TESTIRALI SMO

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 GT, svima divan, svima najljepši

Peugeot 408 je od premijernog predstavljanja osvojio javnost, u Hrvatsku je dostupan od početka ožujka. Mi smo ga isprobali još jednom…

Ova dizajnerska formula očito je osuđena na uspjeh. Zna to i Peugeot, pa je brže bolje među prvima uhvatio vlak i predstavio – 408! Potpuno novi model koji je koktel crossovera i coupea, a sve je začinjeno uz francuski šarm. Prvi utisak s modelom doživjeli smo sredinom veljače na prezentacije u Motovunu, baš u blagohibridnoj turbobenzinskoj verziji 1.2 snage 130 KS.

Peugeot 408 objedinjuje nekoliko kategorija u jedno, a posebno se ističu coupe i crossover narav, zrači agresivnim, ali baš profinjenim dizajnom. Francuski proizvođači tako su kompletirali jednu novu klasu, u kojoj su se već utaborili Renault Megane Conquest i Citroen C4 X, koji je tehnološki srodnik novog modela Peugeot 408.

Stražnji branik izaziva komentare, dok padajuća silueta krova izaziva taj poseban coupe efekt (Foto: Nikola Jurković)

Podsjetimo, novi Peugeot 408 koristi bogatu tehnološku bazu koncerna Stellantis te je napravljen na dorađenoj EMP platforme koja krasi model Peugeot 308, a dimenzijama i cijenom se smješta, kako i brojke sugeriraju, između modela – Peugeot 308 i Peugeot 508.

Novi član D-segmenta, da baš tamo pripada Peugeot 408. U tu klasu ga gura duljina od 4,69 metara, a posebno se hvali međuosnim razmak od 2,79 metara, što ovom atraktivnom modelu veliku prostranost na stražnjoj klupi. Prostranost naglašava i 19 cm prostora za koljena. Funkcionalnost vožnje i atraktivnost izvedbe naglašava napredni multifunkcionalni kokpit i-Connect. Isto tako, prtljažni prostor donosi prilično iskoristivih 536 litara kapaciteta.

Vanjski atraktivni izgled prati i takva unutrašnjost. No, opet se skriva čist pogled na brzinomjer i to traži od vozača dobar kompromis i namještanje na vozačevom sjedalu. Model postavlja i nove standarde u smislu ergonomije, kvalitete već viđene kod novog modela Peugeot 308, praktičnosti i tehnologije s novim multimedijskim sustavom i-Connect.

Najbolja je zasigurno opcija koja dolazi kroz aplikaciju MyPeugeot koja omogućuje da s pametnog telefona ili središnjeg zaslona pokrećete ili programirate prethodno grijanje i hlađenje vozila ili provjeravate, programirate, pokrećete ili odgodite punjenje baterije kod plug-in modela.

Nalik onom u modelu 308, ali velika je novost i-Toggle… (Foto: Nikola Jurković)

Poznati ambijent unutrašnjosti krasi 10″ zaslon smješten u sredini kokpita, a u razini opreme GT dostupan je s 3D tehnologijom. A hvalimo poslušnost Francuza, koji su uvidjeli neke stvari kroz prošle modele i predstavili i-toggle tipke koje se mogu u potpunosti konfigurirati i koje su smještene ispod središnjeg zaslona.

Popis motora kod novog lava u gami nije pretjerano dugačak, a ostaje žal zbog izostanka dizelske varijante. Naša prva test vožnja odrađena je u društvu s 1.2 PureTech izvedbom, turbobenzincem od 130 KS, uz automatski EAT8 mjenjač. Ostatak ponude čine plug-in hibridni pogon (1,6-litreni benzinac i elektromotor) s dvjema opcijama snage (180 i 225 KS). Litij-ionska baterija u obje plug-in hibridne inačice ima kapacitet od 12,4 kWh.

Dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača: snage 3,7 kW u serijskoj opremi ili snage 7,4 kW u opcijskoj ponudi. Novi Peugeot 408 može se isprobati i naručiti kod ovlaštenih trgovaca, a dostupan je u tri paketa opreme – Allure, Allure Business i GT.

Testirani 1.2 litreni 3-cilindrični turbak broji 130 KS, kojim dirigira 8-brzinski automatik. Zanimljiv zvuk prilikom ubrzavanja zapravo je skroz fora, a u vidu performansi je bolji uživo nego na papiru. Do 100 km/h ide za 11,5 s, a nabire krajnjih 210 km/h. Razigrani stav u potrošačkom smislu nije nas oborio, možda zato jer smo očekivali manje brojke. No, naš test smo odradili s oko 8 l na 100 km! A brojke su u gradu išle i do 9,6 litara…

U vožnji 408 nastoji pratiti dizajnerski nastup. Uglađen doživljaj prati duh marke s naglaskom na udobnost, uz ipak nešto agilniji stav. Vozački nije najbolji u klasi, ali ovaj model sigurno će zadovoljiti sve apetite.

Novi 408 je definitivno automobil s kojim ćete imati određene užitke. Sigurni smo u jedno, uvijek ćete prilikom odlaska s parkinga tražiti priliku da ga pogledate još jednom. Baš obara.

POGON
Motor: turbobenzinski (HNS EB2ADTS), 3 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4687 x 1848 x 1478 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,18 m
Masa/nosivost: 1247 kg
Prtljažnik: 536/1611 l
Spremnik: 52 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/poluovisan
Kočnice: samov. diskovi 272 mm/262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 210 km/h
0-100 km/h: 11,5 s
Na testu: 8,1 l/100 km
Emisija CO2: 136 g/km

CIJENA
Testni model: 38.946 eura
Osnovni benzinac: 33.924 eura (PureTech 130 Allure)
Osnovni dizelaš: Nema u ponudi

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo