Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 7DCT, hrabar istup i zavidne vozačke mogućnosti u obiteljskom pakiranju

U Motovunu je jučer bilo prometno, a glavni razlog je – Hyundai Bayon. Premijera i prve vožnje novog, upečatljivog modela otrkrila je kako se vozi jako dobro, automatik radi izvrsno, a prostora ne manjka…

Jučer smo najavili, a danas konkretnije pišemo o novom modelu iz Hyundai ponude. Bayon, ime koje već u startu zvuči zanimljivo.

Potpuno novi Bayon postavlja nove standarde u segmentu sa svojim asortimanom pametne tehnologije i drugačijeg dizajna. Puno je toga “ukrao” s većeg Tucsona. Od najnovije generacije povezanosti, najboljih sigurnosnih značajki u klasi i naprednim sustavima za pomoć vozaču, a tu je i nezaobilazni po novom, 48V blago hibridni pogon.

Stražnji dio mnogi su posebno istaknuli kao jako atraktivan i zanimljiv faktor na Bayonu…

Bayon, model koji je dobio ime po francuskom gradu smještenom na jugozapadu Francuske, hvali se kompaktnim vanjskim dijelom, prostranom unutrašnjošću i dugim popisom inteligentnih značajki sigurnosti i povezivanja koji ga ističu u svom segmentu.

Novi adut Korejaca koji prtljažnim prostorom od 411 l čak nadmašuje i veću Konu, pruža udobnost i prostor karakterističan za SUV modele, uz okretnost i učinkovitost vozila modela B segmenta. Tako ovaj model spaja upravo ono što kupci danas žele, kompaktne proporcije i izvrsnu vidljivost, uz olakšani ulazak, Također nudi onaj siguran i robustan osjećaj koji kupci očekuju kada je ovakav tip vozila u pitanju.

Bayon je dug 4.180 mm (Kona 4.215 mm), 1.775 mm širok i 1.490 mm visok, njegove dimenzije postižu savršenu ravnotežu između kompaktnosti i praktičnosti. Ima međuosovinski razmak od 2.580 mm. Dovoljno mjesta za noge osigurat će i putnicima ugodnu vožnju, bez obzira sjede li na prednjim ili stražnjim sjedalima.

Sad se vjerojatno pitate, što je Bayon trebao marki Hyundai pored Kone. Odgovor je jednostavan, Korejci su svjesno ušli u rizik koji donosi borbu i dilemu kupaca oko ova dva modela. No, nova generacija Kone postat će za broj veći automobil, samim time će se dogoditi i svojevrsni odmak…

Poznat rukopis korejske marke. Unutrašnjost je bogata jednostavnim detaljima, a djeluje čvrsto i kvalitetno izvedeno. Lajkamo!

Unutrašnjost u prvi plan gura 10,25-inčni digitalni kokpit i 10,25-inčni ili 8-inčni multimedijalni zaslon. Putnici sad mogu uživati u LED tehnologiji ambijentalnog osvjetljenja, u bogatije opremljenim izvedbama. U taj multimedijski dio već dugo nemamo prigovora kada Hyundai izbaci novitet. Tako da ćete uživati u jednostavnom i fluidnom radu sustava, bilo da slušate glazbu i listate bogatu playlistu ili tražite na navigaciji neko mjesto…

Pogled ispod poklopca motora otkriva također zanimljive stvari. Bayon se može pohvaliti Hyundaijevom jedinstvenom 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (48 V) s inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), to rezultira još većom uštedom goriva i učinkovitošću.

Prvi u ponudi je 1,2-litreni MPi, izvedba s atmosferskim motorom snažnim 84 KS, uparen je s 5-brzinskim ručnim mjenjačem. Motor koji ćemo preporučiti samo onika koji ne trebaju uvjerljiv automobil u pogledu performansi.

Na vrhu ponude biti će 1,0-litreni T-GDi motor s 48 V i 120 ili 100 KS. Može se povezati sa 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT) ili 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT).

Verzija 1,0 T-GDi od 100 KS dostupna je i bez 48 V, a može se upariti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem (6MT) ili automatskim 7DCT.

U našim rukama na prvim test vožnjama, mi smo isprobali upravo zadnje navedenu motorizaciju. Mali turbak s automatikom. Prvi dojmovi s vijugavih cesta u okolici Motovuna ostavljaju jako pozitivne dojmove. Potrošnja nam se kretala oko 6-6.5 litara, a na uglađenost mjenjača nemamo ni najmanje prigovora. Odlična kombinacija koja i košta. Konkretno, isprobani primjerak stoji 172.080 kuna, a u bogatom paketu opreme donosi i grijana prednja sjedala, 17 colne alu napltake, keyless sustav…

Kupcima će se svidjeti definitivno i opcija Rev Matchingom, značajka koja je rezervirana za Hyundai N modele sportskih performansi. Usklađivanje okretaja sinkronizira motor s izlaznom osovinom, omogućujući uglađenije ili sportskije prebacivanje u niži stupanj prijenosa. Bit će dostupan za 1,0-litreni T-GDi izvedbe.

Prve isporuke Bayona očekuju se već početkom tijekom idućeg mjeseca. A cijene kreću od 114.990 kuna.

POGON
Motor: benzinski, 3 cil., DOHC
Obujam: 998 ccm
Provrt x hod: 71 x 84 mm
Kompresija: 10.5:1
Snaga benzinskog motora: 100 KS pri 4.500-6.000 o/min
Okretni moment: 172 pri 1.500-4.000 Nm
Mjenjač: automatski, 7 st. (DCT)
Pogon: na prednje
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment
Gabariti: 4180 x 1775 x 1490 mm
Međ. razmak: 2580 mm
Cd: 0.29
Krug okretanja: 10,4 m
Masa: 1120 kg
Prtljažnik: 411/1205 litara
Spremnik: 38 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/diskovi 262 mm
Ručna: električna
Gume: 205/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja (tijekom test vožnje): 6,6 l/100 km
CO2: 124 g/km

CIJENA
Testni model: 172.080 kuna
Osnovni model: 114.990 kuna (1.2 MPi / 84 KS)

 

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj