TESTIRALI SMO

Geely Atlas Pro 1.5 TD 48V EMS 4×4 Flagship, ozbiljno dobra nova SUV opcija!

Foto: Hrvoje Grguljaš

Velika novost za hrvatsko tržište automobila, Geely je sa stilom stigao i odmah izazvao veliki interes domaćih kupaca. Geely Atlas odlično je prihvaćen, veliki broj narudžbi i upita to samo potvrđuje. Otkrivamo u nastavku zašto je to tako…

Geely u Hrvatskoj, nova marka koja je odmah u startu imala dobru priču. Tri su glavna razloga zašto je konkretno Atlas Pro tražen model. Kao prvo, naši ljudi dobro su informirani i dobro znaju tko stoji iza marke Volvo. Atlas Pro svojom pojavom ostavlja dojam i na koncu – cijena kao faktor. Koliko je zapravo sve to možda rezultat neke impulzivne reakcije, otkrivamo i razglabamo kroz veliki test.

Ostavlja dojam odmah na prvu, visoki dojam! (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi Geely Atlas Pro najlakše je opisati kao model koji proporcijama ulazi u domenu kompaktni SUV izvedbi. Duljinom od 4.544 mm ostavlja dojam, visina vozila je 1.713 mm, a tek je u širini nešto uži od konkurencije (1.831 mm). U pogledu udaljenosti od tla Atlas Pro nudi 171 mm razmaka. Sasvim dovoljno za upuštanje u avanture izvan asfalta.

Dizajnerski gledano, Geely je s ovim modelom baš igrao na sigurno. Možda pomalo i monoton vizualni nastup zapravo će se mnogima svidjeti. Robustan stil kroz prednji dio krase LED svjetla, dok stražnji dio potvrđuje naše misli – u Atlas Pro vidimo kombinaciju brojnih stilova drugih proizvođača.

Ako vas nije osvojio vanjskom figurom, Atlas Pro bodove će od vas sigurno dobiti pri pogledu na vozačko okruženje i općenito unutrašnjost. Virtualni kokpit LDC dimenzija 7″ i 12,3-inčni infotainment zaslon visoke rezolucije doprinose ugođaju tijekom vožnje. Baš kao i ugodna ambijentalna rasvjeta…

Pod rukom sve fino, na oko sve jako dopadljivo, dominiraju digitalni zasloni, ali i efektan središnji dio konzole… (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Razina prostora je za svaku pohvalu. Kako naprijed, tako i straga imate doživljaj vožnje za broj većeg modela. Prtljažni prostor jedino bi voljeli da je veći, on je stao na 378 litara…

Da je veći ne bi se bunili, ali i ovako je korektan s 378 litara kapaciteta (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Materijali koje Geely donosi sigurno su nešto što će vas također dojmit. U ovoj priči Atlas Pro izgleda na prvu kao neki premium igrač, a opet nas to ne čudi kada znamo da pod palicom ima Volvo. Duh te mnogima omiljene marke može se osjetit. Pod rukom su svi materijali za svaku pohvalu i to je ono što je nove kupce osvojilo. Sjedala su udobna i za duga putovanja odlično posložena. Funkcija grijanja sjedala dostupna je i u prednjem i stražnjem redu. Puno toga nabrajamo, a još nismo došli do sigurnosnih tehnologija…

Novi Geely Atlas Pro nudi široki spektar inovativnih sustava aktivne sigurnosti i pomoći vozaču koji su uključeni u paket ADAS Level 2. Njihov rad osigurava radar, 5 kamera i 8 ultrazvučnih senzora. Tu je i ‘Inteligentni tempomat’ koji održava udaljenost od prednjeg automobila, automatski usporavajući i ubrzavajući Atlas Pro. U stanju je u potpunosti zaustaviti automobil i automatski nastaviti vožnju, održavajući svoje funkcije čak i u skretanjima u radijusu od najmanje 250 m. Istovremeno, sustav eliminira suviše oštro usporavanje da bi se smanjio rizik lančanog udara. Hvalimo na kraju što uz prisutnost brojnih sigurnosnih opcija, Geely Atlas ne ubija doživljaj vožnje s nepotrebnim signaliziranjem informacija, ali i zvučnim upozorenjima…

Marka Geely je kroz strategiju inovacija 4.0 usmjeren na uvođenje najnaprednijih tehnologija koje za cilj imaju smanjenje potrošnje goriva i štetnih emisija u atmosferi. Za taj dio pobrinuo se Volvo. Novi Atlas Pro opremljen je jednim njihovim motorom (XC40). Atlas tako vozi u pratnji 3-cilindričnog 1.5 litrenog benzinca, snage 177 KS i okretnog momenta do 255 Nm. Zahvaljujući direktnom ubrizgavanju pod visokim tlakom (200 bara), motor je efikasan. Upotreba turbine s malom ‘turbo rupom’ omogućila je praktično otklanjanje turbo efekta. Istovremeno, usprkos konfiguraciji s 3 cilindra, ovaj turbo motor karakterizira iznenađujuće nizak nivo buke i vibracija. U praksi je to zbilja tako, pogotovo u pogledu zvuka. O ostalom ćemo nakon detaljnog opisa pogonskog sklopa.

Vozi se prilično uvjerljivo, tako da dinamičan tempo nije problem, a lošije prometnice lako upija (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Dopuna benzincu i 4WD pogonu je inovativni 48V EMS (Electric Motor Synergy) sustav koji sadrži starter-generator, 48-voltnu litijum-jonsku bateriju i rekuperaciju. U određenim načinima vožnje sustav poboljšava dinamiku ubrzavanja vozila zahvaljujući dodatnom okretnom momentu (+ 50 Nm), a također i omogućava do 15% nižu potrošnju goriva. No, i pored naprednih sustava proizvođači ne obaraju rekorde u malim potrošnjama, Geely je u našem slučaju trošio 8,5 litara. Pogon na sve kotače, SUV forma i masa od preko 1.700 kg, protiv fizike inženjeri ipak ne mogu…

Jako nam se dopao 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. Automatski 7DCT mjenjač razvijen je u skladu s Volvo standardima kao dio ukupne strategije za sljedeću generaciju pogonskih agregata. To je 7-stupanjski preselektivni mjenjač s mokrim kvačilom. Svidio nam se njegov rad i način ‘predviđanja’ stilova vožnje. Uz sve to, Atlas Pro nudi nekoliko programa vožnje, koje odabiremo preko koluta smještenog na središnjoj konzoli…

Sve je na dohvat ruke, s puno korisnih opcija (Foto: Hrvoje Grguljaš)

Za kraj možemo samo spomenuti cijenu. Vjerujemo kako većina vas zna o kojem iznosu se radi, budući da Geely u Hrvatskoj vodi zanimljivu i prilično aktivnu marketinšku kampanju. Novi Atlas Pro u Hrvatskoj je dostupan u akcijskom izdanju za 31.990 eura. Cijena je veliki adut, jer ovdje nepoznanica više nema. Geely je marka koja će u idućim godinama sigurno dobrim djelom preplaviti prometnice…

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindarski
Obujam: 1477 ccm
Snaga: 132 kW/177KS pri 5500/min
Moment: 255 Nm (benzinski motor) pri 1500-4500/min
Kombinirani moment: 300 Nm
Mjenjač: DCT, 7-stupanjski automatik
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.544 × 1.831 x 1.713 mm
Međ. razmak: 2.670 mm
Cd: 0,27-0,276
Masa: 1705 kg
Prtljažnik: 378l
Spremnik: 58 l
Krug okretanja: 10,8 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes/ straga: Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/60 R18

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Na testu: 8,5 l/100 km
Emisijski razred: Euro 6

CIJENA
Akcijska cijena:
31.990 eura

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj