TESTIRALI SMO

Dacia Jogger Extreme Hybrid 140 7 sjedala, glavni talenti otkriveni već u naslovu

Dacia već neko vrijeme u ponudi ima svoj prvi hibridni model – Jogger- Modelu koji osvaja obiteljsko-poslovne kupce broji 143 KS i stvarno ima talenta za štedljivost…

Dacia Jogger pojavila se na našim prometnicama još tijekom jeseni 2022. U tom periodu prošla je veliku rebranding tranziciju marke. Pa je nakon prvih isporuka, već uslijedila ‘facelift’ izvedba s novim logom. Krajem prošle godine stigla je još jedna velika novost – hibridni Jogger.

U Lici smo ne tako davno uspjeli uhvatiti malo snijega…

Nakon što smo testirali standardnu benzinsku varijantu i ECO-G varijantu na plin, sad je na red stigla omiljena varijanta za doba u kojem živimo. Hibridi su ‘in’, ne zato jer je dobar marketing odrađen, nego imaju najviše smisla u ovom elektrifikacijskom ludilu. A provjereni pogonski sklop koji je Renault već predstavio u više svojih modela, sad je stigao i u veliki sedmerosjed.

O Joggeru puno toga već sigurno znate. Neko dodatno opisivanje dizajna nije potrebno, jedino možemo istaknuti novi Extreme paket. Vizualni dekor koji odlično pristaje svakom rumunjskom modelu, ali i nešto što poprilično diktira cijenu. Jako privlačna Oxide metalik zelena stoji u doplati 560 eura…

Dacia je s ovim monovolumenom dobila predstavnika u C segment, koji je nameće kao najzanimljiviji odabir za veće obitelji, a najviše za taksi vozače. Još od prvih test kilometara, koje smo odradili na kvarnerskom području zaključili smo kako ovaj model ima svjetlu budućnost. Ljudi vole ovakve automobile, a kad još izračunate koliko plaćate za svu tu kvadraturu, priča postaje još bolja.

Idemo sad o hibridnim postavkama. Benzinske izvedbe su kod nas na testu trošile od 7,5 do 9 litara. Ovaj u startu pobija ta ‘ostvarenja’. Na našem testu smo u Joggeru boravili na brojci od 5,6 litre nakon tjedan dana vožnje. Kako sve to u praksi zapravo izgleda? Sam proizvođač komunicira i opisuje ovu verziju kao model koji može do 80% gradske vožnje odraditi u potpuno električnom načinu rada, uz smanjenje potrošnje goriva do 40%. Dacia hibridna tehnologija kombinacija je benzinskog motora i dva elektromotora dobro se nadopunjuje, ali bi mi taj postotak ipak malo smanjili. No, uz laganu nogu na digitalnom kokpitu lako bi mogla učestalo svijetliti oznake – ‘EV’, što sugerira vožnju u hibridnom, odnosno strujnom izdanju.

Hibridi su iz puno razloga najbolji odabir. Donose najbolji omjer pri kupnji, a s druge strane nisu opterećeni preteškim baterijama. Tako da ovaj samopunjivi Jogger automatski puni sam sebe pomoću kinetičke energije. Tijekom usporavanja i kočenja, električni motor će pretvarati pogonsku silu u energiju za punjenje baterije. Automatski mjenjač će u kombinaciji sa sustavom upravljanja energijom optimizirati performanse i potrošnju vozila.

Maksimalno pojednostavljeno, sve već viđeno ali i dorađeno… Foto: Nikola Jurković

Vožnja Joggera je tako vrlo jednostavna. Sjedi se ipak nešto povišeno, pa preglednost ne pati. Materijali u Dacia modelima sve su bolji, ne kažemo da prate u stopu neke od najboljih, ali to od ove marke ni ne očekujete. Zapravo, nekako smo uvjereni da dobar dio Dacia publike voli baš tu njenu rustikalnost. Detalji poput 420 eura vrijedneog Media Nav zaslona i prošivenih materijala podižu ukupni dojam. Izoliranost kabine jedino bi mogla biti bolja. Sve popravlja paket sigurnosti HEV (nadzor mrtvog kuta, stražnji i prednji senzori), za koji vrijedi izdvojiti – 220 eura.

Jogger ima poprilično velikih 2,9 metara dug međuosovinski razmak. Stoga prostora iza vozača i suvozača ne manjka, a modularnost je drugi naziv za Jogger. I dok se putnici iza vas voze i uživaju u popriličnom prostoru, sigurno im neće smetati nabijanje 16 colnih kotača. Dobro posložena razina ugode i vozačke mogućnosti, najviše će razveselit vozača….

Dacia Jogger pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući čemu je spreman pokoriti svaki teren.

Podsjećamo, Jogger se vozi na CMF-B platformi, koja se već ugrađuje u novi Sandero i novi Logan. Pa i ako na oko izgleda za broj veća, Jogger samo dobro koristi svaki milimetar.

Prtljažni prostor tako donosi kapacitet od 160 do 708 litara. Ovisno o trećem redu sjedala, ako ostanu preklopljena pričamo od 565 litara.

Treći red u preklopljenom formatu…

Testna varijanta bila je opremljena sklopivim stolićima i držačima čaša za putnike u drugom redu. Stolići se mogu produljiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice.

Putnici u trećem redu (s očekivano) najamanje komocije, ipak će uživat u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i velikom bočnom prozoru za prozračivanje i bolji pogled na cestu. Sve tri klupe ovog sedmerosjeda imaju vlastito stropno svjetlo. Visina sjedala (+55 mm) između prvog i drugog te trećeg (+25mm) reda sjedala pruža još veću udobnost za putnike straga.

Dacia, marka koja  je u velikoj tranziciji ima ozbiljno dobrog aktera u ponudi. A ne zaboravimo i na skori dolazak novog Dustera…

Jogger za kraj? Tko ovdje mjeri automobil po kvadraturi, 30-ak tisuća eura na kraju ispada kao dobar ulog. Prava šteta što ovakvi Extreme paketi nisu češći izbor kupaca…

POGON
Motor: hibrid, benzinski motor DOHC, 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, H4M
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga benzinskog motora: 94 KS pri 5.600 o/min
Provrt x hod
: 78 x 83,6 mm
Elektromotor: 48 KS
Baterija: 1,2 kWh (litij-ionska)
Kombinirana snaga
: 107 kW (143 KS) pri 4.500 – 6.000/min
Moment: 255 Nm pri 3.200/min
Mjenjač: automatski, multi mode
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: crossover/MPV, 5V
Dimenzije: 4.547 x 1.784 x 1.674 mm
Međuosni razmak: 2.897 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,39 m
Masa/nosivost: 1385 kg / 610 kg
Prtljažnik: 160-1807 L
Spremnik: 50 litara
EuroNCAP: 1 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, torizija
Kočnice: samov. diskovi / bubnjevi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R16

PERFORMANSE
Brzina: 167 km/h
0-100 km/h: 10,0 s
Potrošnja (EU): 4,9/4,6/4,4 l/100 km
Na testu: 5,5 l/100 km
CO2: 110 g/km

CIJENA
Testni model: 30.700 eura (231.309 kuna)
Osnovni benzinski model: 18.900 eura (142.402 kuna) 1.0 TCe 110 Essential (5 sjedala)
19.800 eura (149.183 kuna) 1.0 TCe 110 Essential (7 sjedala)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj