.6 HDi.
UZROK
Utjecanje vode u poklopce zupčastog remena uzrokuje koroziju.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen zajedno sa remenicom zatezača i remenicom vodilice.
Očistite koroziju sa svih komponenti.

PROBLEM
Ventilator nastavlja raditi nakon isključenja paljenja najviše 10 minuta.
UZROK
Mapa parametara u računalu motora (ECM).
POPRAVAK
Nije potrebna nikakva radnja.

PROBLEM
Vibracije iz prostora police prtljažnika.
UZROK
Prekomjerni zazor između police prtljažnika i bočne zaštite prtljažnika.
POPRAVAK
Skinite policu prtljažnika. Stavite spužvastu pločicu na desnu i lijevu bočnu zaštitu prtljažnika. Postavite policu prtljažnika.

PROBLEM
Nepravilan rad na praznom hodu.
Oklijevanje/prekid rada mozota 1.6 HDi. Kodovi grešaka pohranjeni u memoriji grešaka računala motora (ECM): P0335,
UZROK
Neispravni priključci davača položaja radilice (CKP).
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na davaču CKP. Ako je kod datuma 3156 ili veći, davač CKP je ispravan. Zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Nije moguće birati brzine.
UZROK
Neispravan mehanizam ručice mjenjača.
POPRAVAK
Zamijenite mehanizam ručice mjenjača.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Električne instalacije davača temperature DPF-a tare se o podupirač.
POPRAVAK
Zamijenite davač temperature DPF-a.Spojite električne instalacije prema potrebi.

PROBLEM
Poklopac prtljažnika/zadnja vrata se ne otvara otvoriti. Poklopac prtljažnika/zadnja vrata teško se otvaraju.
UZROK
Slomljen mehanizam za zaključavanje prtljažnika/zadnjih vrata.
POPRAVAK
Zamijenite mehanizam za zaključavanje prtljažnika/zadnjih vratiju. Kod datuma zatvarača je 25/04/06 ili veći

PROBLEM
Prozori istiskuju izolacijsku traku kad su zatvoreni.
UZROK
Neispravne sigurnosne zakačke stakla prozora na vratima.
POPRAVAK
Ugradite modificirane sigurnosne zakačke stakla prozora ako je potrebno.


Komentari

loading...