Mazda je za sve poznavatelje automobila marka koja nudi najvišu kvalitetu, dijelom i stoga što od svih japanskih proizvođača inzistira na proizvodnji u Japanu…
Stoga je i proizvodnja modela Mazda 2, koja se u prvoj generaciji proizvodila u Španjolskoj (tehnološki blizanac Ford Fieste), 2007. vraćena u Hiroshimu. Najvažniji modeli, Mazda 3 i Mazda 6, oduvijek su se proizvodili u Japanu te je Mazda 6, općenito, jedna od najkvalitetnijih limuzina na našem tržištu.
Dobar je glas naslijedila 2002. od ‘neuništivog’ modela 626. Model prve generacije se uz jedan redizajn (2005.) proizvodio do jeseni 2007. Jedan od zanimljivijih modela na tržištu rabljenih je Mazda 6 druge generacije, koja se u seriji GH1 proizvodila od 2007 . do 2010., te u redizajniranoj seriji GH2 od 2010. do 2012. od 2010.
Uz kvalitetne dizelaše 2.0 i 2.2 dobar su izbor benzinci 1.8 i 2.0. Jeftiniji su, a vrlo trajni i izdržljivi. Kod tih motora nije bilo praktički nikakvih problema – nema dvomaseni zamašnjak, visokotlačnu pumpu, osjetljive brizgaljke…, a zbog iznimno kvalitetne izvedbe, može ga se ‘ubiti’ isključivo neoriginalnim dijelovima i lošom vožnjom.
Problem kod Mazdinih motora može biti u ugradnji neoriginalnog zupčastog remena. Limarija je kvalitetna i vrlo dobro zaštićena od hrđanja, a besprijekorna je i ostala mehanika. Mazde su poznate po vrlo izdržljivim diskovima, pa je njihova provjera dobar detektor stanja automobila. Ako su jako izbrazdani treba odustati od kupnje.
Važno je da upravljački mehanizam i ovjes nemaju nikakvih zazora, a sumnjivo stanje (puno kilometara) mogu otkriti deformirana sjedala i izlizane komande). Sve dobre reference potvrđuje uvjerljivo stanje testnog modela. Mnogi prigovaraju Mazdama skupo održavanje, ali te priče su prenapuhane!
Najjeftinije je održavati i popravljati ono što se – ne kvari. Prednost ovog modela, u usporedbi sa skupljim Passatom, je, osim kvalitete, i neusporedivo niži (gotovo zanemariv) rizik krađe. Sve to govori u prilog ovog automobila. Mnogi su ugradili plinske instalacije, ali to nije vrlina (zbog toga nemojte plaćati višu cijenu), jer se pogoršava izvrsna pouzdanost osnovnog benzinca.
A ovo su greške i problemi riješeni kroz standardne servisne akcije i tvorničke procedure:
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor može raditi u prinudnom modu.
UZROK
Nizak napon akumulatora pri paljenju motora.
POPRAVAK
Napunite ili zamijenite akumulator. Izbrišite memoriju grešaka koristeći dijagnostičku opremu proizvođača ili ekvivalentnu.
PROBLEM
Kontrolna lampica zračnih jastuka neprestano blinka.
UZROK
Otvoreni krug/kratki spoj ili preveliki/premali otpor u električnim instalacijama prednjih bočnih zračnih jastuka.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite modificirane bočne zračne jastuke prema potrebi.
PROBLEM
Povremeno teško paljenje motora.
UZROK
Slaba veza između voda mase akumulatora i priključka mase šasije zbog korozije.
POPRAVAK
Očistite/zategnite priključak mase akumulatora, na nosaču amortizera (mulda).
PROBLEM
Kontrolna lampica filtra čestica čađe (DPF) blinka.
UZROK
Filtar čestica čađe (DPF) začepljen. Ulje motora kontaminirano dizelskim gorivom.
POPRAVAK
Pokrenuti prisilnu regeneraciju filtra čestica čađe (DPF), korištenjem dijagnostičke opreme proizvođača ili slične. Zamijenite motorno ulje i filtar.
PROBLEM
Hladan motor teško pali i gasi se. Povremeno gubi snagu.
UZROK
Neispravan elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva.
POPRAVAK
Ugradite novi elektromagnetski ventil za regulaciju tlaka goriva. Zamjenski su dostupni samo od tvrtke Denso.
PROBLEM
Neispravan prazni hod, nemiran rad motora i gašenje pri zaustavljanju vozila.
UZROK
Kućište usisne zaklopke zaprljano.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke. Očistite naslage prljavštine s kućišta zaklopke. Ponovno stavite tijelo zaklopke. Zamijenite brtvilo kućišta zaklopke. Provedite inicijalizaciju kontrolne jedinice zaklopke na sljedeći način: Uključite paljenje. Pričekajte 1 minutu. Isključite paljenje. Pričekajte 1 minutu. Upalite motor. Pustite motor da radi na praznom hodu. Električna oprema mora biti isključena. Pustite motor da postigne normalnu radnu temperaturu. Provjerite ostaje li brzina vrtnje na praznom hodu u okviru specifikacije.
Važno: NEMOJTE čistiti vratilo zaklopke ili raspršiti sprej za čišćenje direktno u kućište zaklopke.
U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.