TESTIRALI SMO

Cupra Formentor VZ5 4Drive, tehničko-dizajnerska poslastica od 390 KS!

Foto: Hrvoje Grguljaš

Cupra Formentor je apsolutni poglodak mlade marke. U Hrvatskoj i Europi odavno je premašio postavljene ciljeve. Dizajnerski pogođen model, vozački još bolji. Formentor VZ5 kruna je te priče…

Cupra se na samostalan nastup odlučila i pojavila prije pune 3 godine. Marka koja je izrasla na iskustvu Seata, s odvajanjem je napravila odličan posao. A za sve je kriv – Formentor. Prekrasni kompaktni SUV model čini doslovno polovicu prodaje marke, a na nekim tržištima toliko dominira i većina prodaje otpada upravo na ovaj automobil. Hrvatsko tržište samo potvrđuje tu priču velikog uspjeha…

Efektna Magnetic Tech boja za VZ5. Dodatno proširen, a posebno upadljivo izgledaju nastavci na VZ5 modelu (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Što reći o Formentoru, a da već ne znate? Vatreni Španjolac oduševljava sportskim nastupom i agresivnom linijom. Ono najbolje, ovaj model je zapravo jako zanimljiv u standardnim i najtraženijim varijantama. Prije svega mislimo na dizelski 2.0 TDI, a jednako je dobar 1.5 TSI (150 KS) i model u čije smo se kvalitete i sami uvjerili – 2.0 TSI (190 KS). Španjolski adut dostupan je još u strujnoj formi, kao plug-in hibrid od 245 KS, a tu je i VZ od 310 KS! No, tu Cupra nije stala, na radost ljubitelja oktana…

Dugo se pričalo, a onda je stigla i službena potvrda. Cupra je uspjela dogovoriti jednu pravu poslasticu. Zeleno svjetlo iz Ingolstadta značilo je samo jedno –  Formentor će dobiti motor iz ekstremnog Audi RS 3. Poznavatelji Audi Sport odjela dobro znaju što to znači. Već sad kultni 5-cilindarski motor u 2.5-litarskom izdanju baždaren je na 390 KS za Formentor VZ5. Osim strahovitih performansi, 4,2 sekunde do 100 km/h, VZ5 zvuči moćno i stvarno je dojmljiv stroj u prometu. A 7-stupanjski DSG sve odlično kontrolira i dirigira…

Zanimljivo je tako vidjeti realacije odnosa unutar Volkswagen grupe. Ono što nikad nije prošlo Volkswagenu za rukom, Cupra je uspjela ishoditi. I to za svega 6.000 primjeraka. Zato je ova VZ5 priča još posebnija.

Iako se o 2.5 TSI motoru najviše priča, Cupra Formentor VZ5 filozofija nije samo ono što se vidi ispod poklopca motora. VZ5 se jako dobro vozi, blagi osjećaj povišenosti ne stvara nikakve probleme. Čak ni veliki kotači Supreme od 20 cola (Goodyear Eagle F1 Supersport) ne ‘ubijaju’ osjećaj ugode u Comfort programu vožnje. Za odličan osjećaj sigurnosti sigurno zasluge idu i kočnicama (diskovi 375 mm sprijeda i 310 mm straga).

4Drive pogon brine za vrhunski prijenos velike snage, pogotovo pri ‘launch control’ opciji.

Kako se aktivira ‘launch control u Cupra Formentor VZ5? Sustav kontrole starta dobijete aktivacijom ‘Cupra’ programa vožnje i isključenjem ESP opcije. Nakon toga, lijeva noga na kočnici, desna na gasu i okretaji uz sjajan zvuk idu na 3.800 o/min. A onda ide eksplozija i ispucavanje do 100 km/h za 4,2 sekunde.

Kako VZ5 izgleda unutra? Formentor u standardnoj izvedbi izgleda jako napredno, a ovaj ekstremni model dobio je još neke detalje, koji daju završni pečat. Prije svega, tu je upadljivi Cupra dodatak na upravljaču putem kojeg se mogu mijenjati programi vožnje. A definitivno najjači dio su – Cup bucket sjedala. Iznimno profilirana sjedala vrijedna 2.930 eura u doplati. Definitivno nisu za osobe koje izlaze gabaritima.

Digitalni kokpit Medium, s ekranom veličine 10,25“ prikazuje sve važne informacije, a tu je i dojmljiva ambijentalna rasvjeta (Foto: Hrvoje Grguljaš)

S druge strane Cupra multimedia je dobro poznata. Razigrana grafika donosi brojne informacije, a sve je vrlo pregledno. Istina, voljeli bi da sam sustav radi puno brže. Isto tako, ostaje nam nejasno zašto Volkswagen grupa i dalje u području ispod zaslona ne nudi osvjetljeni dio za pojačavanje zvuka i samog reguliranja temperature. S druge strane, ostali suputnici mogu uživati u zavidnoj razini prostora. Za ovu formu vozila, poprilično je široke ruke, a naše riječi potvrđuje i 410 litara prtljažnika.

Posebna edicija, poseban motor, u limitiranoj izvedbi. Već ove riječi zvuče skupo. Stoga, cijenu testnog primjerka od 79.730 eura ne možemo kuditi. Kod pravih zaljubljenika, ova VZ (skrećeno od ‘veloz’ na španjolskom brzina) priča dugo će biti istinska želja i svojevrsni ‘dream car’…

POGON
Motor: turbobenzinski, 5 cil., blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2.480 ccm
Provrt x hod: 92,8 x 82,5 mm
Kompresija: 8,3 : 1
Snaga: 286 kW (390 KS) pri 5.700 -7.000 o/min
Moment: 480 Nm pri 2.250-5.700 o/min
Mjenjač: DSG, 7 st.
Pogon: 4Drive (na sve kotače)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompatni SUV, C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4468 x 1852 x 1505 mm
Međuosni razmak: 2681 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1608 kg
Prtljažnik: 410 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi /diskovi (390 mm/310 mm)
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/35 R20

PERFORMANSE
Brzina: 250 km/h
0-100 km/h: 4,2 s
Na testu: 12,7 l / 100 km
CO2: 212 g/km

CIJENE
Testni model: 79.930 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo