Opel Crossland 1.2 Turbo GS Line+, osvježen i lijepo skrojen crossover njemačko-francuske koprodukcije

Nakon četiri godine na tržištu, Opel je odlučio osvježiti svoj najmanji crossover, Crossland…

Da je Opel s modelom Crossland X na dobrom tragu, svjedoče i brojke prodajnih primjeraka; u četiri godine Crossland X je oduševio više od 300 tisuća zadovoljnih kupaca. Kako i ne bi, kada je riječ o provjerenoj tehnologiji i funkcionalnom automobilu koji počiva na granici B i C-segmenta, dok je okosnica PSA PF1 platforma na kojoj su temeljeni modeli kao što je Peugeot 2008 i Citroen C3 Aircross.

Nakon četiri godine, Crossland je blago osvježen, a na tom je putu u imenu izgubio slovo ‘X’. Prednja maska Vizor identična je kao i ona na novom modelu Mokka, dok su gabariti ostali netaknuti; 4212 x 1765 x 1590 mm s međuosnim razmakom od 2604 milimetara. Dizajnerski gledano, Crossland i dalje izgleda svježe i zanimljivo. Potonju tvrdnju opravdavaju i LED prednja svjetla (dostupna od 2. razine opreme) koja vizualno izgledaju šire, a dvobojna sivo-crna karoserija se dobro ističe u gradskom prometu, premda smo mišljenja kako ovakav automobil zaslužuje neku vedriju kombinaciju. No, mogućnosti personalizacije za model Crossland su velike, tako da će kupci moći birati mnoge kombinacije boja karoserije te aluminijskih naplataka.

Straga su novost tamno obojena kučišta stražnjih svjetala te nova sjajna crna površina vrata prtljažnika koja je dostupna u kombinaciji s crnim krovom kakav je imao naš testirani Crossland (dio novog GS Line paketa opreme).

Interijer redizajniranog Crosslanda ostao je identičan kao i u prethodnom modelu, dok je najveća novost 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir (7-inčni stiže u osnovnom paketu opreme). Sučelje je identično kao u Peugeot-Citroen modelima, a tu je i Apple CarPlay te Android Auto povezivost. Zanimljiv detalj je i bijelo ambijentalno osvjetljenje ispod ukrasne lajsne na vratima sprijeda što ipak malo podiže dojam za vrijeme noćnih vožnji. Prostrana kabina odiše praktičnim pretincima (veliki držači za čaše, prostor za mobitel ispod klima-uređaja), dok će putnici na stražnjoj klupi itekako cijeniti mogućnost pojedinačno pomičnih stražnjih sjedalica naprijed i nazad u dubini od 15 cm s pomičnim naslonima. Prtljažnik broji solidnih 410 litara u osnovnom izdanju te 1255 litara s oborenim sjedalima.

Klasični, analogni instrumentarij je tu za ‘ziheraše’ koji ne vole digitalna sučelja, a precizan je i lako čitljiv sa svim potrebnim podacima o vožnji i prosječnoj potrošnji. Vozača i suvozača će razveseliti i ergonomska AGR sjedala koja su grijana, ali i grijano kolo kožnog upravljača koji sjajno leži u rukama.

Kad se digne poklopca motora, 3-cilindarski turbobenzinac 1.2 s direktnim
ubrizgavanjem nema nikakvu oznaku. Ali, na metalnom oklopu elektroničkog
modula su znakovi Peugeot i Citroën. Naravno, i vrapci na grani znaju da je to motor koji je već godinama prisutan u Peugeot i Citroën modelima, a u ovom izdanju broji 130 KS i 230 Nm dostupnih od 1750 okretaja u minuti. U praksi, to znači sprint do ‘stotke’ u solidnih 9,7 sekundi.

Treba uzeti u obzir kako većina konkurencije nudi motore s 1000 ccm, pa je za svaku pohvalu što je PSA grupacija izvukla još 200 ‘kubika’. Premda serijski stiže sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, testirani je primjerak imao klasični automatski mjenjač s pretvaračem okretnog momenta sa 6 stupnjeva prijenosa koji potpisuje japanski Aisin. Konkretnije, ovaj se mjenjač odlikuje zadovoljavajuće brzim promjenama stupnjeva (tehnologija Quickshift), gotovo bez ikakvih trzaja. Za smirenu, obiteljsku vožnju, ova kombinacija je čista petica. Naravno, tu je i položaj ručice mjenjača za ručne izmjene stupnjeva, no, ruku na srce, rijetko tko će koristiti ovu funkciju.

U vožnji, motor ‘puca od snage’, poglavito kada okretaji prijeđu 3000 o/min, a tu je i dovoljno siline prilikom kretanja zahvaljujući već spomenutom okretnom momentu dostupnom na gotovo pa dizelskih 1750 o/min. Premda je riječ o crossoveru, udobnost nije narušena, a u zavojima dobro leži. Prilikom ulaska u zavoje, dobra rezerva snage motora spremna je ‘izvući ga’ iz zavoja. Tu je i povoljna aerodinamika (koeficijent otpora zraka 0.30), što u konačnici znači i dobru zvučnu izolaciju na autocesti. Potrošnja na sedmodnevnom testu, gdje smo najviše boravili u Zagrebu, iznosila je 7,5 litara. Na otvorenoj cesti, uz pažljivije doziranje papučice gasa, može pasti ispod 7 litara.

U GS Line paketu opreme, Crossland nudi sve osim ptičjeg mlijeka; AFL LED prednja svjetla, automatsku dvozonsku klimu, metalik boju, grijana sjedala i upravljač te pomoć pri parkiranju sprijeda i straga. Tu je i odlična stražnja kamera sa prikazom od 180 stupnjeva koja vrlo vjerno i precizno prikazuje prepreke iza vozila, a koristi zanimljivu tehnologiju fotografiranja okoline neposredno iza vozača tijekom manevra radi uspostavljanja ptičje perspektive na vozilo u neposrednom okruženju, olakšavajući manevriranje između okolnih prepreka. Sve to zapravo dodatno olakšava manevriranje na uskim parking mjestima u centru Zagreba, što će svakako cijeniti svi vozači.

Što se tiče ostatka ponude, izbor motora ostao je jednak kao i dosad; početni benzinac je atmosferski 1,2 sa 83 KS, a slijede ga 1,2 Turbo sa 110 ili 130 KS, dok je dizelska ponuda u obliku 110 ili 120 KS snažnog 1,5 CDTI motora.

Novi Opel Crossland u domaćim salonima starta s cijenom od 126.900 kuna do registracije za benzinski model 1.2 sa 83 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i bogatom opremom Launch Edition koja donosi LED glavna svjetla, klima uređaj, prednju kameru (prepoznavanje znakova, upozorenje na napuštanje vozne trake) te zaslon u boji od 8 inča. Doduše, za GS Line + paket opreme i najsnažniji motor sa 130 KS uparen sa automatikom treba izdvojiti oko 180 tisuća kuna.

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4212 x 1765 x 1605 mm
Međuosni razmak: 2604 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1199/491 kg
Prtljažnik: 410 -1255 l
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samov. diskovi 272 mm/262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/50 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 198 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU):; 5,9/4,7/5,1 l/100 km
Na testu: 7,6 l/100 km
CO2: 116 g/km

CIJENA
Testni model: 176.120 kn (23.704 eura)
Osnovni benzinac: 126.900 kn (16.794 eura), 1.2 Launch Edition, 83 KS
Osnovni dizelaš: 134.528 kn (18.106 eura), 1.6 DT Enjoy, 102 KS

Foto: Autoportal.hr

Komentari