TEST RABLJENOG

Nissan X-Trail (2000. – 2007.): najkvalitetniji SUV (Made in Japan!) za najmanje novca

Nissan X-Trail prve generacije (T30), kompaktni japanski polu-terenac ima čvrstu limariju i izdržljivo podvozje, ali osjetljiv turbopunjač (2.2 dCi)…

Nissan X-Trail prvi je SUV s ‘pametnim’ pogonom 4×4, koji primarno vozi s prednjim pogonom, a ovisno o proklizavanju, snagu prebacuje i na stražnje kotače.

No treba znati da nije klasičan terenac, iako se dobro snalazi i izvan ceste. Zbog toga nije dobro ako ga je dotadašnji vlasnik često koristio u teškim terenskim uvjetima te je prije svega preporučljiv temeljit pregled na kanalu ili dizalici.

Ako je boja izvorna te ako utvrdite da je auto pretežito korišten na asfaltu (nema oštećenja i ogrebotina podnice) te je redovito održavan, ne možete pogriješiti. Stanje guma (osim ako su nedavno izmijenjene) također pokazuje kako je automobil vožen i ima li nepravilnosti u podvozju.

Solidna i kvalitetna japanska izvedba jamči dugovječnost, počevši od limarije, do većine mehaničkih sklopova i elektronike. To potvrđuje i jamstvo od tri godine (100.000 km), početkom 2000-ih, kad su europski modeli imali 2-godišnje jamstvo.

Ako ne prelazite više od 20.000 km godišnje, najisplativiji je benzinski motor 2.0 sa 140 KS. Osjetno je jeftiniji od, često precijenjenih dizelaša 2.2 dCi, potrošnja mu je prihvatljiva, a rizici skupih kvarova osjetno niži. Jedina mana primjeraka proizvedenih do lipnja 2004. godine je osjetljiv napinjač lanca bregastih vratila, zbog čega treba mijenjati napinjač i lanac…

Common rail dizelaš 2.2, s dva bregasta vratila i 16 ventila, robusne je izvedbe, ali ima osjetljiv turbopunjač i sustav ubrizgavanja. Zbog toga je prije kupnje preporučljiv temeljit pregled u specijaliziranom servisu za dizelske motore.

Testna vožnja po neravnoj cesti pokazuje ima li zračnosti u ovjesu i upravljačkom mehanizmu, a kod snažnijeg starta ne bi smjelo biti trzaja u prijenosnom mehanizmu. Zbog razmjerno velike mase i dobrih performansi svakako pregledajte istrošenost diskova, jer se po tome može utvrditi kako je automobil korišten i održavan.

Prema ADAC-ovim statistikama pouzdanosti i kvarova,
Nissan X-Trail je svojedobno pri vrhu pouzdanosti, ne samo u klasi, s pet do sedam kvarova godišnje na tisuću vozila (0,5 do 0,7 posto). Od ozbiljnijih problema navode se jedino turbopunjač i ubrizgavanje kod dizelaša te zatezač lanca kod benzinskih modela.

Ako se vozi u uvjetima za koje nije namijenjen, na teškim terenima, problema može biti i s viskoznom spojkom (u funkciji središnjeg diferencijala), što se u vožnji prepoznaje po trzajima kod dodavanja gasa. Podjednako je kvalitetna mehanika i elektronika te uz redovito održavanje ne treba očekivati većih problema.

Vrlina ovog automobila je neupadljivost i zanemariv rizik krađe, u usporedbi s, primjerice, s njemačkim adutima BMW X3 i Volkswagen Touareg istog ili sličnog godišta. Zbog toga se ovakav rabljeni SUV više kupuje razumom nego srcem. Iako se cijene rabljenih Nissana razmjerno povoljne, problem je što je ponuda ovih modela prilično siromašna. Ako je u dobrom stanju X-Trail je isplativ, bez obzira na kilometre.

Nissan X-Trail 2.2 dCi (najčešći na tržištu rabljenih)
Motor: turbodizelski, 8V. lanac
Obujam: 2184 ccm
Snaga: 136 KS pri 4000/min
Moment: 314 Nm pri 2000/min
Brzina: 180 km/h
Ubrzanje: 11,5 s
Potrošnja: 6,5 do 9,5 l
Jamstva: 3 g. (meh.); 12 g. (lim)
Proizvodnja: 2002. – 2007.
Cijena: 27.000 – 45.000 kn

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj