Peugeot 207: osnovni benzinac 1.4i sa 73 KS i dizelaš 1.4 HDi sa 68 KS, s jednim bregastim vratilom i osam ventila, najmanje se kvare. Osjetljivo kod benzinaca: upravljačka elektronika, bobine i senzori, a kod dizelaša 1.6 HDi turbopunjač…
Općeprihvaćena je dogma kako francuski automobili nisu pouzdani poput japanskih, njemačkih, pa ni korejskih. To ima utemeljenje u službenim statistikama njemačke agencije TÜV. Peugeot 207, koji se proizvodio od 2006. do 2012., paralelno s prethodnikom 206 (po modelu Astre i Astre Classic te Clija i Clija Storia) po pouzdanosti je, svojedobno bio na 108. mjestu od 132 modela!
To ipak ne znači da je donedavni francuski adut niže klase (zamijenio ga je 208) nekvalitetan, a pogotovo nesolidan. Upravo suprotno, 207-ica, je uz Kiju Rio, bila uvjerljivo najmasivniji model B-segmenta, napravljen protiv struje ‘downsizinga’. Solidna izvedba prepoznaje se po masi od 1140 do 1250 kg.
Oni koji se razumiju u fiziku, potvrdit će kako velika masa donosi prednosti u sigurnosti i udobnosti, a i solidnosti, što je posebno važno kod rabljenih primjeraka. U paleti motora su benzinci 1.4 sa 73 KS, 1.4 16V s 88 KS, 1.4 VTi s 95 KS, 1.6 VTi sa 120 KS i 1.6 THP sa 150 i 174 KS. Najbrojniji i najisplativiji je osnovni benzinac, jer je jednostavne i izdržljive izvedbe, s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Prve serije VTi motora, iz suradnje s BMW-om, imale su problema s razvodnim mehanizmom. Premda ima osjetljive bobine, osnovni je benzinac pouzdan i trajan.
U dizelskoj su ponudi 1.4 HDi sa 68 KS i 1.6 HDi s 90 i 109 KS. Najpouzdaniji je osnovni, a 1.6 HDI, pogotovo do 2009., imao je problema s blokiranjem uljnih kanala u donjem dijelu motora. To je bilo manje izraženo kod verzije s 90 KS. Mehanika je bolja od elektronike, zbog koje su PSA-ovi modeli, općenito, na glasu kao ‘mušičavi’.
Temelji benzinca sa 73 KS sežu u 1980-e i iznenađenja nema. Takav je model puno bolja opcija od 1.4 VTi s 95 KS, kojeg je, zbog problema sa sofisticiranim razvodnim mehanizmom i potrošnjom ulja, bolje izbjegavati. Većina anketiranih vlasnika osnovnih benzinaca i dizelaša je zadovoljna. Dakle, kad su u pitanju 1.4i i 1.4 HDi, redovito održavani i u dobrom stanju, palac gore!
Propuštanje ulja na karteru, semeringu i poklopcu ventila poznata je boljka. Najveći problemi benzinskih motora su visokonaponski sklopovi, a kod benzinaca iz kooperacije s BMW-om bilo je problema s varijatorom faze ventila i faznim lancem. Kod dizelaša 1.6 HDi najveći je minus nakupljanje uljnog taloga u donjem dijelu motora, što skraćuje vijek vitalnih dijelova.
A ovo su greške i kvarovi riješeni kroz standardne tvorničke akcije.
PROBLEM
Utjecanje vode u prednji prostor za noge. Čuje se zvuk vode pri ubrzavanju i kočenju.
UZROK
Blokirane ispušne cijevi za vodu u komori klima uređaja.
POPRAVAK
Skinite i bacite lijevu ispusnu cijev komore, skinite desnu ispusnu cijev komore. Modificirajte ispusnu cijev za vodu tako da odrežete kraj i ostavite prohodan otvor.
PROBLEM
Podrhtavanje u vožnji u 1. stupnju s motorom na malom gasu.
UZROK
Neispravni parametri kontrole rada motora, neispravni nosači mjenjača i motora.
POPRAVAK
Provjerite i podesite parametre kontrole rada motora pomoću odgovarajuće dijagnostičke opreme. Provjerite nosače mjenjača i motora, po potrebi izmijenite neispravne.
PROBLEM
Upravljač vuče u lijevo ili desno, buka iz prednjeg ovjesa.
UZROK
Podmažite ležaj gornjeg nosača stražnjeg amortizera.
POPRAVAK
Skinite ležaj gornjeg nosača stražnjeg amortizera, očistite od maziva i ponovno montirajte.
PROBLEM
Curenje ulja iz turbopunjača, gubitak snage, zvuk fućkanja.
UZROK
Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev.
U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.