SUV i crossover groznica s vremenom se nije ispuhala, možda je danas jača nego ikada. Ljudi vole povišene modele, pa proizvođači od postojećih modela rade izvedbe koje imaju slične ambicije. Focus Active najbolji je dokaz i dobar kompromis za sve one koji su ‘između’. Mali jednolitreni motor više nije novost, sad je već postao adut marke…
Prvo je Audi krenuo s ovom pričom, ‘allroad’ izvedbe pokazale su se u njihovom slučaju kao pogodak. Zatim su i drugi krenuli tim putem, pa Ford Focus Active ne predstavlja nešto nepoznato, ali u pogledu kupaca deklarira se kao jako – zanimljiv.
S nešto više od 30 mm razlike u visini karoserije i 163 mm udaljenosti od tla, Focus Active kako mu i sam naziv sugerira, model za dinamične dnevne gradske zadatke i izlete u prirodi.
Focus Active najlakše ćete prepoznati po naglašenim detaljima. Kako to već obično biva, blatobrani dobivaju ‘pojačanje’ u vidu plastičnih dodataka. Završni dekor ide uz podnicu, na prednjem i stražnjem braniku. Atraktivan dizajn upotpunjuju LED svjetla i 17-colni kotači. Ford nije izgubio na svojoj masivnosti, bolje rečeno čvrstoći koja je uvijek krasila ovaj model. Sve djeluje jako kompaktno i čvrsto, pogotovo u unutrašnjosti…
Otvaranje vozački vrata i sjedanje za upravljač, odmah nas podsjeti na sve odlike koje vežemo uz ovu marku. Jako ugodno vozačko okruženje, uz komforna sjedala, od ovog modela rade vozilo koje vam i nakon podosta godina vlasništva neće biti mrsko. Istina, svi pogledi u kabini prvo idu na centralnu konzolu. Tamo pozornost krade ogromni 13.2″ zaslon s najnovijom tehnologijom SYNC 4. Navedeni sustav donosi vrhunsku povezivost i Ford Secure održavaju odličnu povezivost i omogućuju pristup visokotehnološkim sigurnosnim značajkama. Nije mu prednost samo njegova glomaznost, već i brzina rada. Stvarno, možemo reći kako je jedan od boljih u ovoj klasi automobila. Ford tu nije kalkulirao.
Nešto slobodniji, prozračniji dojam unutrašnjosti sigurno ide i na račun smanjenja tipki. No, i ovdje Ford nije uprskao stvar, pa je klimatizacija i dalje dostupna na dobar stari način. Kvaliteta izrade je dobra, a plastika baš u ‘fordovska’ i tu se vraćamo u onu sferu čvrstoće i zategnutosti, koja će trajati i trajati…
U pogledu prostranosti, Focus zarađuje također poene. Kompakti su prodisali konačno, pa tako Focus donosi posebno naprijed, ali i iza dovoljno ‘zraka’ svima. Prilaz prtljažniku je nešto viši (70-ak cm), dok je njegov kapacitet zavidnih 392 l.
Kako se u vožnji ponaša Ford Focus Active? Usudili bi se reći kako nema pretjerane razlike u odnosu na standardnu izvedbu Focusa. Iako je povišen nekih 30 mm, ovaj model voli zavoje i dinamičnu vožnju. Tako da Active izvedba zadržava ono najbolje i ono što krasi modele marke Ford. Ovjes je pogođen i zapravo oduševljava svojom ravnotežom. Upijanje neravnina i uspornika dobrim djelom ide na račun spomenutog ovjesa i guma od 17 cola.
Za dobru dinamiku zadužen je u narodu izrazito nepopularan 1.0-litreni 3-cilindarski EcoBoost mHEV. Spominjemo to, jer veliki broj automobilske javnosti i dalje na nož dočekuju takve motore. Istina, teško je prihvatiti tako nešto, ali vjerujte da tako nešto treba probati. Uvjereni smo da bi s anti-stavom malo olabavili…
Ne kažemo da je to savršena priča, ali EcoBoost motori u toj domeni su stvarno, ako nisu najbolji, u top 3 na tržištu. Kupili su nas već s prvim izvedenicama tog motora, prvo u Fiesti, pa zatim se nastavilo kroz Focus, EcoSport…
Testni primjerak je tako stigao u izvedbi blagog hibrida, koji nastupa u domeni integriranim remenskim starter-generatorom s dvostrukom ulogom. Pitate se kako i što blagi hibrid radi. Prilikom kočenja ili usporavanja energijom se puni mala litij-ionska baterija, dok bi kod kretanja ili većih opterećenja donosi dodatni ‘bonus’ moment.
Živahnih 125 KS, osim što ostavljaju energičan dojam, donosi i razumne potrošačke brojke (od 6 do 8 litara u prosjeku). S druge strane, jako je zanimljiv reski zvuk ispuha. Budući da sve ide prema automatskim mjenjačima, s velikim zanimanjem smo pratili rad 7-stupanjskog Powershift mjenjača. Ovaj Fordov automatik stvarno radi iznimno usklađeno. Uz sve to, automatski mjenjač nudi i program vožnje L. On se odnosi na vožnju pod opterećenjem i jedina zamjerka je što nije drugačije postavljen, jer se može nehotično prebaciti i striktno se mora paziti prilikom guranja ručice mjenjača prema opciji – Drive (D).
Focus Active je jedinstvena priča, bar u povišenom kompaktnom svijetu. Tako da konkurencije praktički nema, pa cijenu ne možemo usporediti s nekim drugim akterom u segmentu. U ovo ludo doba, kad sve poskupljuje, ovakav Focus s iznosom od 199.184 kune zvuči – ok. S obzirom na količinu opreme, dobre vozačke osobine i cijeli dojam koji ostavlja, stvarno ok. Jedino će opet svi očima okrenut na spomen, onog ispod poklopca motora…
Ford Focus Active 1.0 Ecoboost mHEV – tehnički podaci
POGON
Motor: trocilindrični, turbobenzinski
Obujam: 999 ccm
Snaga: 96 kW (125 KS) pri 6000 o/min
Moment: 170 Nm pri 1.400 – 4.500 o/min
Kompresija: 12,2 : 1
Baterija: litij-ionska
Provrt i hod: 82.5 × 92,8 mm
Mjenjač: automatski Powershift, 7-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4397 / 1844 / 1438 mm
Međ. razmak: 2700 mm
Udaljenost od tla: 163 mm
Masa: 1296 kg
Prtljažnik: 392-1354 l
Spremnik goriva: 52 l
Krug okretanja: 10,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R17
PERFORMANSE
Brzina: 194 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Na testu: 7,8 l/100 km
CO2: 127-131 g/km
CIJENA
Testni model: 199.184 kn
Osnovni benzinski model: 168.000 kuna
Osnovni dizelski model: Na upit