ODLIČAN DOSEG!

DFSK EC35, dostavljač iz Kine idealan je za dnevne gradske zadatke

Električno doba donosi puno toga zanimljivoga, u svim formama mobilnosti. Jedna je iz Kine, DFSK je kombi koji na najbolji način prikazuje benefite struje. Zanimljiv koncept u transportnom segmentu u uskoj formi, za puno prostora i nosivost do 1000 kg. Idealno za gradske obveze…

Auto Hrvatska od nedavno se može pohvaliti još jednom markom u svom bogatom asortimanu. Zastupanje vodećeg kineskog proizvođača osobnih i lakih komercijalnih vozila Chongqing Sokon Motor Company zasigurno bi se moglo pokazati kao još jedan odličan potez domaćeg trgovca. Naš prvi doticaj s ovom još uvijek egzotičnom markom za naše pojmove je električni kombi – DFSK EC35.

EC35 je model koji bi baš zbog uloženo-dobiveno mogao mnogim poduzetnicima zapeti za oko. U fokus se stavlja djelovanje na gradskim i prigradskim relacijama. Izuzmemo li neke elemente koji ljute, bolje rečeno živciraju, ovaj kombi u startu ćemo vam reći zaslužuje veliki plus. No, o tome ćemo u nastavku…

DFSK EC35 izgleda kao pravi radnik, ali simpatičnog nastupa. Posebno zbog prilično uske forme (1680 mm). Ali kroz unutrašnjost i tovarni prostor to se ne osjeti. Zaključak, vozači bi mogli uživati dok ‘minglaju’ gradskim ulicama. Još malo ćemo dimenzijama, uz dužinu od 4,5 m i visinu od 1,99 m nudi tovarni volumen od 4,8 kubičnih metara (3,1 m3 s dvostrukom kabinom), odnosno teretni prostor dimenzija u duljinu 2570 mm, širinu 1.440 i 1.270 mm visine. U prijevodu, stanu dvije europalete, ali to je pomalo rubna opcija. Zašto? Pomalo nelogično ali stražnja vrata se otvaraju u zrak, a ne kao kod klasičnih kombi modela. Pa ako ste viši od 190 cm, mogli bi imati problema. Pohvalna su bočna vrata s obje strane vozila.

DFSK EC35 može se pohvaliti s nosivošću od 1000 kg

Testni primjerak je primjerice imao tovarni prostor obložen gumom, a uz ovu serijsku opciju moguć je odabir i drugih vrsta podloga.

Kakav je vozački ambijent u EC35? Bit ćemo maksimalno iskreni i opisati ga kao pravi radnički, s obiljem plastike i ostalih tvrdih materijala. Kineski model vratit će vas izvedbom dobrih 15-ak godina u nazad, ali takve stvari previše ne zamjeramo. Voljeli bi jedino da sjedala nude više opcija podešavanja, te fiksni upravljač. Ipak, vrijedi pohvaliti bogatu serijsku opremu, a DFSK u nju ubraja ABS i ESP sustav, daljinsko zaključavanje, servo upravljač, kameru za vožnju u nazad i parking senzore straga, ručni klima uređaj, te multimediju veličine 10.25″.

Multimedija veličine 10.25″ dominira, a jedna stvar koja maksimalno olakšava upotrebu je i ručica automatskog mjenjača…

Prokomentirat ćemo samo dvije stvari. Zadnje nabrojana multimedija je zanimljiva za vidjeti, pogotovo tolike veličine u kombiju, ali da je “user friendly” baš i nije. Tipke su jako male, pa u vožnji baš nije pametno mijenjati radio postaje ili pojačavati zvuk, koji i ovako ne briljira iz dva zvučnika. S druge strane, to je povezano s opcijom generiranog umjetnog zvuka, koji se producira od kretanja do 25 km/h. Vrlo iritantna, ali korisna stvar za zamišljene prolaznike na ulicama. Također, kada dohvatite brzinu od 80 km/h, EC35 krene javljati s opcijom kao da ste otkopčali sigurnosni pojas. Čudno pomalo, ali i logično jer ovaj kombi cilja urbani dio gradova. S druge strane, brzinomjer je prilično štur s informacijama, pa na putnom računalu nećete imati dostupnu informaciju o preostalom dosegu. Nego samo postotak baterije…

Jedna neobična stvar je i zasigurno pločica s brojem šasije vozila. Kinezi su je stvarno na neobičnu poziciju pod vjetrobranskim staklom smjestili, zašarafili (u fotogaleriji možete vidjeti)…

Električni kombi koji vas neće brinuti s dosegom. EC35 vozi u pratnji s litij-željezo-fosfatnom baterijom koja ne sadrži opasne metale i jedna je od najmodernijih na tržištu. Zahvaljujući spomenutom kemijskom sastavu baterije njezin je vijek, s otprilike 4000 ciklusa punjenja, dvostruko dulji od uobičajenog kod litij-ionskih baterija. Energetska gustoća LFP-baterija nešto manja od litij-ionskih, njezin neto kapacitet od 38,7 kWh dovoljan je za ukupan doseg gradske vožnje od 268 km prema WLTP-normi. Ova brojka je realna jer smo i sami ostvarivali isto. Model koristi poseban PTC-grijač koji pomaže bržem zagrijavanju, odnosno posljedično manjem trošenju baterije zimi ili pri niskim temperaturama.

Punjenje baterije brzo je i jednostavno uz pomoć jednofaznog AC-punjača (izmjenična struja) snage 6,6 kW što podrazumijeva da je nakon noćnog punjenja povoljnijom tarifom van ujutro pun i spreman za rad. Ako obujam posla traži veći angažman, odnosno nadopunjavanje tijekom radnog vremena, tu je i klasični CCS-priključak za brze DC punjače (istosmjerna struja) koji za samo pola sata puni bateriju od 20 do 80%.

Vozački potencijal EC35 je iznimno pohvalan. Osim što donosi solidnu udobnost, dobro se ponaša u zavojima. Tanki upravljač dobro prenosi povratne reakcije s asfalta. Zapravo je jako cool voziti EC35 i ono najvažnije – ne umara ni nakon nekoliko sati sjedenja i konstantne vožnje.   Automatski mjenjač u kombi svijetu još je uvijek rijetkost i ovaj samim time dobiva ogroman plus.

Kalkulacija strujnog kruga završava s cijenom. DFSK EC35 je kod nas dostupan od 185.000 kuna + PDV i dolazi uz jamstvo od tri godine ili 60.000 km. Proizvođač garantira i nudi jamstvo na pogonski sklop (e-motor, baterija i pretvarač) u periodu od pet godina ili 120.000 km. Stvarno zanimljiva opcija, pogotovo ako razmišljate na ovakav način poslovanja…

DFSK EC35

Motor: elektromotor, permanentni
Snaga: 60 kW
Najveći okretni moment: 200 Nm
Pogon: stražnji
Baterija: LFP- liti željezo fosfat, 38,7 kWh
Doseg: 268 km (WLTP), 240-250 km (na testu)
Mjenjač: CVT
Ovjes: Neovisni Macpherson (naprijed), lisnate opruge (straga)
Dimenzije: 4500 /1680 /1985 mm
Teretni prostor: 4,8 m3 (2570 /1440/1270 mm)
Kočnice: diskovi (naprijed), bubnjevi (straga)
Gume: 185 R14

Autor