Već u najavi smo pisali kako je prilično osebujan taj mali Spring. O kvaliteti izrade, pravom i realnom dosegu, ali i izletu u Gorski kotar u nastavku…
Dacia Spring. Model koji svojom formom veže puno pohvala, ali i ostavlja poneki upitnik. Jednostavno, Dacia je prije mnogo razvikanijih proizvođača ponudila električnu alternativu i napravila odličnu stvar. Ostali su u svojoj domeni djelovanja, izrade, ali i cijene. Posebno kada je prije godinu i pol stigla prva izvedba (45 KS).
Električni Spring je već prilikom predstavljanja izazvao lavinu interesa, narudžbe su prešle brojku od 40.000 kupaca. Isto se potvrdilo i u domeni domaći trgovaca. Dacia Spring u izvedbi Electric 45 KS je doslovno razgrabljena. Ništa čudno, uz eko poticaje ovaj model je stvarno bio top ulov.
Početkom godine stigla je snažnija Dacia Spring Electric 65. Dobrodošli rast snage, uz solidni doseg danas je zanimljiva opcija. S baterijom od 26.8 kWh i više je nego pristojan gradski igrač.
Naš Spring stigao je u Extreme paketu opreme. Sad već prepoznatljiva ‘lichen kaki’ boja (430 eura) odlično ide uz brončanu kombinaciju. Budući da je ovo najmanji model u Dacia ponudi, izaziva puno simpatija. Sve je puno manje nego na što ste danas navikli. Pa pogled na kotače donosi nekad normalne, a danas gotovo nestale dimenzije – 165/70 R14.
Spring teži svega 975 kg i to se osjeti. Malene proporcije (3734 mm), uz jednostavnost izrade doveli su do malih brojki. Otvaranje vrata već otkriva kako u nekim pogledima Rumunji nisu bili previše inspirirani niti nastrojeni za neku razinu više. Pogled na interijer nastavlja u tom tonu. Spring donosi puno detalja od veće braće, ali ih ne prati u potpunosti. Ručna klima, pa uz nju smješteni podizači samo prednjih stakala. Sve to pomalo vraća u neka prošla vremena. Obrada nije briljantna ali to je sve u nekom drugom planu. Najvažniji je taj električni talent koji ima Spring…
Sve počinje s okretom ručice mjenjača na ‘D’. Istina, i on je na prvu pomalo konfuzan jer nema klasičnu parking ‘P’ opciju. Već svaki put morate dobro potegnuti ručnu kočnicu u ‘N’ – neutral, ler programu.
Vozački talent ovog modela prije svega su u gradskim uvjetima. Agilan nastup prije svega do 50-60 km/h je njegov forte. Iako krajnje brojke (do 100 km/h za 13,7 s) ne sugeriraju uvjerljivost. Zanimljivo, Spring hvata najvećih ‘tek’ 125 km/h. U zavojima? Osjeti se ljuljanje, možda i više od očekivanog. Ovaj model zbilja donosi drugačiji pogled na vožnju.
Koliki je električni potencijal ovog modela, najbolje ćemo opisati s vožnjom, izletom do kanjona Kamačnik. Prekrasno mjesto udaljeno je 112 km (izbjegavali smo autoput) od našeg punjača, na Trešnjevci. Prije polaska, imali smo 96% (202 km dosega). Gorski kotar ima puno prekrasnih izletišta, a ovaj kanjon definitivno prednjači.
I dok smo bili blago nervozni oko ovog poduhvata, željeli smo probati odraditi ovu vožnju bez stajanja na punjaču. Kako su prve brojke sugerirale, nismo bili sigurni da ćemo uspjeti. Pred Karlovcem smo bili na 68%, a vožnjom kroz Dugu Resu i Vukovu Goricu, došli smo ekonomičnom vožnjom do Vrbovskog i naše krajnje lokacije, nakon dva sata vožnje. Stanje na brzinomjeru (51% i preostalih 113 km dosega).
Prekasni kanjon Kamačnik obišli smo laganim tempom hodanja unutar 2 sata. Čisto informativno, hodanje do izvora traje sat vremena, a sam ulaz po osobi se naplaćuje 4 eura.
Povratak prema Zagrebu krenuo je prepun dojmova, a odličnu atmosferu i doživljaj s izleta doslovno nam je obilježila i Dacia Spring. Vožnja starom cestom jednostavno zove na stajanje u neke od lokalnih restorana. Teško je ostati imun na prizor kada vidite kako se ‘nešto okreće’. I da, svakako za takve prilike imajte gotovine u sebe, jer tamo POS aparati nisu opcija. Na sreću, naš bankomat je bio na kilometar od nas. U situaciji kad pazite na doseg, ovakve stvari nisu baš poželjne niti ukalkulirane. Severin na Kupi tako nam je ostao upamćen kao pravo gurmansko mjesto. Nastavili smo vožnju, a kako je povratak ipak donio više lagani nizbrdica i puno manje uspona, to se očekivano dobro prikazalo u našem ‘range’ pogledu.
Naša misija uspješno je završila. Povratak na mjesto gdje je sve krenulo, na punjaču završili smo s preostalih 44 km (15%). Spajanje na brzi punjač značio je samo jedno, puni Spring unutar sat vremena. Zapravo smo tek tada mogli reći, kako smo konačno zaključili našu izlet avanturu. Ovo punjenje smo zaustavili na 86%, a s novim potrošačkim navikama s puta, doseg je pisao čak 225 km.
Zaključak cijele priče. Ovo je zanimljiva ulaznica za električni svijet. Šteta da nije i danas u domeni cijena kada se model pojavio na tržištu.
Dacia Spring Extreme Electric 65
POGON
Motor: električni, sinkroni
Snaga: 48 kW (65 KS)
Moment: 113 Nm
Baterija: Litij-ionska (26,8 kWh)
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Pogon: prednji
Start/stop: ne
KAROSERIJA
Izvedba: A-segment, 5 vrata
Gabariti: 3734 x 1579 x 1513 mm
Međuosni razmak: 2423 mm
Prtljažnik: 290 / 1100 l
Cd: 0,26
Masa: 975 kg
Krug okretanja: 9,5 m
EuroNCAP: 1*
PODVOZJE
Izvedba: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samoventilirani diskovi 238 mm/ bubanj 170 mm
Ručna kočnica: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 165/70 R14
PERFORMANSE
Brzina: 125 km/h
0-100 km/h: 13,7 s
Doseg: 205 – 240 km
Na testu: 11,2 kWh
CO2: 0 g/km
CIJENA
Testni model: 25.700 eura
Osnovna izvedba: 24.700 eura (Electric 45 Cargo)