Copy-paste način proizvodnje u auto industriji sve je učestali. To ne vidimo kao problem kada dobijete jedan ovako uvjerljiv gradski model. Mazda2 Hybrid oduševila je potrošačkim dostignućima i vozačkim talentima…
Japanski divovi već odavno surađuju. Toyota i Mazda još 2015. godine su postigle dogovor oko dugoročnog partnerstva, a prema svemu viđenome i dalje se jako dobro slažu. Mazda2 nam to na dobar način potvrđuje.
Mazda2 Hybrid je samopunjivi model, naglašavamo to jer i danas, nakon što su tolike godine hibridi aktualni kod, postoje ljudi koji brkaju pojmove i ovakav tip automobila povezuju s punjačima i utičnicama.
Naš glavni akter sigurno vam je već dobro poznat izgledom. Da, dobro stvarno je preslika i blizanac modela Toyota Yaris. Nećemo previše objašnjavati zašto se ovakve stvari u 2024. godini događaju, ali dijeljenje tehnologija i optimizacija troškova sigurno su jedan od glavnih razloga. Kad bolje razmislimo, ovaj dizajn nam se općenito jako dopada i dobro da se išlo baš s njime…
Dizajnerski osvrt ipak ćemo nastaviti s novostima u vidu osvježenja. Naime, Mazda2 je tijekom ove godine dobila je novo lice s dizajnom branika i rešetke koji su vjerni Mazdi. Uz jedinstveni stražnji dio – dizajniran u europskom dizajnerskom studiju i s ukrasnim detaljem na poklopcu prtljažnika u boji karoserije – ova kombinacija kreira sportski izgled i daje vozilu blagu, ali izražajnu površinu kako bi se pokazala vještina majstora. Testni primjerak vozio se u ‘Formal red’ nijansi u doplati vrijednoj 640 eura!
Unutrašnjost kod ‘dvojke’ je također blago osvježena. Ono što nam se sviđa je taj vozački ‘grif’ koji dobijete kad se smjestite za upravljač malenog gradskog osvajača. Pogled na interijer otkriva pregledni 7″ brzinomjer na kojem se nalaze sve važne informacije o vozilu. Preporuka za sve koji se susretnu prvi put s ovakvim tipom vozila. Postavite si ‘energy flow display’ i pratite tijek energije ovisno o vašem načinu vožnje. Ovakvi detalji vas čine odgovornijim u vožnji i puno nježnijim s gasom, a tad se brojke doslovno vrte od 3,7 do 5,0 litara potrošnje…
Drugi zaslon, onaj središnji za multimediju veličine je 9″ i radi stvarno brzo i bez ikakve odgode. Jedino bi voljeli da je grafika uvjerljivija. Ispred ručice mjenjača je i dio za bežično punjenje mobitela. A za nadolazeće dane Homura paket donosi savršenu opciju u vidu grijanja prednjih sjedala i upravljača. Sjedala sportskog štiha su udobna izvedena od kvalitetnog materijala tkanine i bočnih stranica presvučene sintetičkom kožom, pa ne sumnjamo u dugovječnost istih.
Drugi detalji u samom interijeru predstavlja jako dobru kvalitetu shodnu ovoj klasi vozila. Materijali su dobre kvalitete, ima tu i plastike ne brinite, ali sve u svemu Mazda ima veliki prolaz. Zašto? Zato jer ostavlja dojam trajnosti i ne očekujemo tako skoro da ćemo u ovom modelu čuti neko škripanje ili neki zvuk labavosti.
Po pitanju komocije, za dva putnika iza uvijek će se pronaći mjesta. Prtljažnik je dovoljno velik, ali čak i na oko možemo reći kako nije najbolji u B-segmentu vozila. U brojkama, kad već pričamo to je 286 litara kapaciteta, dok primjerice konkurent su tu i preko 100 litara u prednosti…
E sad ono najbolje. Hibridni sklop koji je zapravo skroz zabavan u vožnji tvori 1.5-litreni 3-cilindarski benzinski motor, koji u suradnji s elektromotorom ispucava kombiniranu snagu od 116 KS.
Idemo li razdvojiti priču, to znači kako benzinac donosi 93 KS i najveći okretni moment od 120 Nm, a tu je i elektromotor koji razvija 80 KS i 141 Nm. Podvučeno, Mazda2 razvija 116 KS. Do ‘stotke’ stiže za solidnih 9,7 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 175 km/h. Tim sustavom upravlja bez-stupanjski CVT mjenjač. Kako vrijeme ide stvarno možemo reći da je najbolja varijanta za hibride…
Hibridne sposobnosti puno su bolje nego prije par godina. Tada su hibridi održavali brzine do 40-50 km/h, sad je to puno bolje. U vidu i prilikom samog kretanja, a na kraju krajeva i kroz vožnju gdje u EV mode odradi održavanje brzine od 60-70 km/h. Tijekom test perioda s potpuno novom Mazda2, naše putno računalo pokazivalo je prosječnu potrošnju od 4,8 litara, a uzevši u obzir dinamiku naše vožnje, to je odličan rezultat. U jednom trenutku smo bili na čak 3,7 litara…
Veseli nas što ovakvi modeli više nisu beskrvni. Imaju svoju draž i donose bar malo zabave u vožnji. Na zavojitim cestama je ‘dvojka’ skroz dobra, a na zahtjevnijim dijelovima do izražaja dolazi možemo reći udoban ovjes (MacPherson naprijed/polukruta osovina straga) te visoka razina upravljivosti. Baš nekako u duhu marke…
Mazda2 Hybrid posjeduje naprednu inteligentnu hibridnu tehnologiju koja se glatko prebacuje između električnog, benzinskog i kombiniranog načina rada, pružajući vozaču agilno i ugodno iskustvo vožnje u svakoj situaciji. Izolacija i ugođaj vožnje najbolji su u gradu i pri brzinama do 120-130 km/h. Nakon toga ipak jači režim motora dolazi do izražaja…
‘Dvojka’ u vidu standardne opreme donosi kameru za vožnju unatrag, napredne senzore, sustav za detekciju pješaka, sustav pomoći pri skretanju i sustav prepoznavanja prometnih znakova kako bi pružala maksimalnu zaštitu i pregled u najgušćem gradskom prometu. S Homura paketom popis se produljuje (LED svjetla, zatamnjena stakla…)
Ovakvi automobili su baš naš favorit za odlazak u grad. Ako ste tip osobe koja migrira i život mu je orijentiran prema samom gradu i to baš onom prema najužem centru, onda su hibridne varijante vozila ono što trebate gledati. Mazda2 bi trebala definitivno dobiti priliku od svakoga tko se želi ‘ponoviti’. Čak i ako vas cijena odbije, prošetajte do jednog od Mazda trgovaca. Sigurno bi mogli financije rastegnuti, a to onda znači premašivanje iznosa od 25.000 eura…
TEHNIČKI PODACI – Mazda2 Hybrid Homura
POGON
Motor: 3 cilindra, 12 ventila, DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i
Obujam: 1490 ccm
Snaga: 85 kW / 116 KS pri 6.600 o/min
Provrt i hod: 80.5 x 97.6 mm
Moment: 120 Nm pri 3600-4800 Nm Nm/o/min
Omjer kompresije: 14.0 : 1
Električni motor: 80 KS, 141 Nm
Mjenjač: bezstupanjski, kontinuirani automatski (CVT)
Pogon: na prednje kotače
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt, B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3940 mm x 1745 x 1500 mm
Međuosni razmak: 2560 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 9,6 m
Masa/nosivost: 1180 /645 kg
Prtljažnik: 286 – 947 l
Spremnik: 36 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, polukruta osovina
Kočnice: Samoventilirajući diskovi, 282 mm (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17
PERFORMANSE
Brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU): 3,2/2,7/3,6 l/100 km
Na testu: 4,8 /100 km
CO2: 73 g/km
CIJENA
Testni model: 28.658 Eura (Uz Eko bonus – Mazda2 Hybrid Homura)
Osnovni model: 24.795 Eura (Prime-Line 1.5L Hybrid VVT-i 116)