Hyundai u svojoj bogatoj ponudi osvježenih modela, nudi i novu, treću generaciju najmanjeg iz i-obitelji. Atraktivnog izgleda, zavidnih vozački atributa i razumne potrošnje, provjerili smo ima li istine u navodima proizvođača, kada je i10 najavljen kao najnapredniji gradski igrač…
A-segment vozila, po definiciji su najmanji modeli na tržištu, ali svojim mogućnostima, odavno su nadmašili svoje proporcije. Dakle, posjeduju sve talente puno veće braće. Pri tome mislimo na ozbiljnost izvedbe, a prije svega na tehnološku naprednost.
Jedan od aktera iz skupine ‘mališana’, koji u svemu potkrepljuje naše navode je i Hyundai i10. Prva generacija simpatičnog Korejca pojavila se 2008. Od prvog danas ovaj model je bio drugačiji od ostatka društva. I dok su drugi igrali na šarm zaigranih linija, mali i10 idealno je kombinirao ozbiljnost i vrckavi duh. Sad je pred nama treća generacija, a formula se nije mijenjala…
Kako opisati novi Hyundai i10 i njegov nastup? Nova, treća generacija izgleda jako atraktivno. Usudili bi se reći, kako će ovaj model podjednako favorizirati oba spola. Hyundai je odlično prilagodio dizajnerski izričaj u klasi, koja je većinom rezervirana za ljepši spol. Pogotovo kada odaberete kombinaciju poput ove testne, u dvobojnoj – Aqua Turquoise i crnoj kombinaciji.
Prednja maska zrači nešto agresivnijim nastupom. LED dnevna svjetla već tradicionalno nisu dio standardnih svjetlosnih tijela. Forma vozila ostala je istom, gdje je stražnji kraj dobio tek temeljito osvježavanje. Šteta jedino zbog stražnjih svjetala, da nemaju neki upečatljiviji svjetlosni potpis.
U odnosu na svog prethodnika, naše riječi potvrđuju i brojke. Tako je novi i10 je u dužinu dobio svega 5 milimetara (3.670 mm), a tek značajniji je rast u međuosovinskom razmaku za 40 mm. To je donijelo određena poboljšanja u vožnji i još više u unutrašnjosti vozila.
Bolji osjećaj vožnje može se pripisati i rastu u širinu za 20 milimetara, dok je visina smanjena za istu brojku. Skladne proporcije donose na koncu zavidnu komociju, a prtljažni prostor od 252 litre gura i10 među najizdašnije u klasi. Vozač i tri suputnika u ovom automobilu imat će dovoljno ‘zraka’, kako za noge, tako i za glavu…
Što se tiče samog dojma unutrašnjosti, on je sada još dojmljiviji. Na tragu veće braće iz Hyundai obitelji. U oko tako prvo upada zaslon osjetljiv na dodir, dijagonale od čak 8 inča, koji je najveći u ovoj klasi vozila na tržištu. Infotainment sistem radi bez greške, a nudi mogućnost povezivanja putem Android Auto i Apple CarPlay sustava, kao i bežično punjenje telefona, ali i kameru za vožnju unazad. Dominiraju plastični elementi, ali to je već normalno u ovoj priči malih automobila…
Pohvalit ćemo i brojne sustave aktivne i pasivne sigurnosti, među kojima se izdvajaju automatsko kočenje u slučaju opasnosti kao i sistem kontrole i upozoravanja pri napuštanju trake. Sve nabrojano nije baš česta pojava u automobilima ove klase. Što je najbolje, u i10 sve odlično funkcionira, a njihovo djelovanje nije naporno i ne živcira neočekivanim aktiviranjima u prometu.
Testni i10 stigao nam je u izvedbi s četverocilindarskim 1.2-litrenim MPi benzincem snage 84 KS i 118 Nm okretnog momenta. Nije najpoletniji na svijetu, ali će sve zadatke odraditi bez problema, pa tako i one na autoputu, kada se treba držati visoki tempo (130-140 km/h). Istina, buka pri tim brzinama je već izražena, ali nismo ni očekivali puno tiši model.
Omjer brzina dobro je posložen, tako da na račun 5-stupanjskog ručnog mjenjača nemamo što prigovorit. U gužvama nije naporan za ‘šaltat’, dok na otvorenim cestama fino surađuje u dinamičkim uvjetima.
U tom pogledu, zanimljivo je bilo vidjeti koliko je klasični atmosferac žedan. Mi smo kroz test postigli brojku od 6,6 litara u prosjeku. Što je u pogledu stalnog boravka u gužvama i na autoputu sasvim dobra ‘matematika’.
Hyundai i10 sa 67 KS na dionici od 360 km prosječno trošio 4,25 l/100 km
Udobnost i završna izrada opet se povezuju s opisnim atributima koji idu uz A-segment vozila. Dakle, na 15 colnim gumama i10 solidno upija rupe i prelazi ležeće policajce. Žalosti samo činjenica, kako i10 i dalje boluje od manjka izolacije. Tako su stražnji kotači u direktnom doticaju s limom. Dobro bi došla obloga plastike i popratnih materijala, jer tijekom kišnih dana ili prelaskom preko kamenčića taj detalj je prilično izražen…
Cijena i10, novog gradskog zavodnika je zanimljiva. Ova korejska priča nastupa s iznosom od 79.990 kuna. Doduše, u tom slučaju se radi o slabijoj inačici od 68 KS. Time spada u red najpovoljnijih modela na tržištu. No, priča se bitno mijenja kada vaše želje prenesete i na konfigurator. Tako gradski mališani postaju prilično skupa roba, koja cijenom dotiče i klasu iznad. No, odvažni šminkerski nastup nekad je vrijedan koje kune viška, na stil se danas gleda više nego ikada…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., 16V, DOHC (Euro 6d-TEM)
Obujam: 1197 ccm
Snaga: 62 kW (84 KS) pri 6.000 o/min
Moment: 118 Nm pri 4.200 o/min
Omjer kompresije: 11,0 : 1
Provrt x hod: 75.6 x 71.0 mm
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: na prednje
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, A-segment
Gabariti: 3.670 x 1.680 x 1.480
Međ. Razmak: 2.425 mm
Krug okretanja: 10,0 m
Cd: 0,29
Masa: 1.007 kg
Prtljažnik: 252 litara
Spremnik: 36 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/dvojna torzijska osovina
Kočnice: samov. diskovi 252 mm/diskovi 234 mm
Ručna: mehanička
Gume: 195/45 R16
PERFORMANSE
Brzina: 171 km/h
0-100 km/h: 12,6 s
Potrošnja (WLTP): 6,1/5,1/4,5 l/100 km
Na testu: 6,6 l/100 km
CO2: 121 g/km
CIJENA
Testni model: 121.665 kuna
Osnovni benzinac: 79.900 kuna (1.0 MPI 5MT Select, 68 KS)
+ solidna izrada
+ vozne osobine
+ mjenjač
– izolacija
foto: Autoportal.hr