Ford Puma najbolja u 3-cilindarskom SUV tercetu B-segmenta, opravdano?

U usporednom testu portala Autozeitung.de Ford Puma je uvjerljivo nadvisila Nissan Juke i Opel Crossland X, najuvjerljivijim motorom s hibridnom potporom, najboljom dinamikom i komforom, premda je i uvjerljivo najskuplja…

Kako izgleda troboj SUV-modela B-segmenta, ali bez ‘udarnih’ igrača – Volkswagen T-cross, Seat Arona, Škoda Kamiq, Peugeot 2008, Renault Captur. Njemački novinari usporedili su tri zanimljiva igrača i na našem tržištu: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, Nissan Juke DIG-T 117 i Opel Crossland X 1.2 Direct Injection Turbo…

Ford Puma, ovogodišnji novitet na bazi modela niže klase Fiesta opremljen je opjevanim 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 1.0 EcoBoost, koji je od 2009., kad je uveden, čak 11 puta osvojio titulu međunarodnog motora godine. Iz 998 ccm razvija 125 KS i 210 Nm, a opremljen je 48V blago-hibridnim sustavom.

Nissan Juke DIG-T 117, lanjski novitet, iz 999 cm razvija 117 KS i 180 Nm, a Opel Crossland X 1.2 Direct Injection Turbo, koji je stigao prije dvije godine na PSA-ovoj tehnologiji, iz 1199 ccm daje 130 KS i 230 Nm.

Svi su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, a cijena je ono što donekle stavlja upitnih nad ovaj usporedni test: Puma ima osnovnu cijenu 26.900 eura, Juke 18.990, a Crossland X 22.120 eura..

Na testnu vagu najviše je donijela Puma – 1296 kg, Crossland X 1264 KS a Juke 1224 kg. Najbolje do 100 km/h ubrzava Puma (9,9 s), za dlaku bolje nego Crossland X (10,0 s) i Juke (11,0 s), Crossland X je uvjerljivo najbrži – 201 km/h, slijede Puma (191 km/h), te Juke sa ‘samo’ 180 km/h.

Po kočenju sa 100 km/h su Puma i Juke izjednačeni, sa zaustavnim putevima, hladno/toplo 35,2/35,4 m i 35,9/34,4 m, dok Crossland X malo zaostaje, sa 38,9/37,5 m. Realno najmanje je trošila Puma, 6,7 litara, što je zasluga (skupog) blago-hibridnog sustava, Juke – 7,2, a Crossland X 7,5 l/100 km.

Kako su ocijenjeni, pogledajte tablicu, s maksimalnim brojem bodova po kategorijama: Karoserija (1000), Komfor vožnje (1000), Motor/mjenjač (1000), Dinamika vožnje (1000). Potom slijedi međuzbroj Vlastita svojstva (4000).
Potom se dodaje kategorija Troškovi/ekologija (1000) te se dobiva Ukupna ocjena (5000).

Puma uvjerljivo pobjeđuje u kategorijama Komfor vožnje, Motor/mjenjač i Dinamika vožnje, Crossland x za malo pobjeđuje u kategoriji Karoserija, a u kategoriji Troškovi/ekologija. Na kraju je pobjednik Ford Puma (2982), drugi Nissan Juke (2916) i treći Opel Crossland X (2865).

Evo što je zaključio Marcel Kühler:

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid uvjerljivo nastupa u usporenom testu s modelima Nissan Juke i Opel Crossland X, prvenstveno sveobuhvatnom sigurnosnom opremom, užitkom vožnje i povoljnom potrošnjom goriva.

Ta svojstva donose atraktivnom SUV-u još jednu zasluženu testnu pobjedu. Srebrna medalja ide ekstrovertiranom Nissanu Juke DIG-T 117. Sigurnosna oprema dinamično nadarenog Japanaca bogata je kao i kod Forda, no unutrašnjost j najmanje prostrana.

Treće mjesto pripalo je Opelu Crossland X 1.2 Direct Injection Turbo. Njegove najveće prednosti su promjenjiva, prostrana unutrašnjost i moćan motor. Nije dobro: predug zaustavni put. To Opel mora poboljšati.

Izvor: Autozeitung.de


Komentari

loading...