TESTIRALI SMO

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE Tekna+, robustan i hibridno nježan

Isprobali smo e-POWER tehnologiju u najvećem članu Nissan obitelji. Kultno ime u svijetu terenaca ponovno osvaja fizičkim atributima, ali koliko su nove tehnologije zapravo dobre na terenu… 

Kada se jedan model kroz generacije na svjetskoj razini proda u više od sedam milijuna primjeraka, onda ‘nastavak’ jednostavno mora biti uspješan. Taj nastavak je novi Nissan X-Trail. Veliki SUV model s odlikama terenca već neko vrijeme je dostupan u najnovijem izdanju u domaćim prodajnim salonima.

Champagne srebrna i crni krov, dvobojna kombinacija je naša preporuka za vaš izbor! (Foto: Nikola Jurković)

Kao što već znate, za ovu novu iteraciju, Nissan se oslonio na dobro uspostavljenu DNK koja se proteže kroz sve tri prethodne generacije X-Traila: mišićav dizajn, fleksibilna korisnost i napredne mogućnosti pogona na sve kotače. Novi X-Trail dostupan je u izvedbi s pet i sedam sjedala. Dakle, jasno je da Japanci ciljaju na velike i pustolovne obitelji.

Novi X-Trail vozi na Alliance CMF-C platformi, koja predstavlja napredni inženjering, inovacije i naprednu tehnologiju. To se stvarno i osjeti u vožnji, a najviše u pogonskom dijelu…

Nissan je velike nade uložio u svoju vrstu hibrida. Tako je X-Trail drugi model u Nissan postavi (prvi je Qashqai) opremljen inovativnim pogonskim sustavom marke e‑POWER. U praksi se pokazao jako učinkoviti, ali…

Je li e-Power u redu najboljih hibrida na tržištu?
U top 5 sigurno ide. Sustav e-POWER novog X-Traila sastoji se od baterije velike snage i pogonskog sklopa integriranog s benzinskim motorom s promjenjivim omjerom kompresije, generatorom snage, pretvaračem i prednjim električnim motorom od 150 kW. Ovaj jedinstveni pogonski sklop znači da snaga do kotača dolazi samo od električnog motora, što rezultira trenutnim, linearnim odzivom na papučicu gasa.

Novi e-Power sistem je glavna priča, ali nikome neće promaknuti 3-cilindrični motor… (Foto: Nikola Jurković)

Novi elektrifikacijski dodatak za Europu je nadograđen na 1,5-litreni turbo benzinski motor s promjenjivim omjerom kompresije, s konačnom izlaznom snagom sustava od 213 KS. U praksi, možda nemate u potpunosti dojam kako je tolika snaga s vama. No, ubrzanje do 100 km/h za 7 sekundi je i više nego jako dobro. Zapravo u pogonskom smislu najviše Japancima zamjeramo guranje 3-cilindra u ovu priču, sve ostalo je za ‘lajk’, pogotovo u gradskim uvjetima.

Nije li onda ovaj 1.5 litreni motor premalen za ovoliki automobil?
Kad znamo što X-Trail znači i koliki je to model, na prvu bi se i mi složili s vama. No, kroz test vožnje nismo primijetili manjak snage, odnosno kako bi naši ljudi rekli, da vidi brdo prije nego što je uopće došao na njega. Više vas možda iz takta izbaci taj neujednačen, pomalo živčan rad, pogotovo dok je hladan…

Što to onda znači u potrošačkom smislu?
Naše putovanje s novim X-Trail modelom najvećim dijelom se odnosilo na autocestu. U tom smjeru je potrošnja išla s brojkama od 8 do 8,5 litara. A to su najvećim dijelom bile brzine u rasponu od 100 do 120 km/h. U gradu smo se spuštali do 7 litara.

Kako se vozi X-Trail? 
Naše putovanje od 850 km odradio je bez problema, a tako smo se i mi osjećali nakon dugo sjedenja. Dakle, nije nas umarao, u vozačkom smislu, ali ni u ergonomskom. Testirani primjerak vozio se na 20 cola velikim kotačima, a svejedno je dobro upijao svaku veću neravninu.

Novi X-Trail može bez problema u blato?
Makadamski putevi sigurno nisu problem, a nešto izraženije blatne kaljuže također će odraditi uz e-4Power pogon.

Foto: Nissan Hrvatska

Koliko je dobar izbor za 7 sjedala?
Vozili smo i manje modele koji su nudili treći red, tako da ovakav X-Trail od nas sigurno ima prolaz. Sigurni smo kako će i putnici koji pogode skroz iza isto s odobravanjem gledati. Naravno, tu prije svega mislimo na one manjeg rastom, a prije svega najmlađe članove obitelji. Testni primjerak bio je u varijanti sa standardnih dva reda sjedala…

Što bi voljeli da je drugačije izvedeno?
Definitivno 8″ velika multimedija. Dobra je, ali nekako djeluje grafički neuvjerljivo i već sad bi voljeli da je osvježe, ali i dodaju koju funkciju više. Kamera u 360 sistemu je zato jako dobra…

 

Masivnost se osjeti s prvim sjedanjem i kroz svaku vožnju…

Također, voljeli bismo da su u Nissanu za pojedine elemente iskoristili bolje materijale. Prije svega za ručicu mjenjača, koja ostavlja dojam plastike…

Zašto nam se sviđa?
Volimo taj dizajnerski pristup japanske marke. Nissan zna prenijeti taj terenski duh i kupci će to sigurno cijeniti. Iako je novi X-Trail svježeg dizajna, na van možemo osjetiti taj duh prošlosti i modela koji danas voze i služe vlasnike…

Koliko se X-Trail može pohvaliti dobrom cijenom?
Ako gledamo početne izvedbu (34.516 €), onda pričamo o modelu s blagim-hibridom i pogonom na prednje kotače (163 KS). U usporedbi s konkurencijom (Renault Espace, Volkswagen Tiguan Allspace…) je ravnopravan, ali među njima opet se ponavljamo, nekako najviše ostavlja taj ‘terenski macho’ nastup…

POGON
Motor: hibrid, benzinski motor, 3 cilindra , 12 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1497 ccm
Snaga benzinskog motora: 158 KS pri 4.600 o/min
Provrt x hod
: 84 x 90,1 mm
Kompresija: 8,0 : 1
Ukupna snaga: 213 KS
Ukupan moment: 525 Nm
Baterija: Litij-ionska (1,73 kWh)
Snaga elektromotora
: 204 + 136 KS
Moment: benzinski motor (250 Nm), elektromotor 195 Nm
Mjenjač: Xtronic, CVT
Pogon: na sve kotače

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, D-segm., 5V
Dimenzije: 4680 x 1840 x 1725 mm
Međuosni razmak: 2705 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,1 m
Masa: 1988 kg
Prtljažnik: 575 / 1298 L
Spremnik: 55 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, torizija
Kočnice: samov. diskovi / puni diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/45 R20

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 7,2 s
Na testu: 7,2 l/100 km
CO2: 146 g/km

CIJENA
Testni model: 54.149
Osnovni benzinski model: od 34.516 € (260.061 kuna) (1.5 VC-Turbo, 163 KS 2WD)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj