TESTIRALI SMO

Jeep Renegade 1.3 GSE 4×4 Limited AT9, dobrodošla benzinska injekcija

Solidan kompaktni SUV, s novim turbobenzincem snage 180 KS, rafalnom automatikom i ‘pametnim’ integralnim pogonom pokazuje spretnost i dinamičnost, ne i štedljivost…

Najmanji Jeep, Renegade, svojevrstan nasljednik legendarnog Willysa, junaka II. svjetskog rata, vozili smo krajem 2014., nedugo nakon uvođenja, u dizelskoj verziji 2.0 Mjet sa 140 KS i 350 Nm, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom 4×4.A početkom godine u novoj osnovnoj 3-cilindarskoj turbobenzinskoj verziji 1.0 GSE sa 120 KS i 190 Nm, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom, koja je zbog povoljne cijene i najtraženija.

Za šestu tržišnu godinu, dok se dizelaši polako povlače s tržišta (premda su na mnogim tržištima, poput našeg, još ‘tražena roba’), jak je adut novi 4-cilindarski turbobenzinac T4. Kompaktni SUV, dugačak 4255, širok 1805 i visok 1697 milimetara, koji je u kolovozu 2018. redizajniran, opremljen je snažnijom verzijom ‘malog globalnog motor’ GSE (Global Small Engine).

Riječ je o novom, modularnom dugohodnom benzincu (70 x 86,5 mm), koji je startao 2016. u 2-ventilskoj (!) 3-cilindarskoj atmosferskoj izvedbi N3 s 999 ccm i 72 KS (76 KS na etanol), za brazilske modele Fiat Mobi, Uno i Argo te 4-cilindarskoj s 1332 ccm i 101 KS (109 KS na etanol), za Fiat Uno, Argos i Crono.Pored 3-cilindarske turbobenzinske verzije T3 (999 ccm, 120 KS, 190 Nm), koja  se ugrađuje u Fiat 500X, i Jeep Renegade, pristigla je 4-cilindarska T4 (16V, 1332 ccm), koja se ugrađuje i u Alfa Romeo Giuliju.

Uzdignuto, čvrsto podvozje pruža korektnu udobnost te omogućava sigurnu vožnju na asfaltu, a terenskim je svojstvima ovaj Renegade vjerojatno najbolji u klasi!Osnovna verzija sa 150 KS i 270 Nm namijenjena je Renegadeu s prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a snažnija (180 KS i 270 KS), verziji 4×4 s automatskim 9-stupanjskim mjenjačem. Takvu smo vozili, s najbogatijim paketom opreme i zbilja, to je sada ‘pravi’ Renegade. Uzdignutom, ‘kutijastom’ izvedbom odaje stil pravog terenca, jasno povezanog sa slavnim pretkom. Sve što smo upoznali u dosadašnjim verzijama sada svira ‘za tercu’ više note.

Foto: Domagoj Kovačić

Kvaliteta izvedbe je vrlo dobra, talijanski su dizajneri lijepo povezali klasično i hi-tech, s izvedbom ‘u gojzericama’. Razmjerno visok položaj sjedanja odaje dojam ozbiljnog terenca, a komfor je, za dužinu od 4255 mm, koja povećava spretnost i okretnost u gradu sasvim pristojan. Udaljenost podnice od podloge od 20 cm, u kombinaciji s pogonom 4×4 Active drive obećava dobra vozna svojstva i izvan asfalta. Konačno, riječ je o Jeepu!

Klasična grafika glavnih instrumenata pogođeno je rješenje, a središnji 10,9-inčni dodirni ekran dobro kombinira sve informacijske funkcije. Turbobenzinac radi britko, fino izbalansirano i s 9-stupanjskim ZF mjenjačem omogućava zbilja uvjerljive performanse. Temperament i oštrinu. Potvrđuje to ubrzanje do stotke za 8,5 s, dakle ovaj je Renegade spreman za dinamičnost i poletnost.

Dojmila nas je ‘punoća’ otpuštanja snage, uz ‘meko’ rafalno šaltanje. To Renegadeu pruža zavidan temperament u gradu i na otvorenom. Mogu se birati četiri programa šaltanja, a standardan pruža najbolji kompromis svih svojstava. U programu Sport, uz ‘kick-down’ šalta pri 6000/min, uz zvuk koji sadrži i ‘sportske note’ i tada se snaga jasno osjeća ‘pod nogama’. Klasična grafika glavnih instrumenata, dobar komfor (za dužinu od 4255 mm), bogata oprema, s kožnatim sjedalima i 9-stupanjska automatika ‘preporuka’ su za ugodnu vožnju.

Zbilja, lijepo ga je i uživajuće voziti, a najveća brzina od 201 km/h pokazuje da je ‘na svom terenu’ i na autocesti. Sve je dobro izbalansirano, ima dovoljno snage i na pretjecajnu traku autoceste. Kad se nagazi gas šalta stupanj-dva niže i spremno kreće naprijed. Usto je na zavojitoj cesti, za automobil konfiguracije terenca stabilan i upravljiv, a i kočnice, koje omogućavaju zaustavljanje pri 100 km/h za 37,7 metara, na visini su zadatka.

Zbog osjetno tišeg motora, a bržeg odziva na gas ugodnije ga je voziti nego dizelaša, a dovoljna rezerva snage za ‘izvlačenje iz zavoja’ omogućava i vožnju u solidnom ritmu. Stabilnosti, držanju ceste pomažu i lijepe 17-colne aluminijske felge s gumama 215/60. To je to. Ovo je zbilja najbolji Renegade do sada, poletan, funkcionalan i zabavan, osim u jednom ‘malom detalju’. Problem je jedino potrošnja goriva – na testu je izmjeren prosjek 10,2 l/100 km, a kad se vozi žešće, prelazi i 12. No u smirenoj se vožnji prosjek može spustiti na osam litara, niže od toga teško…

Razlog? Premda je koeficijent otpora zraka od 0,34. OK, za takav tip vozila, plus velika širina i visina (dakle površina poprečnog presjeka), plus pogon 4×4 (Activ Drive), koji u normalnim uvjetima snagu usmjerava uglavnom sprijeda), plus automatski mjenjač (premda učinkovit 9-stupanjski), plus 4-cilindarski turbobenzinac, nije baš formula za štedljivost. No u svemu je ostalom ovaj Renegade – pet!

Cijena? 232.758 kn, u ovoj razmjerno raskošnoj verziji, nije malo ali je korektno. Jasno, povoljnija je osnovna 3-cilindarska, koja vuče sasvim pristojno, a s ručnim šaltungom i prednjim pogonom na testu nam je prosječno trošila 7,6 litara.Novi talijanski turbobenzinac, namijenjen za desetak modela koncerna FCA, ravnomjerno otpušta snagu od 1400 do 6000/min, a zbog najvećeg momenta od 270 Nm pri 1850/min dobro vuče i bez turiranja.

Foto: Domagoj Kovačić

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1332 ccm
Provrt x hod: 70,0 x 86,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 132 kW/180 KS pri 5750/min
Moment: 270 Nm pri 1850/min
Mjenjač: automatski, 9 st.
Pogon: 4×4 (Active Drive)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4255 x 1805 x 1697 mm
Međuosni razmak: 2570 mm
Cd: 0,34
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1320/540 kg
Raspored masa: 59,6/40,4
Prtljažnik: 351/1297 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/kombinirani
Kočnice: samov. diskovi 292 mm/diskovi 272
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 201 km/h
0-100 km/h: 8,5 s
Potrošnja (EU): 8,6/6,7/7,4 l/100 km
Na testu: 10,1 l/100 km
CO2: 170 g/km

CIJENE
Testni: 232.758 kn (31.454 eura)
Osnovni benzinac: 155.370 kn (20.996 eura), 1.0 GSE T3 Sport – 120 KS
Osnovni dizelaš: 178.116 kn (26.581 eura) – 1.6 Multijet Longitude, 120 KS

VRLINE I MANE
+ dobre performanse
+ oprema i komfor
+ terenska svojstva
+ osjećaj kontrole i sigurnosti
– visoka potrošnja 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj