TESTIRALI SMO

Ford Focus Active 1.0 Ecoboost mHEV, potvrdio kvalitetu, čak i uz povišen stav

SUV i crossover groznica s vremenom se nije ispuhala, možda je danas jača nego ikada. Ljudi vole povišene modele, pa proizvođači od postojećih modela rade izvedbe koje imaju slične ambicije. Focus Active najbolji je dokaz i dobar kompromis za sve one koji su ‘između’. Mali jednolitreni motor više nije novost, sad je već postao adut marke…

Prvo je Audi krenuo s ovom pričom, ‘allroad’ izvedbe pokazale su se u njihovom slučaju kao pogodak. Zatim su i drugi krenuli tim putem, pa Ford Focus Active ne predstavlja nešto nepoznato, ali u pogledu kupaca deklarira se kao jako – zanimljiv.

S nešto više od 30 mm razlike u visini karoserije i 163 mm udaljenosti od tla, Focus Active kako mu i sam naziv sugerira, model za dinamične dnevne gradske zadatke i izlete u prirodi.

Uz upečatljiv novi dizajn i modernu tehnologiju, novi Ford Focus osigurava jedinstveno iskustvo vožnje

Focus Active najlakše ćete prepoznati po naglašenim detaljima. Kako to već obično biva, blatobrani dobivaju ‘pojačanje’ u vidu plastičnih dodataka. Završni dekor ide uz podnicu, na prednjem i stražnjem braniku. Atraktivan dizajn upotpunjuju LED svjetla i 17-colni kotači. Ford nije izgubio na svojoj masivnosti, bolje rečeno čvrstoći koja je uvijek krasila ovaj model. Sve djeluje jako kompaktno i čvrsto, pogotovo u unutrašnjosti…

Otvaranje vozački vrata i sjedanje za upravljač, odmah nas podsjeti na sve odlike koje vežemo uz ovu marku. Jako ugodno vozačko okruženje, uz komforna sjedala, od ovog modela rade vozilo koje vam i nakon podosta godina vlasništva neće biti mrsko. Istina, svi pogledi u kabini prvo idu na centralnu konzolu. Tamo pozornost krade ogromni 13.2″ zaslon s najnovijom tehnologijom SYNC 4. Navedeni sustav donosi vrhunsku povezivost i Ford Secure održavaju odličnu povezivost i omogućuju pristup visokotehnološkim sigurnosnim značajkama. Nije mu prednost samo njegova glomaznost, već i brzina rada. Stvarno, možemo reći kako je jedan od boljih u ovoj klasi automobila. Ford tu nije kalkulirao.

Novi Ford Focus ima novi SYNC 4. Sustavom se upravlja putem novog središnjeg zaslona osjetljivog na dodir od 13,2 inča, koji ima bežično povezivanje Apple CarPlay i Android Auto. Novi poboljšani zaslon također uključuje i kontrole za grijanje i ventilaciju.

Nešto slobodniji, prozračniji dojam unutrašnjosti sigurno ide i na račun smanjenja tipki. No, i ovdje Ford nije uprskao stvar, pa je klimatizacija i dalje dostupna na dobar stari način. Kvaliteta izrade je dobra, a plastika baš u ‘fordovska’ i tu se vraćamo u onu sferu čvrstoće i zategnutosti, koja će trajati i trajati…

U pogledu prostranosti, Focus zarađuje također poene. Kompakti su prodisali konačno, pa tako Focus donosi posebno naprijed, ali i iza dovoljno ‘zraka’ svima. Prilaz prtljažniku je nešto viši (70-ak cm), dok je njegov kapacitet zavidnih 392 l.

Osim malo višeg prilaza, prtljažnik je u gornjoj sredini klase…

Kako se u vožnji ponaša Ford Focus Active? Usudili bi se reći kako nema pretjerane razlike u odnosu na standardnu izvedbu Focusa. Iako je povišen nekih 30 mm, ovaj model voli zavoje i dinamičnu vožnju. Tako da Active izvedba zadržava ono najbolje i ono što krasi modele marke Ford. Ovjes je pogođen i zapravo oduševljava svojom ravnotežom. Upijanje neravnina i uspornika dobrim djelom ide na račun spomenutog ovjesa i guma od 17 cola.

Za dobru dinamiku zadužen je u narodu izrazito nepopularan 1.0-litreni 3-cilindarski EcoBoost mHEV. Spominjemo to, jer veliki broj automobilske javnosti i dalje na nož dočekuju takve motore. Istina, teško je prihvatiti tako nešto, ali vjerujte da tako nešto treba probati. Uvjereni smo da bi s anti-stavom malo olabavili…

Ne kažemo da je to savršena priča, ali EcoBoost motori u toj domeni su stvarno, ako nisu najbolji, u top 3 na tržištu. Kupili su nas već s prvim izvedenicama tog motora, prvo u Fiesti, pa zatim se nastavilo kroz Focus, EcoSport

Testni primjerak je tako stigao u izvedbi blagog hibrida, koji nastupa u domeni integriranim remenskim starter-generatorom s dvostrukom ulogom. Pitate se kako i što blagi hibrid radi. Prilikom kočenja ili usporavanja energijom se puni mala litij-ionska baterija, dok bi kod kretanja ili većih opterećenja donosi dodatni ‘bonus’ moment.

Živahnih 125 KS, osim što ostavljaju energičan dojam, donosi i razumne potrošačke brojke (od 6 do 8 litara u prosjeku). S druge strane, jako je zanimljiv reski zvuk ispuha. Budući da sve ide prema automatskim mjenjačima, s velikim zanimanjem smo pratili rad 7-stupanjskog Powershift mjenjača. Ovaj Fordov automatik stvarno radi iznimno usklađeno. Uz sve to, automatski mjenjač nudi i program vožnje L. On se odnosi na vožnju pod opterećenjem i jedina zamjerka je što nije drugačije postavljen, jer se može nehotično prebaciti i striktno se mora paziti prilikom guranja ručice mjenjača prema opciji – Drive (D).

Focus Active je jedinstvena priča, bar u povišenom kompaktnom svijetu. Tako da konkurencije praktički nema, pa cijenu ne možemo usporediti s nekim drugim akterom u segmentu. U ovo ludo doba, kad sve poskupljuje, ovakav Focus s iznosom od 199.184 kune zvuči – ok. S obzirom na količinu opreme, dobre vozačke osobine i cijeli dojam koji ostavlja, stvarno ok. Jedino će opet svi očima okrenut na spomen, onog ispod poklopca motora…

Ford Focus Active 1.0 Ecoboost mHEV – tehnički podaci

POGON
Motor: trocilindrični, turbobenzinski
Obujam: 999 ccm
Snaga: 96 kW (125 KS) pri 6000 o/min
Moment: 170 Nm pri 1.400 – 4.500 o/min
Kompresija: 12,2 : 1
Baterija: litij-ionska
Provrt i hod: 82.5 × 92,8 mm
Mjenjač: automatski Powershift, 7-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4397 / 1844 / 1438 mm
Međ. razmak: 2700 mm
Udaljenost od tla: 163 mm
Masa: 1296 kg
Prtljažnik: 392-1354 l
Spremnik goriva: 52 l
Krug okretanja: 10,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 194 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Na testu: 7,8 l/100 km
CO2: 127-131 g/km

CIJENA
Testni model: 199.184 kn
Osnovni benzinski model: 168.000 kuna
Osnovni dizelski model:
Na upit

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj