Škoda Fabia 1.0 TSI! Iznenađen? Na testu Autozeitung.de češki adut niže klase pobijedio je zahvaljujući dobrim voznim značajkama i povoljnom omjeru plaćenog i dobivenog…
Ugledni njemački portal Autozeitung.de je usporedio je tri uspješna B-segmenta, s 3-cilindarskim turbobenzincima: Peugeot 208 1.2 PureTeh 100, Škoda Fabia 1.0 TSI i Volkswagen Polo . Riječ je o zanimljivim adutima niže klase, koji s povećanim gabaritima (niža klasa je već “odrasla”) pružaju dovoljno aduta za obiteljski automobil. Novom francuskom aduta suprotstavljena su dva tehnološki srodna modela iz koncerna Volkswagen. Ishod je zanimljiv našim prosječnim kupcima…
Peugeot 208 1.2 PureTeh 100, dimenzija 4055 x 1745 x 1430 mm i međuosnog razmaka 2540 mm, pokreće se 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 1199 ccm, koji razvija najveću snagu od 101 KS pri 5500/min i najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Izmjerena je masa 1121 kg. Do stotke ubrzava za 10,0 s, najveća je brzina 188 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,1/34,3 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,5 l/100 km. Osnovna verzija stoji 20.200 eura.
Škoda Fabia 1.0 TSI, dimenzija 4108 x 1780 x 1459 mm i međuosnog razmaka 2564 mm, pokreće se 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 999 ccm, koji razvija najveću snagu od 95 KS pri 5000/min i najveći okretni moment od 175 Nm pri 1500 do 3500/min. Snagu na prednje kotače prenosi 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Izmjerena je masa 1168 kg. Do stotke ubrzava za 11,1 s, najveća je brzina 195 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 33,9/33,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 5,6 l/100 km. Osnovna verzija stoji 17.590 eura.
Volkswagen Polo 1.0 TSI, dimenzija 4053 x 1751 x 1461 mm i međuosnog razmaka 2548 mm, pokreće se 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 999 ccm, koji razvija najveću snagu od 95 KS pri 5000/min i najveći okretni moment od 175 Nm pri 1500 do 3500/min. Snagu na prednje kotače prenosi 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Izmjerena je masa 1162 kg. Do stotke ubrzava za 10,9 s, najveća je brzina 87 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,6/34,5 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 20.555 eura.
Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):
Peugeot 208 1.2 PureTeh 100, Škoda Fabia 1.0 TSI, Volkswagen Polo 1.0 TSI
Karoserija: 489, 535, 541
Vozni komfor: 561, 591, 598
Motor/Mjenjač: 647, 642, 620
Vozna dinamika: 620, 637, 626
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2317, 2405, 2385
Troškovi/Ekologija: 494, 493, 46384
Konačna ocjena: 2811, 2898, 2843
Poredak: 3, 1, 2
Ovako je ocijenio Marcel Kühler, Autozeitung.de
Kakav debi: Škoda Fabia odmah pobjeđuje u prvom usporednom testu – i to s lakoćom. Novopridošlica iz Mlade Boleslava nudi izvanredan prostor za klasu vozila, modernu sigurnosnu opremu, sigurne vozne karakteristike uključujući iznimno učinkovite kočnice i još uvijek je pristupačnu cijenu.
S obzirom na ove prednosti, čak je i tehnički blisko povezan Volkswagen Polo zaostao. Iako je model iz Wolfsburga ipak nešto udobniji i malo elegantniji u unutrašnjosti, to mu nije dovoljno da ukupno bude bolji od Fabije. Uostalom, Peugeot 208 uspijeva pobijediti u kategorijama motor/mjenjač i troškovi. Međutim, s time nije mogao konkurirati za pobjedu.