Citroën C5 Aircross, novi francuski SUV, nastao na temeljima ‘bratskog’ modela Peugeot 3008, ‘Europskog automobila 2017. godine’, osvježenje je na tržištu…
Citroën C5 Aircross, atraktivan, funkcionalan i solidan, upoznali smo i vozili u najsnažnijoj dizelskoj verziji BlueHDi 180, s najboljim paketom opreme Shine i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Zbilja impresivan paket, kojeg smo ponovno vozili, ali s nešto blažom, ali više nego dovoljnom dizelskom motorizacijom.
Da ponovimo elegantan, luksuzan i dinamičan SUV na granici kompaktne i srednje klase (C i D-segmenta), izvedenica Peugeota 3008, ‘Europskog automobila 2017. godine’ poželjna je alternativa u sve brojnijoj 4,5-metarskoj SUV klasi. Dužinom 450, širinom 186 i visinom 169 centimetara smjestio se između Peugeotovih modela 3008 i 5008.
Unutrašnjost je solidno izvedena, sa stilskim elementima iz C4 Cactusa fino su uklopljeni, dojam podižu ugodno profilirana sjedala, a sve zaokružuje središnja konzola s preklopnim pokrovom. Ukratko, ‘forte’ ovog povišenog i komfornog auta je ugodna, opuštena i sigurna vožnja,
Dizajnerska odvažnost i specifičnost koju nudi Citroën C5 Aircross, koliko na vanjštini, još više se projicira prostranom unutrašnjošću, koja velikom širinom i visinom, te međuosnim razmakom od 273 cm pruža raskošan komfor. Prostora ima raskošno za četiri osobe, a i s tri osobe straga mogu se uspješno smjestiti. funkcionalnost pojačava prtljažnik od 580 do 720 litara.
Žestina pogona sa 180 KS i 400 Nm na prethodnom testu nam je pružilo užitak naglašeno dinamične vožnje, iza koje stoje uvjerljive performanse: ubrzanje do stotke za 8,6 sekundi i najveća brzina od 211 km/h. Dobrodošlo svima, ali objektivno, pogotovo uz sve češće policijske kontrole i kazne, to je i više nego što treba prosječnom vozaču. Dakle, palac gore za Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8!
Zbog toga nam je ‘dobro sjeo’ test iste takve verzije, ali umjesto 2.0 ugrađen je 1.5 BlueHDi. Nešto manje špirita pod haubom ne znači da nije dovoljno dinamičan, nipošto. Zapravo, taj je motor prava mjera…
Na test nam je došla verzija Citroën C5 Aircross Shine BlueHDi 130 S&S EAT s elastičnim i dovoljno moćnim dizelašem obujma 1499 ccm, kojemu više od snage (130 KS pri 3750/min) znači okretni moment, od čitavih 300 Nm pri 1750/min.
Uz Volkswagenov 1.6 TDI, francusko-njemački turbodizelaš 1.5 HDI, koji je 2018. izveden iz 1.6 HDI, najrasprostranjeniji je dizelaš u klasi, koji uz modele Citroëna, Peugeota, odnedavno i Opela, pokreće i Fordove, radi uglađeno, dobro prigušeno i solidno je temperamentan. Izrsno je uklopljen s japanskim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva
Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8 osigurava pristojne performanse, ubrzanje do stotke za 10,6 sekunde i najveću brzinu od 189 km/h. Za prosječne je vozače to prava mjera, u gradi i na otvorenoj cesti. Lako je ostvarivati visoke brzinske prosjeke, dobro reagira na gas, čemu pomažu zbilja jako dobar automatski mjenjač, ugodan i dinamičan, ali to, naravno nije jurilica. I ne treba biti!
Motoru asistira kvalitetno podvozje, koje je tehnološki možda i najbolji dio automobila, jer osigurava tradicionalnu francusku udobnost, a usprkos toga i 23 cm udaljenosti odpodloge, dobro i sigurno leži. Uz snažne kočnice omogućava vožnju u visokom ritmu, ‘peglanje zavoja’ stilom gotovo sportskog automobila, čemu pomažu 19-colni naplaci s gumama 235/55.
Kombinacija prednjeg pogona, ručnog mjenjače i štedljivog pogona osigurava povoljnu potrošnju goriva. Naravno, nismo dosegli deklarirani prosjek od samo 3,9 litara na 100 km, ali već s pet litara ili malo više, može se lijepo voziti. To je jak adut ovog modela.
Citroën C5 Aircross se nudi samo s prednjim pogonom, to je koncepcijska formula koja osigurava najbolji kompromis voznih svojstava, sigurnosti, proizvodnih troškova i cijene s trošarinom. Naime, s pogonom 4×4 bio bi tvornički osjetno skuplji, a veći mehanički otpori ‘napuhali’ bi potrošnju goriva i emisiju CO2, dakle trošarinu i sve bi bilo neisplativo.
A usto, ovakav prednji pogon, s elektroničkom kontrolom proklizavanja i dobrim gumama sasvim je OK i u zahtjevnim situacijama na skliskom, pa i terenu, a u normalnim okolnostima ovaj Citroën C5 Aircross je prava mjera.
Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 96kW (130 KS) pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 2000/min
Mjenjač: autom., 8 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV C/D-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4500 x 1859 x 1689 mm
Međuosni razmak: 2730 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,9 m
Masa/nosivost: 1465/625 kg
Prtljažnik: 580 -1630 l
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm
Ručna: električna
Udaljenost podnice od tla: 230 mm
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R 19 (standardne 225/55 R 18)
PERFORMANSE
Brzina: 189 km/h
0-100 km/h: 10,6 s
Potrošnja (EU): 4,1//3,6/3,87l/100 km
Na testu: 5,9 l/100 km
CO2: 105 g/km
CIJENA
Testni model: 254.775 kn
Osnovni benzinac: 179.900 (24.311 eura) – PureTech 130 Live
Osnovni dizelaš: 195.900 kn (26.473 eura) – 1.6 BlueHDi 130 S&S Live