Opel Astra Classic (G), koja je bila u ponudi paralelno sa sljedećom H , solidan je njemački kompakt s pouzdanim i razmjerno štedljivim motorom te izdržljivom limarijom…
Foto: Rudolf Sticker, Wikimedia Commons
Isplativ je izbor u klasi rabljenih vrijednosti oko 15.000 kn, pogotovo u osnovnoj benzinskoj verziji Opel Astra 1.4 Twinport s 90 KS, jedini osjetljivi sklopovi su zupčasta letva volana i fazni lanac. Kompakt iz Rüsselsheima, Opel Astra tradicionalno je jedan od najprodavanijih automobila na našem tržištu i najveći protivnik za Volkswagen Golf. No, krenimo redom…
Model druge generacije koja je startala 1998. (serije G, koja se broje od prvog Kadetta A uvedenog 1962.), ‘protuotrov’ za Volkswagen Golf IV, dostupan je i za manje od 10.000 kn. No, ovdje je riječ o modelu Opel Astra Classic, koji se početkom 2004. paralelno nastavio prodavati s modelom Opel Astra treće generacije (H).
Izdržao je sve do kraja 2009., kad je napravljen generacijski pomak: stigao je novi model, Opel Astra četvrte generacije (J). Premda su ti modeli, stizali s proizvodnih traka poljskog pogona u Gliwicama, a ne iz Njemačke, kvaliteta im je ostala na visokoj ‘njemačkoj’ razini.
Zanimljivo, ti modeli imaju i bolju limariju, jer je u poljskom pogonu uvedeno potpuno pocinčavanje karoserije. Zbog toga je verzija Classic preporučljivija od izvorne, usto i mlađa, a najboljima su se pokazali osnovni benzinski modeli 1.4 Twinport, koji se pokazao pouzdanijim od prethodnog 1.4 16V Ecotec.
Model prve generacije, Opel Astra F krajem 1991. stigao je kao zamjena za posljednji Opel Kadett E, ‘Suza’, ali nije zadržala njegovu kvalitetu. Najviše je problema bilo s preskakanjem remena (zbog pucanja napinjača) 16-ventilskih benzinaca 1.4 i 1.6 Ecotec. Problematičan je bio i servouređaj upravljača, uglavnom kao posljedica trošenja i otkazivanja zupčaste letve.
Bilo je nevolja i s klima uređajem (kompresorom i isparivačem) te prednjim kuglastim zglobovima. Većina ih je riješena do 2003. te je s modelima Classic u pravilu bilo sve u redu. Opel Astra ima dobro poznate vrline solidnu izvedbu i izdržljivu limariju, a problema može biti jedino ako je automobil pretrpio sudar. Stoga pregled treba početi s karoserijom, a najbolje je ako je boja tvornički originalna.
Osam od deset rabljenih modela Opel Astra Classic opremljeno je izdržljivim i pouzdanim benzincem 1.4 Twinport i to je najisplativija verzija. Pouzdana je i razmjerno štedljiva, a održavanje je povoljno. Bregasta vratila pokreće pouzdan lanac, kojeg nije potrebno ni održavati ni mijenjati.
Zbog toga je kod kupnje rabljenih primjeraka u pravilu isplativiji od dizelaša 1.7 TD i 2.0 DTI, koje u pravilu možete očekivati s više od 300.000 km. Od ta dva dizelaša bolja je opcija 2.0. No, bolji su najbolji izbor osnovni benzinci Opel Astra Classic, proizvedeni od 2004. do 2009., koji su u dobrom stanju dostupni već za 15.000 kn.
Ako su dobro održavani nemaju nijedan problem, a ako se štedjelo na servisima (rastezalo intervale izmjene ulja, dolijevanje…) mogu imati problema s faznim lancem. To se lako otkriva po zveketu motora u leru, zbog toga na pregled povedite iskusniju osobu. Provjerite i zupčastu letvu volana, premda je to kod Astre G bi problem samo do 2002.
Opel Astra 1.4 Twinport
Motor: 4-cilindarski benzinski, 16V (lanac)
Obujam: 1364 ccm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 5600/min
Moment: 125 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Karoserija: 411 x 171 x 142 cm
Masa/nosivost: 1120/490 kg
Prtljažnik: 370/1180 l
Gume: 175/70 R 14
Brzina: 178 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,4 s
Potrošnja: 6,5 do 9 l/100 km
Proizvodnja: od 2004. do 2009.