Sandero se protekli godina dokazao kao omiljen izbor kod poslovnih, ali i privatnih kupaca. Provjerena tehnologija i prihvatljiva cijena su glavni adut, a dizajnerski uz Stepway izvedbu je razina više…
Dacia Sandero Stepway, model koji je prije nekoliko godina bio shvaćen kao izvedba koja pokušava biti atraktivna i na neki način zavodljiva. Ruku na srce, rijetki su je takvu doživljavali. Danas je priča bitno drugačija, to je izvedba koja je poželjna i koja redovito na mjesečnoj bazi drži vrh u prodaji.
Veliki iskorak rumunjska marka pod palicom Francuza zapravo je napravila s novom generacijom modela. Glavne uzdanice Sandero i Duster s pojedinim detaljima dobili su osvježeni ‘look’. Već samo dodavanje serijski LED svjetala, podiglo je cijeli dojam. Dacia je opet postala prepoznatljiva. Pogotovo nakon velikog rebrandinga marke kakav autoindustrija do sad nije vidjela…
Ok, vizualni su prije svega donijeli novi logo na modele. Sad se Dacia efektnim logotipom i natpisom vješto predstavlja i (opet) vrlo brzo nameće svoju prepoznatljivost. Mnogi će ovaj ‘refresh’ doživjeti kao i velika osvježenja za modele, ali to nije slučaj.
Testirani Dacia Sandero Stepway zapravo nam je jako dobro poznat model. Sa svojim atributima nas je upoznao još prije 2 godine, a sada proizvođač ubire plodove na EU tržištu i šire. Vanjski dio Stepway ističe s istaknutim blatobranima i nešto povišenijim nastupom. Dovoljno da se u vama probudi avanturistički duh, željan izleta svaki vikend…
Testirani Stepway donio predstavio nam je nove, točnije redizajnirane ručke vrata, prilagođene navlake Stepway, a unutrašnjost s diskretnim narančastim umetcima zapravo je jako dobar detalj i dodatak.
Dacia napreduje velikim koracima. Zato interijer dobiva pohvale. Plastika i dalje dominira, ali osjetno su popravljeni materijali, a o ukupnom vizualnom dojmu da ne pričamo. Jako dobro…
Media Nav kao svojevrsni ‘tablet’ stoji i dobro se uklapa u vizuru. Zaslon od 8″ je optimalnih proporcija i lako će pohvatati njegove opcije i ljudi koji nisu s tehnologijama novog doba na ti. Solidna i jasno vidljiva grafika, nudi povezivanje telefona, navigaciju i korištenje multimedije. Za audio kulisu brinu na solidnoj razini 6 zvučnika…
Kako čovjek danas kroz dodir puno stvari ocjenjuje, ni automobili nisu lišeni toga. Već smo spomenuli kakvi materijali vladaju unutar Sandera, a sad možemo prokomentirati onaj završni dio – konačnu obradu i cijelu izradu. Sandero je postao ozbiljan igrač u klasi (ok, najviše zbog cijene), ali i svojeg vizualnog nastupa. No, još uvijek ima problem s razinom sigurnosti koju nudi putnicima (2 zvijezdice na Euro NCAP testiranju). To se na prvu najviše osjeti prilikom zatvaranja vrata, posebno stražnjih gdje se odmah osjeti koliko su lagana i prazna. Voljeli bi da su to Francuzi ovoj progresivnoj marki ipak više pomognu (čitaj: dozvole bolje preše i strojeve) u ovom segmentu.
Sandero Stepway i pored nepuna 2 cm višeg podvozja vozi se jako dobro. Solidnu razinu zabave i ugode može ponuditi, a osjećaj na volanu je korektan. Neravnine Dacia upija bez prevelikih ‘uvijanja’ i čudnih zvukova. Čak i ako vas koji ležeći iznenadi pa pređete preko istog malo brže. Ponavljamo, ovaj model prije svega ljudi biraju kao sredstvo, bez nekih velikih fantazija i to je najbolje u cijeloj priči. Dakle, znate što imate i Dacia zapravo u toj ulozi jako dobro odrađuje posao, kao prijevozno sredstvo po gradu ili na nekoj daljoj relaciji.
Extreme dodatak u opremi novost je u opciji konfiguriranja, a donosi dorađene materijale (bakrene oznake, istaknute šavove na sjedalima…)
Testirani model stigao je u 1.0 TCe izvedbi. Poznati motor iz Renault grupe sa svojih 999 ccm, solidne je žustrine (90 KS, 160 Nm). U gradu i na otvorenoj cesti ne razbacuje se snagom, ali pokazuje znakove života. Između ostalog 12 sekundi do 100 km/h dovoljno govori, s tim da je u praksi ipak taj vremenski aspekt nekako uvjerljiviji.
Potrošnja na testu nam se kretala od 5,3 litre pa sve do 8,2 litre. Naravno, bilo je tu boravaka izvan grada, ali i borbi u gradu – stani-kreni!
Dacia Sandero, bila obična ili Stepway danas je model koji u popriličnom broju ispunjava naše ceste. Ljudi vole ‘podcijenjene’ i kada dobro prođu u financijskom smislu. Vozila su poskupila, ni Dacia nije izvan tog trenda. Tako da priče o novom vozilu za 11-13.000 eura teško da ćemo gledati. Sandero Stepway je prema cjeniku dostupan od 15.900 eura (117.798 kuna), dok izvedba poput ovog testnog ide još nešto gore (18.300 eura). Kamera, cool boja i šiber iznad glave nigdje nisu osnovna oprema…
Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 TCe 90 – tehnički podaci
POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, H4D 470
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4.600-5.000/min
Moment: 160 Nm pri 2.100-3.750/min
Mjenjač: ručni
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, kompakt, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4.099 x 1.848 x 1.587 mm
Međuosni razmak: 2.604 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,39 m
Masa: 1.077 kg
Prtljažnik: 328 – 1.108 l
Spremnik goriva: 50 l
EuroNCAP: 2 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280×24 mm / straga bubnjevi (9”)
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16
PERFORMANSE
Brzina: 172 km/h
0-100 km/h: 12 sekundi
Na testu: 7.4 l/100 km (benzin)
CO2: 119-128 g/km
CIJENA
Osnovni benzinski model: 1.0 TCe 90 ESSENTIAL – 15.900 eura (119.798 kuna)
Osnovni dizelski model: Nema u ponudi
Testni model: 18.300 eura (137.881 kuna)