Francuski proizvođač baš voli kreirati vlastite trendove i dobro da je tako. Novi C5 X u ovoj formi izuzetno je zanimljiv automobil i prve povratne informacije govore kako je kod kupaca odlično prihvaćen. Mi smo testirali PHEV varijantu od 225 KS…
Kad proizvođač predstavi novu generaciju modela, obično u javnosti se prvo mogu čuti usporedbe i poveznice s nekim drugim, već postojećim vozilima u klasi. Ništa čudno, imamo dojam kako su proizvođači “ispucali” ideje za originalnost u dizajnu. No, u tu rečenicu sigurno ne ide Citroën, a pogotovo potpuno novi – C5 X. Uostalom, pričamo o najboljem u izboru voditelja Ekspertnog tima prometnih stručnjaka u kategoriji – Poslovni automobil 2023. godine.
Vjerujemo kako ste već upoznati s najnovijim akterom francuske marke. U naslovu smo već spomenuli koktel, a upravo takva kombinacija pića najbolje opisuje i ovaj veliki model. Novi Citroën C5X krasi odvažni, avangardni dizajn koji spaja profinjenost limuzine, dinamičnost i svestranost karavana te suvremen i robustan izgled SUV modela. Osim toga, velike mogućnosti prilikom konfiguriranju modela, garantira vam kako bi mogli biti zbilja jedinstveni (odabir boje karoserije, boje krova i kotača…). Upadljiv dizajn počinje odmah od Citroën LED Vision svjetala.
Kada se objedine sve ove forme i talenti, model se na kraju zaustavio na proporcijama od 4805 mm, širini od 1859 mm i visini od 1485 mm. Prtljažnik se hvali obujmom od 485 litara, a te brojke ne guraju ga u vrh piramide po nekoj komociji.
Elegancija modela istaknuta je definitivno i lijepom Amazonite metalik sivom nijansom vrijednom nešto više od 700 eura u doplati, a za dvobojnu Perla Nera crnu boju treba izdvojiti još 500 eura. Veliki Francuz vozi se na kotačima Aero X Black Diamond od 19 cola (205/55).
Unutrašnjost koja je u testnom modelu bila u Hype Adamantium uređenju (900 eura), posebno je dojmljiva bila zbog velike panorame (1.300 eura).
Novi Citroën C5X dostupan je s benzinskim motorima (PureTech 130 S&S, Puretech 180 S&S) i kao hibrid. Ovisno o odabranom paketu opreme i motoru, ovaj model dolazi s EAT8 automatskim mjenjačem koji ugodne promjene brzina i najveću udobnost u vožnji.
Testirana izvedba predstavila nam je najsnažniju inačicu, plug-in hibrid od 225 KS. C5 X u ovoj kombinaciji, kroz benzinski sklop donosi 180 KS, dok je elektromotor na 110 KS. Suradnja ova dva sklopa zapravo je skroz dobra i kombiniraju svoje djelovanje gotovo pa neprimjetno. Naravno, kada napunite C5 X i njegovu bateriju od 12,4 kWh kapaciteta, tad je vožnja i osjećaj ugode potpun.
Vožnja na autocesti i naš dojam. Nismo primijetili neke čudne šumove vjetra ili slično. Razina buke je na brzinama od 100 do 130 km/h za svaku pohvalu. Između ostalog čudno bi bilo da je drugačije od toga. Pa tako ako potegnete do Njemačke, tamo bi na Autobahnu mogli voziti sve do 233 km/h, a na 100 km/h se ‘nacrta’ za 7,9 sekundi. Skroz dobro i uvjerljivo.
I tako u električnom programu vožnje možete uživati oko 55 km. Ponavljamo, plug-in hibridna vozila odlična su solucija ako prihvatite i svakodnevno koristite punjače u vašoj blizini. Čak i uz uvedeno plaćanje punionica, jedno punjenje bi stajalo od 4,50 do 5 eura. Zanimljivo, ali vrijedi istaknuti kako za OBC pretvarač na vozilu 7.4 kW 1-fazni treba izdvojiti nekih 700 eura.
Baš zbog takvih opcija, ovaj model je zanimljiv i ugodan u velikim gradskim gužvama, a na otvorenoj cesti je ‘kao doma’. Doslovno se može opisati riječju – krstarica. Plovi onako na francuski način i ugodno eliminira neravnine. Ima i vozačkih ambicija, ali one su ipak po strani.
Dok vozite centrom ili tražite parking u nekoj garaži, sigurno će od velike pomoći biti Top Rear Vision kamera za vožnju unazad. Jednostavno, vozila u 2023. ovakav dodatak moraju imati pod standard. Pogotovo kad pričamo o vozilima većih gabarita. Grafika i slika kamere je jako dobra, kao i cijela tematika na MyCitroën Drive Plus, novom infotainment sustavu s navigacijom u 3D obliku.
Osim što je lako upravljati ovim modelom, sigurnost sigurno ulijeva i čitav niz tehnologija koje prate ovaj model. Uz 6 zračnih jastuka, tu je sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću, pa sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA), te dalekosežni sustav nadzora mrtvih kutova (LCA) i Highway driver asist za vožnju na autoputu.
Novi C5 X definitivno je model koji nastavlja jednu drugačiju filozofiju koju francuska marka njeguje. Baš to mnogi kupci cijene, a posebno raznolikost, odstupanje od svakodnevice. Informacije iz prodajnih salona otkrivaju kako za ovaj model ima jako puno upita i ono najbolje, prva runda naručenih vozila već je razgrabljena. Tko nije za Passat, Superb ili Talisman, a ni za vozila SUV forme, ovo je nešto baš između i nešto što će potencijalni kupci zaokružiti na listi želja. Cijena plug-in hibrida je u domeni takvih vozila, pa će se trebati protegnuti nešto više od 400.000 kuna. Struja i novi automobilski trendovi formiraju neka nova pravila i vrijednosti, kao i događanja u svijetu, na žalost. I da, C5 X dolazi uz 5 godina jamstva…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.598 ccm
Elektromotor: 110 KS, 320 Nm
Baterija: 12,4 kWh
Doseg: 59-60 km (testirano: 47 km)
Provrt i hod: 77.0 × 85.8 mm
Snaga benzinskog motora: 132 kW/180 KS pri 6.000/min
Snaga elektromotora: 110 KS pri 2.500 o/min
Ukupna snaga: 225 KS pri 6.000/min
Moment: 360 Nm pri 1.750 okr./min
Mjenjač: automatski, 8-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: –
KAROSERIJA
Izvedba: crossover-limuzina, 5 vrata
Gabariti: 4805 / 1852 / 1485 mm
Međ. razmak: 2.785 mm
Cd: 0,277
Masa: 1.722 kg
Prtljažnik: 485 – 1580 l
Spremnik goriva: 40 l
Krug okretanja: 10,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/torzija
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R19
PERFORMANSE
Najveća brzina: 233 km/h
0-100 km/h: 7,9 s
Najveća brzina (na struju): 135 km/h
Potrošnja na testu: 7,7 l/100 km (uz 1 punjenje u 7 dana)
CO2: 29-30 g/km
CIJENA
Testni model: 444.683 kuna (59.019 Eura)
Osnovni PHEV model: 372.438 kuna (49.431 Eura) – Feel Pack