Kia Cee’d (2006. – 2012.): korejski kompakt koji je pokazao zube Golfu i Astri

Korejski kompakt, koji se po istom tehnološkoj matrici kao Hyundai i30, počeo proizvoditi u rujnu 2006. u Žilini (Slovačka), uveo je najdulje jamstvo u autoindustriji…

Kia Cee’d se proslavio sedmogodišnjim jamstvom u trenutku kad je Volkswagen Golf V nudio dvogodišnje (!) i tek je Golfa VI 2008. dobio trogodišnje. Korejski je kompakt usto osvojio i pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost. To je bila konačna potvrda da je riječ o vrlo solidnom i kvalitetnom automobilu C-segmenta, koji je ušao u ‘prvu ligu’ kompakata, gdje su ‘starosjedioci’ Golf, Astra, Focus…

No, zbog toga je ubrzo postao i cijenjen na tržištu rabljenih, pa je po cijeni na razini usporedivih Astra i Focusa, a desetak posto jeftiniji od Golfa. No, zbog pouzdanosti i trajnosti, koja nadmašuje većinu europskih konkurenata, a znatno manjeg rizika krađe, često je isplativiji.

U ponudi su bili uvjerljivi 16-ventilski benzinci serije Gamma, obujma 1396 ccm sa 109 KS i 1591 ccm sa 132 KS te turbodizelaš obujma 1.6 CRDi, serije U-Line, obujma 1582 ccm s 90, 115 i 128 KS. Za prve su verzije bili dostupni i dizelaši 2.0 CRDi, s 1991 ccm i 140 KS. Ti potječu od talijanske tvrtke VM Motori (Korejci su ga proizvodili po licenci), poznate po izvrsnim dizelašima.

Kia Cee’d nije imao značajnijih problema, (rijetki) problemi s dizelskim brizgaljkama bili su povezani s tadašnjom lošom kvalitetom goriva, što je riješeno 2008. Benzinci su u početku imali problema s termostatima (2 do 3 posto primjeraka), što je riješeno u garanciji. Najisplativiji je osnovni benzinac, a kod dizelaša problem može biti prevelika kilometraža.

Podvozje je solidno, rijetki su bili problemi s kuglastim zglobovima i selen blokovima, a diskovi kod modela prve generacije, u usporedbi s naknadnima, nisu toliko izdržljivi, pa kod rabljenih primjeraka mogu biti problem. No, po tome se vidi i kako je automobil vožen, odnosno održavan.

A ovo su greške i kvarovi koji su riješeni kroz standardne servisne akcije.

PROBLEM
Lupanje iz stupa upravljača pri malim brzinama i na neravnim površinama.
UZROK
Prekomjeran slobodan hod u pogonskim zupčanicima motora EPS-a.
POPRAVAK
Zamijenite pogonski zupčanik motora EPS.

PROBLEM
Nepravilan rad osvjetljenja instrumentalne ploče.
UZROK
Induktivna interferencija na multifunkcionalnom kontrolnom modulu (smješten u središnjoj konzoli).
POPRAVAK
Stavite novi multifunkcionalni kontrolni modul.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica SRS (zračnog jastuka) svijetli.
UZROK
Multipriključak sklopa električnih instalacija nije ispravno spojen na kontrolni modul SRS zbog neispravnog vanjskog kućišta multipriključka.
POPRAVAK
Ako je broj proizvoda na vanjskom kućištu multipriključka SRS C2, zamijenite vanjsko kućište multipriključka SRS. Multipriključak sklopa električnih instalacija mora biti aktiviran i spojen na kontrolni modul SRS.

PROBLEM
Loš rad na praznom hodu. Nepravilan rad motora.
UZROK
Unutarnja greška aktuatora položaja bregastih vratila (CMP) ispušnih ventila.
POPRAVAK
Provjerite rad aktuatora položaja bregastog vratila (CMP). Provjerite otpor aktuatora položaja bregastog vratila (CMP). Određeni otpor: 6,7-7,9 mOhm. Zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Oklijevanje pri ubrzanju.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Slab i nepravilan rad motora.
UZROK
Odvojena donja cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) od međuhladnjaka ili turbopunjača (TC). Cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) neispravno zategnuta.
POPRAVAK
Provjerite cijevi međuhladnjaka turbopunjača (TC) i stezaljke. Zamijenite komponente ako je potrebno.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Komentari