NORMLANO DRUGAČIJI

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi DCT Premium: Neobični crossover novi je ulazni model u ponudi SUV-ova korejskog proizvođača

Mali crossoveri sve su traženija roba, toliko da je Hyundai sad u B segmentu zastupljen s dva modela. Pored redizajnirane Kone sad je tu i kompaktni crossover koji je malo praktičniji i prikladniji za obiteljsku upotrebu, no smješten u niži raspon cijena i snage…

Hyundai je postao ljubitelj europskog tržišta. Dokaz tome je i novi model koji nosi ime nadahnuto gradom Bayonne, smještenom na jugozapadu Francuske. Kako je Hyundai Bayon prvenstveno europski proizvod, Hyundai ga je odlučio nazvati po nekom europskom gradu. Nakon što smo ga upoznali na domaćoj prezentaciji održanoj u prekrasnom Motovunu, sada smo na detaljnu analizu uzeli zanimljivu i prilično bogato opremljenu kombinaciju.

Njegov dizajn je najlakše opisati neobičnim… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Hyundai očito vidi veliki potencijal u B-segmentu crossovera, jer kako onda objasniti da je Bayon samo 3 cm kraći od Kone!? Novi povišeni model mjeri 418 cm u duljinu i privlači poglede nešto drugačijim dizajenerskim istupom. Sa 258 cm međuosovinskog razmaka (2cm manjim od Kone), jamči dovoljno funkcionalnosti i komocije. Tu je i solidnih 411 litara prtljažnika, a treba pohvaliti veliku količinu prostora za pohranu. No, krenimo redom, malo detaljnije…

Interijer Bayona najbliži je izgledu modela i20. Hyundai iz B-segmenta gradskih modela uvelike dijeli filozofiju s Bayonom. Sve je pregledno, rekli bismo u nekim detaljima odlično posloženo. No, zapravo dobar dio unutrašnjosti je plastičan. Ako ništa, sve djeluje čvrsto i zategnuto.

Jednostavnost i digitalizacija, Hyundai je to vrhunski upario…

Digitalni kokpti ovisno o programima vožnje (Eco, Normal, Sport), dostupan je u tri grafike i taj dio je Hyundai složio odlično. Teško se odlučiti koja nam najbolje izgleda.

Dok je dodirni zaslon od 10,25″ dobro poznat i čini formulu za uživanje putnika od najmanjih Hyundai modela, do najvećih. Ako odaberete pakete opreme kao što je bio ovaj testni u Premium izdanju, možete očekivati još LED ambijentalnu rasvjetu, mogućnost bežičnog punjenja mobitela i Bose ozvučenje. Doista, u ovakvoj izvedbi smo i mi uživali.

A sad na red stiže mehanički dio. Motorizacija testnog primjerka donijal nam je 1.0 litrenu “mild-hibrid” 48V verziju od 120 KS. Tim brojkama dirigirao je automatski 7DCT  mjenjač. Da se razumijemo, ovaj model ne djeluje kao pravi hibrid i ne očekujte da će se voziti bešumno prilikom kontinuiteta brzine.

Solidna izvedba 1.0-litrenog sklopa koji je za naš gušt ipak malo previše žedan…

U vožnji sve to djeluje skladno, ali u nekim trenucima Bayon djeluje i nezgrapno, ne previše usaglašeno s mjenjčem. Pogotovo, kada na papir stavimo potrošnju modela, koja se na testu vrtila nešto iznad 8 litara. Sad vi procijenite je li vam to zadovoljavajuće. Tek smo na otvorenoj cesti bili na brojkama od 6,5 l.

S druge strane, u vozačkom pogledu, tih 17 cm udaljenosti od tla se ne osjeti na vožnji. Bayon ugodno prolazi zavojima, a čak i na veću dinamiku vozača odgovara i uzvraća solidnim ponašanjem. Dakle, Hyundai je ostao pristran sebi i modelima koji spajaju kompromis i balans između svih aspekata koje svaki pojedini kupac želi.

Međuosovinski razmak tek je 2 cm manji nego onaj kod Kone... (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tri su i paketa opreme, Comfort, Style i Premium. Bazna izvedba nudi solidan početak popisa opreme, ali naša je preporuka da ciljate minimalno Style izvedbu. Oni nešto klasičnije i ziheraške naravi, odabrati će i slabiji atmosferski benzinac od 84 KS. Upravo s tim motorom i Comfort paketom opreme proći ćete i najpovoljnije.

Bayon, koji će borbu voditi s Opel Crossland i ostalom povišenom razigranom škvadrom, tako je dostupan jod 114.990 kuna. I to je iznos koji ne zvuči ni malo odbojno.

Ipak, ako želite nešto bogatiju izvedbu s popisom opreme, poput ove testne, vaše financije će se morati protegnuti sve do 169.080 kuna.

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, blok od alu lijeva, sprijeda popr., blagi-hibrid
Obujam: 998 ccm
Provrt x hod: 71 x 84 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min
Moment: 172 Nm pri 1500-4000/min
Mjenjač: automatski, 7 st.
Pogon: na prednje
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment
Gabariti: 4180 x 1775 x 1490 mm
Međ. razmak: 2580 mm
Krug okretanja: 10,4 m
Masa: 1145 – 1255 kg
Prtljažnik: 411/1143 litara
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/diskovi 262 mm
Ručna: električnaGume: 215/55 R17 (osnovne 205/60 R16)
Gume: 205/55 R17

PERFORMANSE
Brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja (EU): 7,4 l/100 km (kombinirana)
CO2: 119 g/km (WLTP)

CIJENA
Testni model: 169.080 kuna
Osnovni dizelaš: nije u ponudi
Osnovni benzinac: 114.990 kuna

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin