TEST RABLJENOG

Peugeot 206 1.4i (2006. – 193.000 km), isplativ za 14.000 kn, mehanika bolja od elektronike…

Testni model u 13,5 godina i 193.000 km nije imao veći problem, te su zahvati bili samo u sklopu redovitog održavanja. što je zasluga temeljito provjerene koncepcije, koja se koristila i u prethodnom Citroënu C3…

Peugeot 206 je predstavljen u ljeto 1998., kao baštinik jedne od najuspješnijih francuskih serija – 204, 205… Peugeot 206 je predstavljen u ljeto 1998., kao baštinik jedne od najuspješnijih francuskih serija – 204, 205…

Privlačan dizajn osigurao mu je velik uspjeh (nekoliko je godina bio najprodavaniji europski auto), a zaljubljenost kupaca u izgled 206-ice trajala je godinama. Zbog toga je na tržištu izdržao već punih 14 godina na tržištu, a od 2007., nakon što je stigao nasljednik 207, dobio je novu masku i farove (u stilu modela 207) te se nastavio prodavati sve do danas s oznakom 206+.

Nadživio je nasljednika te je jedan od najdugovječnijih na tržištu. Na test smo dobili najpogođeniji benzinski model 1.4, sa 75 KS i pristojnom opremom bogatim paketom opreme, koji uključuje klimatizacijski uređaj, električni paket, dva zračna jastuka, metalik boju…

Već na prvi se pogled vidi da nije u cvijetu mladosti, na unutrašnjosti se vide tragovi dotrajavanja te se nismo iznenadili što je na brojčaniku kilometara 193.000 km. Sve ipak funkcionira bez greške te se ne može reći da je konkretni model u lošem stanju. Premda se Peugeoti 206 ne smatraju najpouzdanijima u klasi, većina je vlasnika zadovoljna.
Novije serije 206-ice imaju malo problema s izvanrednim kvarovima.

Prednost je i jednostavna koncepcija motora, s dva ventila po cilindru. Limarija je vrlo dobra, osjetljivost na koroziju također, ali dojam kvari osjetljivo podvozje, posebno prednji kuglasti zglobovi i gumeni oslonci.

 

Zbog toga su osjetljiviji i prednji amortizeri. Stražnji ispušni lonac također nije jača strana Peugeota 206, a zbog prilično tvrde plastike, kod modela koji su pretežito vozili na lošim cestama mogu se očekivati vibracije na armaturi. Treba provjeriti i kvalitetu sjedala, jer su osjetljiva na deformacije i ukazuju na težinu eksploatacije.

Jednostavan benzinski motor, s jednim bregastim vratilom (pokreće se zupčastim remenom) i osam ventila, razvija 75 KS pri 5500/min, uz najveći okretni moment od 120 Nm pri 2800/min. To je i najzahvalnija verzija (osnovni model bio je 1.1/60 KS). Elastičan je, uglađen i dovoljno temperamentan (170 km/h, 13,2 s).

Troši povoljnih šest do sedam litara, ako se ne pretjeruje s okretajima. Razmjerno snažan motor u automobilu nevelike mase jamstvo je izdržljivosti, pa je rabljeni benzinac 1.4 preporučljiviji od 1.1.

Na neravnim cestama može doći do oštećenja kuglastih zglobova prednjeg ovjesa i olabavljenja prednje armature te je to preporučljivo pregledati prilikom kupnje
Motor ima dobru mehaniku, te je uz redovito i kvalitetno održavanje izdržljiv. Prve su serije imale problema s upravljačkom elektronikom i bobinama.

Elektronika je štekala i u elektroničkim blokadama motora i ključevima (transponderskim čipovima), što je izazivalo probleme s paljenjem motora. Bilo je nevolja i s bočnim zračnim jastucima, a sve je uklonjeno krajem 2001. Kod elektronike vrijede dva pravila – ili radi, ili ne radi i – što se imalo pokvariti već se pokvarilo. Zbog toga na potpuno ispravnom primjerku iz 2006. ne treba očekivati probleme.

U izvješćima agencije Dekra te njemačkog autokluba ADAC navode se i problemi s osjetljivim ovjesom (kuglastim zglobovima) i vibriranjem prednje armature, što je posebno izraženo u vožnji neravnim cestama. Zbog toga o tome treba povesti računa kod kupnje rabljenog. Dakle: potreban je pregled na dizalici, a tada, uz ovjes, treba temeljito pregledati stanje podnice (posebice pragove i unutrašnjost blatobrana), prednje kočne diskove i ispušni sustav.

Tvrdi i razmjerno jeftini materijali kokpita i sjedala podložni su trošenju, pa se po stanju unutrašnjosti može procijeniti kako je automobil vožen i održavan. Ako se analizira i detaljno provjeri gore navedeno, Peugeot 206 može biti dobar izbor. Zbog popularnosti dobro drži cijenu, te je, za isto godište, nešto skuplji od izravnog konkurenta Renault Clija. No, zbog toga ga je i nešto lakše prodati.

Među benzincima najpreporučljiviji je benzinac 1.4, a među starijim dizelašima usisni 1.9 (bez turbopunjača). Treba izbjegavati prve serije dizelaša 1.4 HDi, koje su često na tržištu rabljenih precijenjene, a nisu dugovječne. Testni je model u probnoj vožnji pokazao pristojno stanje.

Sve je ispravno, mjenjač doduše ima nešto duži hod, ali se ne osjeća povećan zazor u upravljačkom mehanizmu i podvozju. Motor radi mirno, odnosno uz minimalne vibracije u praznom hodu, a kod dodavanja gasa potegne bez trzaja i nema uočljivog crnog dima.

Jednostavan motor s osam ventila lako se i povoljno održava te se po njegovom stanju može procijeniti da će bez problema prijeći još najmanje 100.000 km. Nadolazeća kriza dodatno je spustila cijene, pa se za manje od 2000 eura dobiva pristojan automobil u prihvatljivom stanju

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski, 4-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), 8V

Obujam: 1361 ccm

Provrt x hod: 75 x 77 mm

Snaga: 55 kW/75 KS pri 5500/min

Moment: 120 Nm pri 2800/min

Pogon: na prednje kotače

Mjenjač: ručni s pet stupnjeva

Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, straga polukrut

Kočnice: sprijeda diskovi, straga bubnjevi, ABS

Gume: 175/65 R 14

Karoserija: kombi-limuzina niže klase, 3 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 383,5 x 165 x 143 cm

Osovinski razmak: 244 cm

Prtljažnik: 245/1130 L

Masa/nosivost: 1000/500 kg

Spremnik goriva: 50 l

Krug okretanja: 10,2 m

Najveća brzina: 170 km/h*

Ubrzanje 0-100 km/h: 13,2 s

Potrošnja: 6 do 9 l/100 km

Proizvodnja: 1998. – 2007.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj