TESTIRALI SMO

Lexus ES 300h F Sport Premium, goropadna pojava i minimalna potrošnja, Nijemci na udaru!

Foto: Hrvoje Grguljaš

Ovaj model u punom smislu opisuje japansku premium marku. Lexus se na pravi način ‘vratio’ u igru. Dojmljiv dizajnerski istup, provjerena pogonska tehnologija, za solidne performanse, ali odlične potrošačke brojke (oko 6 litara), ES 300h zbilja je očaravajuć automobil…

Povratak Lexusa na hrvatsko tržište očito je bio odličan potez. Možda to nikad neće biti neke prodajne brojke, od kojih će vam se zavrtjeti u glavi, ali naši ljudi zaslužuju imati ovu marku na domaćem tlu. Iako smo po naravi privrženi europskim, a posebno njemačkim automobilima, Lexus je kod nas uvijek imao svoju publiku fanova…

Dojmljivih dimenzija, ES 300h privlači pogled gdje god se pojavili (foto: Hrvoje Grguljaš)

Nakon što smo još krajem godine imali prilike isprobati potpuno novi, kompaktni crossover Lexus UX, samo smo se podsjetili koliko je japanska premium marka zbilja posebna i drugačija.

Naša visoka očekivanja bila su prisutna i prilikom preuzimanja atraktivne limuzine – ES 300h. Dojam se nije promijenio ni prilikom prvog susreta s vozilom, jednostavno Lexus igra na kartu smirenosti i jednostavne profinjenosti u interijeru. Baš to će mnogi cijeniti u ovom užurbanom ritmu. Dok je vanjski dizajn priča za sebe, zapravo ono što vas tjera da se zaljubite u ovaj automobil.

Sa svojih 4975 mm duljine, Lexus ES 300h jasno daje do znanja o kakvoj je pojavi ovdje riječ. Mnogi će se pitati odmah, pa tko je njemu prava konkurencija, većina je odmah upitala – S-klasa, A8? Baš ti su zaboravili kako Lexus ima i još veći, dojmljivi – LS.

Stoga, ta priča otpada, a ES 300h na radaru ima BMW serije 5, Audi A6 i Mercedes-Benz E-klasu. Adut iz sjene, japanski perfektan sigurno ima štošta za reći razvikanom njemačkom društvu.

Gotovo 5 metara duljine, osim dojma na cesti, donosi i popriličnu komociju u vozilu (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dizajnerski prepoznatljiv LED ‘ožiljak’ rezerviran za dnevna svjetla i dalje je prisutan. Prekrana limuzinska silueta, s dozom coupe začina, dizajnerima je dozvolila brojna igranja na karoseriji. Sve to završava na zanimljiv način sa stražnjim krajem, što je vidljivo i kroz svjetlosne potpise, koji nisu skroz izbačeni prema van, pa je dojam širine zapravo još fascinantniji.

Svjetlosni potpisi ostavljaju dojam elegancije, ali i prividno ostavljaju jedan neočekivan efekt širine vozila (foto: Hrvoje Grguljaš)

Priča ostaje ista i prilikom otvaranja vrata. Interijer je drugačiji, vizija Japanaca odstupa od klasičnih europskih pogleda, a opet je tako bliska. Kokpit, pogled na infotainment, pa i na prvu preosjetljivi ‘touchpad‘ iza mjenjača. No, nakon nekoliko minuta, tako se lako uživite u Lexus svijet.

I dok se prijašnjim generacijama Lexus modela mogao osjetiti duh Toyote, sada je ova marka ipak odskočila. Tek poneki detalj, podsjeti nas na povezanost ove dvije marke, ali profinjen duh u ovom modelu jednostavno zrači.

Doslovno kao ured, tako izgleda interijer prestižne ES izvedbe (foto: Hrvoje Grguljaš)

Veliki multimedijski zaslon od 12,3“ nudi prikaz više opcija od jednom, a njime je moguće  upravljati glasovnim naredbama ili putem spomenutog ‘touchpada’, dodirne plohe. Svidjelo nam se jednostavnost Lexus Premium Navigation sustavak, a posebno ozvučenje Mark Levinson Surround sa čak 17 zvučnika. Ako ste ljubitelj glazbe, doslovno ćete uživati.

Kao što smo već rekli, o komociji u ovom automobilu ne treba trošiti previše riječi. Sjedi se izvrsno, kako za volanom, tako i svi ostali putnici. Kožna sjedala F Sport potpisa ugodno su profilirana, te pružaju odličan kompromis udobonog i sportskog štiha. Jedino bi voljeli da je kapacitet prtljažnika veći, ovako je pomalo neočekivano mali s tek 454 litre.

Dovoljno velik, a opet neočekivano malen za ovakve proporcije vozila (foto: Hrvoje Grguljaš)

Vozač u mnoštvu tehnologija koje ES 300h nudi može još opuštenije voziti uz Lexus Safety System +, koji uključuje prepoznavanje pješaka noću, prepoznavanje bicikala, pomoć pri praćenju voznog traka i dvostupanjski sustav za prilagođavanje svjetlosnog snopa dugih svjetala. Dobro je znati da uvijek imate ‘malu pomoć’ bez obzira koliko pažljivi u prometu bili.

Kokpit drugačije kova, definitvno pogled na budućnost (foto: Hrvoje Grguljaš)

‘Po prvi put dostupan u Europi, novi ES 300h Self-Charging Hybrid označava najradikalniju transformaciju ikada za naš najprodavaniju poslovnu limuzinu. Vjerujem da će vozači prepoznati ovaj kvantni skok u oblikovanju, užitku vožnje i inovativnoj tehnologiji.’
Yasuhiro Skakaibara, glavni inženjer za Lexus ES

 

No, koliko god sigurnosna tehnologija bila zanimljiva, nama je pažnja bila usmjerena na 4. generaciju Lexus Hybrid Drive tehnologije.

ES 300h je opremljen najnovijim Lexus Self-Charging Hybrid sustavom. Istim onim koji smo imali prilike isprobati kod Toyote Camry. Dakle, iza ES 300h krije se 2.5-litarski četverocilindarski benzinski motor s Atkinsonovim ciklusom, te još lakši i kompaktniji elektromotor. Ukupna snaga sustava je 218 KS. Na papiru puno, u praksi to solidno izgleda. Sasvim dovoljno snage pruža vozaču, ipak voljeli bi da takva pojava od automobila nudi brojku od barem 250, pa na više konjski snaga.

Motor koji u kombinaciji s elektromotorom donosi 218 KS i malu potrošnju od 6,4 litre u prosjeku (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kako sve to izgleda u svakodnevnom životu. Dakle ovako, ES 300h u gradu doslovno uživa. Elektromotor je tu u prvom planu i on doslovno brine da luksuzna japanska limuzina klizi bešumno gradom, uz tu i tamo paljenje benzinskog motora. S druge strane, vožnje na otvorenim cestama, također pružaju užitak. Dobrim djelom, elektromotor brine za održavanje brzina.

Na autoputu je priča nešto drugačija. ES 300h je i dalje ugodan automobil, pogotovo kada se dosegne željena brzina od 130-150 km/h. Ali ističemo, kako ES nije kralj tišine na autoputu. Također, sigurno će mnogima zasmetati zvuk prilkom ubrzanja. Bezstupanjski CVT mjenjač tu najbolje podosjeti na svoju prisutnost i jedino tada bilježi minus u svoju rubriku.

Lexus uz Toyotu do hibridnog odlikaša (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zato je na kraju naših avantura, potrošnja od 6,4 litre u prosjeku i više nego očaravajuća. S obzirom o kakvim se performansama i dimenzijama automobila radi, Lexus svoje obećanje ispunjava.

Ako ste ljubitelj njemačke premium trojke, ali vas njihova učestala pojava na cesti ne veseli previše, a želite odskakati na jedan iznimno profinjen način. Onda je ovaj automobil jedini i konačni izbor, o kojem nemate što previše razmišljati. ES 300h dostupan je već od 415.900 kuna, ali dostupni paketi opreme (Comfort, Business, Executive, F Sport, Luxury) kao i filozofija kupaca Lexusa, u kojoj se ne kalkulira, odvest će sve potencijalne kupce u iznose od preko 500.000 kuna. Puno novaca, poprilično puno, ali ostatak premium društva svoje dizelske motore još skuplje naplaćuje. Dok je Lexus već odavno zakoračio u novo doba i jako suvereno hoda tim putevima…

(foto: Hrvoje Grguljaš)

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotori
Benzinski motor: 4 cilindra, u redu, 2487 ccm, 16 ventila DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i (ispuh) 131 kW/178 KS pri 5.700 o/min, moment: 221 Nm A25A-FXS
Elektromotor: Sinkroni motor s permanentnim magnetom 3NM (88 kW / 120 KS), moment: 202 Nm
Baterije: Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah
Kompresijski omjer: 14,0:1
Provrt x hod (mm x mm): 87,50 x 103,48
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 160 kW / 218 KS
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina, D-segment, 4v, 5 sjedala
Gabariti: 4975 x 1865 x 1445 mm
Osovinski razmak: 2870 mm
Cd: 0,26
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1740 / 550 kg
Prtljažnik: 454 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson Strut (prednja), Double Wishbone (stražnja osovina)
Kočnice: samov. diskovi/diskovi
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja (kombinirana): 5,1 / 4,6 / 4,6 l/100 km
Potrošnja (na testu): 6,4 l/100 km
CO2: 106 g/km

CIJENE
Testni model: 544.500 kuna
Osnovni model: 415.900 kuna (ES300h Comfort)

+ kvaliteta
+ potrošnja
+ vozački ugođaj (hibridni sustav, razina ugode)
+ premium duh
– kamera za vožnju unatrag (mogla bi biti bolja rezolucija slike)
– detalji interijera (nedostatak ambijentalnog osvjetljenja)
– prtljažnik

foto: Hrvoje Grguljaš

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj